Chociaż trudno w to uwierzyć, to Stellantis chce zlikwidować ostatni swój salon w centrum Paryża. Klienci utworzyli petycję przeciwko jego likwidacji. Sprawa staje się niewygodna dla Carlosa Tavaresa, szefa koncernu, bowiem temat podchwyciły media, które zwracają uwagę na trwającą likwidację wielu punktów sieci sprzedaży Stellantis na całym świecie.
Carlos Tavares wdraża swój plan, nazywany Dare Forward 2030. W ramach działań, które podejmuje, jest między innymi obniżenie kosztów działania sieci sprzedaży marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot. W Polsce zlikwidowano na przykład ponad połowę salonów, co wywołało duże niezadowolenie klientów, którzy muszą coraz dalej jeździć do ASO.
Podobnie dzieje się we Francji. Po informacji o tym, że Stellantis chce zlikwidować salon marek Citroën, DS Automobiles i Peugeot w centrum Paryża, wściekli klienci utworzyli petycję i zaalarmowali media.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie
„Jesteśmy klientami salonu Stellantis przy boulevard de Grenelle 146 w 15. dzielnicy Paryża, który zajmuje się sprzedażą i serwisem marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles. Naszym zdaniem kompletnym absurdem jest porzucanie stolicy Francji i miejsca tak symbolicznego, jak i tak dobrze działającego na naszą rzecz, nie zgadzamy się na jego zamknięcie. Dziś jest to ostatni punkt sprzedaży i obsługi posprzedażnej w stolicy dla naszych ukochanych marek.
Bardzo dobrze położony w 15. dzielnicy, idealnie zlokalizowany i skomunikowany, rozpoznawalny przez klientów, oddział ten jest głównym punktem sprzedaży i serwisu dla francuskich marek grupy Stellantis. Solidny, wysoko ceniony zespół obsługuje zachwyconych paryskich klientów, ponieważ pomimo trudności, tak, w stolicy wciąż są i zawsze będą zmotoryzowani.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Warto dodać, że warsztat dostarcza samochody i serwis dla instytucji rządowych. Jego zamknięcie oznaczałoby, że wszyscy musieliby jeździć do oddziałów w Nanterre, Malakoff lub Boulogne, aby serwisować swoje pojazdy – to absurd!” – piszą w swojej petycji klienci.
„To historyczne miejsce pierwotnie należało do słynnego producenta nadwozi Darl’Mat, który przez stulecie dzielił historię innowacji z Peugeot w dziedzinie konkurencji i coupé-cabrioletów. Zawsze odgrywał ważną rolę i był miejscem wielu oficjalnych wizyt.
W grudniu 2023 r. ministrowie Clément Beaune, Agnès Panier-Runacher i Christophe Béchu ogłosili tu plan leasingu społecznego samochodów elektrycznych.
Jego zamknięcie byłoby poważnym ciosem dla wizerunku marek Peugeot, Citroën i DS. Przyczyniłoby się również do postępującej dehumanizacji i pustynnienia Paryża pod względem usług. Co gorsza, ta dezercja rozwinie czerwony dywan dla zagranicznych marek, zwłaszcza chińskich. Jako klienci i entuzjaści samochodów wszyscy jesteśmy przywiązani do Grenelle Paris 15.
Panie Carlosie Tavares, proszę o natychmiastowe cofnięcie tej decyzji!” – dodają
Petycję można podpisać tutaj.
Najnowsze komentarze