Nowy Peugeot 3008 oraz Peugeot 508 trafiają do sprzedaży w krajach Zatoki Perskiej. A tam temperatury sięgają 50 stopni – oczywiście w cieniu. Dlatego producent modyfikuje swoje modele montując inne podzespoły w celu lepszego dostosowania do warunków klimatycznych. Jakie to modyfikacje? Obejmują trzy kluczowe obszary.
Rekordowe temperatury zanotowano kilka lat temu. Było to 53 stopnie Celsjusza. W taki upał samochody rozgrzewają się prawie do czerwoności, a przebywanie w aucie w pełnym słońcu bez klimatyzacji równa się wyrafinowanym torturom. Dlatego przed wprowadzeniem nowych modeli na rynek w takich krajach jak Bahrajn, Kuwejt, Oman, Qatar, Arabia Saudyjska czy Zjednoczone Emiraty Arabskie, poddaje się je długotrwałym testom i odpowiednim modyfikacjom.
Modyfikacje silników
Jednostki napędowe mają zmodyfikowany stopień sprężania. Gorące powietrze jest znacznie rzadsze, niż to, które spotykamy w chłodniejszym klimacie. Dla zachowania parametrów przyspieszenia i mocy potrzebna jest więc modyfikacja.
Większa sprężarka klimatyzacji
W tak gorącym środowisku klimatyzacja jest podstawą. Standardowe układy, przeznaczone do funkcjonowania w Europie, nie sprawdzają się w tym rejonie świata. Dlatego Peugeot montuje do samochodów przeznaczonych na tutejszy rynek znacznie wydajniejszą klimatyzację. Sprężarka stosowana w samochodach zmodyfikowanych dla gorącego klimatu ma ponad 30% większą pojemność od standardowej. Dodatkowo zmodyfikowane są nastawy silnika przy pracy na wolnych obrotach – po kilku minutach od uruchomienia auta w środku robi się przyjemnie zimno.
Skrzynia biegów
Modyfikacjom poddana jest również skrzynia biegów. Ma to zapewnić utrzymanie optymalnych osiągów dla zmienionych parametrów silnika.
Najnowsze komentarze