Po 7 latach obecności na rynku Renault żegna model Sandero R.S. Z fabryki w Brazylii wyjedzie 100 ostatnich egzemplarzy w specjalnej edycji R.S. Finale.
Dacia nigdy nie oferowała modelu Sandero w usportowionej wersji, ale marka Renault w 2015 roku zdecydowała się wprowadzić na południowoamerykański rynek wariant oznaczony symbolem R.S. Hatchback wyposażony jest w 2-litrowy, czterocylindrowy silnik „flexi-fuel” dostosowany do dwóch rodzajów paliwa: benzyny i etanolu. Na benzynie jednostka generuje moc 147 KM oraz maksymalny moment obrotowy 198 Nm, na etanolu wartości wynoszą odpowiednio: 150 KM oraz 205 Nm. Motor współpracuje z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Renault dopracowało również podwozie Sandero R.S. i dostosowało stylistykę.
Zobacz także: Dacia Sandero (2013-2020) najbardziej niezawodnym samochodem wg What Car?
Ze względu na wprowadzenie nowych norm emisji spalin w 2022 roku, Renault zostało zmuszone do zakończenia produkcji Sandero R.S. Opracowanie nowej, bardziej ekologicznej wersji byłoby dla marki nieopłacalne, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę sprzedaż na poziomie 4.600 egzemplarzy w ciągu 7 lat produkcji. Na zakończenie przygody z usportowioną wersją, Renault proponuje klientom pożegnalną serię R.S. Finale. Dostępnych będzie tylko 100 egzemplarzy, każdy z numerowaną metalową tabliczką wskazującą na wyjątkowy charakter auta.
Wraz z samochodem, nabywcy otrzymają gadżety związane z Renault Sport a wśród nich: plakat z rysunkami technicznymi samochodu, czapeczka, breloczek, bidon i portfel. Aby stać się posiadaczem Renault Sandero R.S. potrzeba 99.290 reali brazylijskich, czyli ok. 71 tys. zł.
Najnowsze komentarze