Jest rok 1919, Paryż powoli zapomina o wojnie. Młody, zdolny inżynier, Andre Citroen, myśli już o czasach pokoju i produkcji dalekiej od spraw związanych z bronią i amunicją. Na deskach kreślarskich widnieje prototyp samochodu Typ A. Citroen, zafascynowany motoryzacją, widzi w niej wielką szansę i poświęca projektowe wszystkie wolne chwile. W końcu się udaje – 25 stycznia 1919 roku fabryka amunicji zostaje oficjalnie przekształcona w fabrykę samochodów.
Citroen ma bardzo ambitne plany. Wie, że do osiągnięcia sukcesu potrzebna mu jest produkcja masowa. Swoich pracowników traktuje po ojcowsku, stara się, żeby w firmie panowała przyjazna atmosfera. Andre Citroen ma głowę pełną pomysłów i stara się jak najszybciej przekształcić zakłady wojskowe w miejsce produkcji samochodów. Jego starania przynoszą oczekiwany efekt. Pierwszy Citroen Typ A wyjeżdża z hal produkcyjnych już we wrześniu 1919 roku.
Tak zaczyna się historia koncernu, który zmienił losy europejskiej motoryzacji na dobre. A przez Citroenem rozpoczyna się okres pełen sukcesów, kolejne samochody okażą się rynkowymi hitami a fabryki firmy powstaną między innymi w Polsce.
W przyszłości kilka modeli zyska status kultowych. A wszystko to zaczęło się od pomysłu i pasji. Dzisiaj, ponad sto lat po tym wydarzeniu, pamiętamy o polskich korzeniach marki i odkryciu w Głownie i wspominamy niezwykłego człowieka, któremu udało się tak wiele osiągnąć.
Originally posted 2019-01-25 01:01:46.
Najnowsze komentarze