Samochód do miasta i czasem na dłuższe wyjazdy? Pojemny, z bardzo ładnym wnętrzem, dostępna wersja 7-osobowa i kilka bardzo ciekawych silników. Co więcej, można go kupić już za kilkanaście tysięcy złotych. To Peugeot 308 pierwszej generacji. Ile kosztuje taki samochód i co oferuje?
Ładne nadwozie, które nie zestarzało się wizualnie, to duża zaleta 308. Mimo upływu lat wygląda naprawdę nieźle. W środku znajdziemy całkiem dobrej jakości materiały wykończeniowe, mi osobiście szczególnie podoba się deska rozdzielcza i zegary. To klasyka w bardzo dobrym wykonaniu.
Ale Peugeot 308 pierwszej generacji to przede wszystkim jest to samochód bardzo pakowany. Może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. We wnętrzu wygodnie podróżują nawet bardzo wysokie osoby – linia dachu nie schodzi zbyt niski. Jednocześnie oferuje wysoki, pięciogwiazdkowy poziom bezpieczeństwa.
Peugeot 308 występował – jako jedno z nielicznych aut tego typu – w bardzo praktycznej wersji 7-osobowej. OK, to siedzenia raczej dla dzieci, ale podwożąc wesołą gromadkę urwisów te miejsca mogą się po prostu przydać.
Peugeot 308 z silnikami HDi to także auto wyjątkowo oszczędne. Samochód zdobył bowiem światowy rekord Guinnessa w kategorii najbardziej ekonomicznego samochodu masowo produkowanego, osiągając średnio 3,13 litra na 100 kilometrów na dystansie 14580 km.
Wersja hatchback miała 2.608 mm rozstawu osi, natomiast SW (kombi) 2.708 mm i długość 4,5 metra.
Peugeot 308 był produkowany w latach 2008-2011 (pierwsza wersja) i 2011-2013 (druga wersja). Wśród ciekawych nadwozi oferowano m.in. piękne i ponadczasowe Peugeot 308 CC – kabriolet.
Wśród silników można przebierać, od 120 konnej benzyny 1.6, który moim zdaniem jest trochę za słaby by przyjemnie jeździć, aż po dwulitrowe HDi o mocy 140 KM – najlepszy wybór do tego auta dla kierowcy, którzy szuka oszczędności i dynamiki.
Swego czasu opisywaliśmy Peugeot 308 2.0 HDi i jedyna rzecz, która mniej nam się podobała to nieco sztywniejsze zawieszenie niż w typowych francuzach.
Ile więc kosztuje taki używany Peugeot 308? Sprawdźmy
Najtańsze egzemplarze z 2008 roku kupimy już za około 13 tys zł. Na poszukiwane egzemplarze po faceliftingu wydamy około 20 tys. zł. Warto też wspomnieć, że w ogłoszeniach można niekiedy znaleźć prawdziwą perełkę – model GTI z 200-konnym silnikiem ale cena będzie też znacznie wyższa. Za model z 2011 roku właściciel życzy sobie ponad 30 tys. zł.
Najnowsze komentarze