Peugeot ujawnia pracę swoich inżynierów odpowiedzialnych za montaż i testowanie akumulatorów montowanych w swoich zelektryfikowanych pojazdach (100% elektrycznych lub plug-in hybrid), samochodach osobowych i dostawczych.
Każdy akumulator jest testowany w celu zapewnienia niezawodności, wydajności i trwałości. Elektryfikacja pojazdów Peugeot przyspieszy w 2022 roku za sprawą nowego Peugeot 408, który uzupełni ofertę modeli hybrydowych plug-in, poszerzoną już o nowego Peugeot 308 i w 100% elektryczne samochody użytkowe. Do końca 2022 roku ponad 70% gamy Peugeot sprzedawanej na całym świecie będzie zelektryfikowane. W Europie zelektryfikowane modele Peugeot będą stanowiły 1 na 4 samochody marki z lwem sprzedane w pierwszej połowie 2022 roku (w porównaniu do 1 na 6 w 2021 roku). Dzisiaj jednym z popularniejszych aut jest Peugeot 208.
Elektryczne samochody Peugeot – 100% od 2025 roku
Do 2025 roku 100% modeli w gamie Peugeot będzie oferowało wersję zelektryfikowaną. Będzie to oznaczało znaczny wzrost liczby baterii do montażu. Producent szacuje, że w 2022 roku jego zespoły będą montować do 10.000 baterii miesięcznie dla swojej gamy samochodów osobowych i do 7.000 miesięcznie dla gamy pojazdów użytkowych.
Bateria w 60 minut
Złożenie modułów baterii o pojemności 50 kWh (ogniwa i wstępnie zmontowane elementy) zajmuje technikom około 60 minut. Moduły baterii o pojemności 75 kWh zajmują około 90 minut. Następnie poddają każdy akumulator serii rygorystycznych testów jakościowych przed włożeniem go do zelektryfikowanego pojazdu. Dlatego każdy egzemplarz objęty jest 8-letnią/160 000-kilometrową gwarancją na 70 procent pojemności. Seria testów, która trwa 15 minut, jest obowiązkowa, aby zezwolić na montaż akumulatora w pojeździe.
Pierwszy test symuluje pracę akumulatora w pojeździe po montażu. Następnie test wydajności symuluje wykorzystanie baterii przy pełnej mocy. Ostatnim testem jest próba szczelności. Zespół baterii jest poddawany ciśnieniu gazu, co pozwala na sprawdzenie szczelności poprzez monitorowanie utraty ciśnienia. Właściwe uszczelnienie zapobiega przedostawaniu się wody lub zanieczyszczeń do ogniw akumulatora i pogorszeniu jego żywotności lub wydajności.
Pięć zakładów produkcyjnych Peugeot
Wyspecjalizowani operatorzy pracują w działach montażu baterii w pięciu zakładach Grupy Stellantis: Vigo i Saragossa (Hiszpania), Trnava (Słowacja), Sochaux i Mulhouse (Francja), a wkrótce także Hordain (Francja). Te jednostki produkcyjne montują na tej samej linii zarówno pojazdy zelektryfikowane, jak i zasilane termicznie.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Technicy, którzy testują i montują akumulatory w pojazdach Peugeot są wybierani na podstawie ich doświadczenia w dziedzinie elektryfikacji i przechodzą specjalne szkolenie trwające 4 tygodnie. W konsekwencji transformacji energetycznej i zwiększenia miksu modeli zelektryfikowanych, Peugeot i Grupa Stellantis zwiększają liczbę techników wykwalifikowanych do montażu i pracy przy pojazdach zelektryfikowanych.
Najnowsze komentarze