Jako firma motoryzacyjna nowej generacji, Grupa Renault głęboko redefiniuje design swoich pojazdów, zmieniając także sposób ich projektowania.
W czasach, gdy styl życia użytkowników zmienia się w erze cyfrowej, producent samochodów ma obowiązek wspierać ich rozwiązaniami, które ułatwiają poruszanie się i korzystanie z pojazdów bez zakłócania nawyków. Projektanci są na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o sprostanie tym wyzwaniom. Muszą oni nie tylko wyobrazić sobie piękne wnętrze, ale także zrozumieć potrzeby użytkowników, aby stworzyć przyjemne i intuicyjne doświadczenie, które będzie zgodne z ich nawykami.
Kilka razy dziennie przenosimy się z danej przestrzeni życiowej do naszych pojazdów. Przejście to musi być proste i przyjemne, odbywać się przy jak najmniejszym wysiłku lub niedogodnościach, aby doświadczenie mobilności było jak najbardziej przyjemne. W Renault doświadczenie to charakteryzuje się koncepcją „Poczuj się jak w domu”, zgodnie z którą użytkownik musi czuć się w swoim pojeździe tak samo dobrze, jak we własnym mieszkaniu czy miejscu, gdzie przebywa.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
W nowym Renault Scénic E-Tech electric jest to możliwe dzięki praktycznym rozwiązaniom, takim jak nieprzezroczysty dach panoramiczny Solarbay. Umożliwia on dopływ światła do wnętrza pojazdu lub zapewnia ochronę przed słońcem bez zmniejszania jasności przedziału pasażerskiego, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu termicznego na pokładzie zarówno latem, jak i zimą. Czynność otwierania i zamykania Solarbay została zaprojektowana tak, aby była tak łatwa w użyciu i satysfakcjonująca, jak zamykanie automatycznych żaluzji lub zasłon w celu uzyskania odpowiedniej temperatury lub poziomu światła w domu.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
To poczucie „bycia jak w domu” jest również widoczne w tylnym podłokietniku, zaprojektowanym z myślą o wielu pasażerach. W czasach, gdy dzieci używają smartfonów i tabletów do zabicia czasu, długie podróże stają się przyjemniejsze dzięki temu sprytnemu podłokietnikowi ze zintegrowanymi gniazdami, które umożliwiają oglądanie filmów indywidualnie na dwóch smartfonach lub razem na tablecie, tak jakbyś siedział we własnym salonie. Te niezwykłe rozwiązania sprawiają, że wnętrze samochodu Renault staje się osobistym azylem, zapewniającym dobre samopoczucie.
Humanizowana technologia: w służbie użytkownika
Technologia jest wszechobecna w dzisiejszych pojazdach. Systemy ADAS czyli wspomaganie kierowcy, stały się niezbędne do zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa użytkownikom. Systemy multimedialne, takie jak OpenR Link firmy Renault (oparte na systemie Android Automotive i wykorzystujące ekosystem Google), są popularne, ponieważ ułatwiają i upłynniają podróże. Gilles Vidal uważa jednak, że ważne jest również znalezienie właściwej równowagi między technologią a doświadczeniem, aby nie zakłócać uwagi i spokoju kierowcy. Ideę tę w samochodach Renault wyraża wyrażenie „Humanized Tech”: technologia nie jest po prostu gadżetem służącym do prezentowania efektownych innowacji, ale jest mądrze stosowana w celu stworzenia nowego doświadczenia pokładowego, które rzeczywiście poprawia komfort i bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. W rzeczywistości jest to DNA „samochodów do życia” Renault, które zawsze dążyło do tego, aby najlepsza technologia była w zasięgu każdego.
Wyzwaniem dla tej zhumanizowanej technologii jest również znalezienie właściwej równowagi między tym, co cyfrowe i fizyczne, gdzie spotykają się piksele i materia naturalna. Takie podejście do technologii staje się wspólnym wątkiem w doświadczeniu użytkownika oferowanym przez projekt. Na przykład możliwość zmiany temperatury za pomocą fizycznego przycisku zamiast ekranu lub kontakt z naturalnymi, ekologicznymi materiałami, takimi jak konopie i len, a nie sztucznymi materiałami. Ta idealna orkiestracja między technologią a obiektami fizycznymi jest dziś misją projektowania samochodów.
Kabina inna niż wszystkie
Niezależnie od wyboru projektu kabiny, ważne jest, aby wyróżniać się z tłumu. Atrakcyjność i piękno mogą być subiektywne, ale śmiałość i wyróżnianie się są niezbędne. Aby to osiągnąć, trzeba być pomysłowym i tworzyć nowe doświadczenia na drodze. Oprócz tego, że przedmiot lub pojazd jest przyjemny dla oka, pojawienie się znajduje odzwierciedlenie w projekcie, który wyróżnia się i odróżnia od normy.
Być może w tym właśnie tkwi sekret designu samochodów Renault nowej generacji, całkowicie dedykowanych nowym, codziennym zastosowaniom ich pasażerów i zdolnych do pobudzania ich emocji, nadając doświadczeniu mobilności odrobinę niezwykłości.
Najnowsze komentarze