Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault i „nowa fala” strategii marketingowej. Jak reklamuje się francuska marka?

Renault zdobywa 29 nagród w dziedzinie marketingu.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-25
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
523 16
A A
2
Renault

Warto przeczytać!

Nowe Renault Clio po face liftingu nadchodzi. Debiut już wiosną 2023

Citroën Oldtimer Club Polska zaprasza na „Spotkanie pod szewronami”. Zlot już w czerwcu 2023!

Dacia zdobyła trzy nagrody w What Car? Car of the Year Awards 2023

Stellantis będzie oferował konwersję samochodów dostawczych Citroën, Fiat, Opel i Peugeot na elektryki. Od kiedy?

Nowa strategia marketingowa i jej nowy ton odzwierciedlają zmiany zapowiedziane przez Renault w planie „Renaulution” w styczniu ubiegłego roku. Działania te już przyniosły konkretne efekty. W 2021 roku marce przyznano 29 lokalnych i międzynarodowych nagród za nowe logo, nową identyfikację i kampanie reklamowe, które odbiły się dużym echem we współczesnym społeczeństwie.

Obecny rok jest punktem zwrotnym dla Renault. Marka wkracza w nową erę, wprowadzając własną „Nową Falę”. W ten sposób stara się wprowadzić nowoczesność do europejskiego sektora motoryzacyjnego i stać się liderem w zakresie technologii, usług i czystej energii.

W ramach powyższych, zakrojonych na skalę światową zmian, dział marketingu Renault podjął się zadbania o to, aby w skierowanych na zewnątrz kampaniach i przekazach to przełomowe podejście zostało wyrażone w sposób jasny i zrozumiały.

Zobacz także: Ile kosztuje w Polsce Nowe Renault Megane E-Tech Electric?

Od samego początku „Nowa Fala” strategii marketingowej Renault spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów i fanów marki, a także krajowych i międzynarodowych ekspertów. Podjęte wysiłki zostały docenione i przełożyły się na liczne nagrody w wielu kategoriach przyznane marce w bieżącym roku. Producent zdobył łącznie 29 wyróżnień, z czego 65% stanowiły nagrody międzynarodowe.

ZESPÓŁ MARKETINGU RENAULT

1 stycznia 2021 roku Renault utworzyło pierwszy scentralizowany globalny dział marketingu, by pobudzać kreatywność, dbać o spójność przekazu w reklamie i w mediach społecznościowych oraz wzmocnić jego skuteczność z myślą o kreowaniu większej wartości.

„Głównym celem scentralizowanego działu marketingu Renault jest wzmocnienie i spopularyzowanie marki na całym świecie” – wyjaśnia Arnaud Belloni, dyrektor marketingu Renault. – „Aby to osiągnąć, opracowaliśmy i przeprowadziliśmy w samym tylko 2021 roku 48 kampanii 360° o ogólnoświatowym zasięgu, skupionych na aktualnych trendach społecznych”.

Zobacz także: Ile naprawdę pali nowe hybrydowe Renault Arkana 1.6 E-Tech Intense? Test użytkownika w warunkach zimowych

W bieżącym roku zespół marketingu Renault zaprojektował i wygenerował wszystkie treści wykorzystane w ponad 40 kampaniach o globalnym zasięgu. Tym samym dostarczył gotowy kontent dostosowany do różnych rynków na całym świecie.

NOWA IDENTYFIKACJA MARKI

Jak powiedział Arnaud Belloni, dyrektor marketingu Renault, zmiana identyfikacji wizualnej, logotypu i komunikacji jest jednym z pierwszych etapów przełomowej strategii. Nowa identyfikacja odzwierciedla erę „Nowej Fali”, w którą wkroczyła marka Renault. Eksponuje takie nowe wartości marki, jak nowoczesność, zaawansowanie technologiczne oraz francuską kulturę elektropopu.

Pierwotnie zaplanowane na styczeń 2022 roku wprowadzenie nowego logo Renault zostało przyspieszone o 10 miesięcy, aby wysłać wyraźny komunikat do klientów i ogółu odbiorców. Dziewiąta wersja kultowego logo w kształcie rombu została zaprezentowana w styczniu 2021 roku, w dniu ogłoszenia planu strategicznego „Renaulution”. Od tego czasu logotyp systematycznie zwiększa swoją obecność w zasobach marketingowych i na portalach społecznościowych, gdzie przykuwa uwagę odbiorcy przekazu.

Zobacz także: Nowy Renault Austral 2022 znowu sfotografowany w czasie jazd próbnych

W lipcu logotyp Renault został wyróżniony w kategorii „motion design” przez Klub Dyrektorów Kreatywnych, a w listopadzie zdobył złotą nagrodę w kategorii Logo roku, przyznaną przez ekspertów z TOP/COM Grands Prix Consumer.

KAMPANIE REKLAMOWE RENAULT

Zasoby marketingowe Renault uległy znacznym zmianom pod względem treści, jak i formy, co fundamentalnie odmieniło postrzeganie marki. Zespół marketingu postanowił wykorzystać w swoich kampaniach trendy społeczne, które potencjalnie spotykają się z pozytywnym odbiorem u klienta końcowego. Strategia okazała się strzałem w dziesiątkę, co potwierdzają liczne wyróżnienia przyznane we Francji i na świecie dla spotów reklamowych marki Renault.

Reklama Nowego Renault ZOE – The Chase – nawiązuje do aktualnego trendu przechodzenia na dwu- i czterokołową mobilność elektryczną. Podkreśla dobre wyniki modelu w Europie, gdzie jest liderem sprzedaży wśród samochodów elektrycznych. W spocie po raz pierwszy wykorzystano nowe logo marki. Został on wyróżniony złotem i zdobył złotą nagrodę w konkursie TOP/COM Grands Prix Consumer 2021.

Z kolei kampania Renault Renew utrwala wizerunek marki wyprzedzającej swoje czasy, zgodnej z nowymi trendami konsumenckimi, w tym zainteresowaniem używanymi i odnawianymi produktami. Pomysł ten przyniósł Renault łącznie cztery nagrody: złoto w konkursie TOP/COM Grands Prix Consumer 2021, srebro w konkursie Shots Awards 2021 oraz dwie brązowe nagrody w konkursie London International Awards.

Kampania Renault Clio – The French Exchange – uderza w ton sentymentalny i przedstawia Clio jako przyjaciela wszystkich klientów Renault. Doskonale oddaje osobowość tego kultowego samochodu, jednego z kluczowych modeli marki, który odniósł prawdziwy sukces. Spot zdobył brązową nagrodę przyznaną przez Klub Dyrektorów Kreatywnych i srebrną nagrodę w konkursie 2021 Shot Awards.

W reklamie Renault Care Services – The Feeling – występuje w roli głównej historyczny model Renault Fuego. Chodzi o podkreślenie doświadczenia marki, jej pozycji lidera i zaangażowania w obsługę posprzedażną. W dzisiejszych czasach, gdy wszyscy coraz bardziej dbamy o nasze rzeczy i o otaczających nas ludzi, dbałość o przedłużenie cyklu życia pojazdów nabiera szczególnego znaczenia. Za ten spot marketing Renault został uhonorowany srebrnym medalem w konkursie 2021 Shots Awards.

Na koniec warto wspomnieć, iż Renault stworzyło, w leżącej w Pirenejach miejscowości Appy, pierwszą „elektryczną wioskę”. Każda rodzina tej małej, odizolowanej wioski w regionie Ariège otrzymała własne Renault ZOE. Ma to ułatwić codzienne dojazdy, jako że do najbliższego supermarketu jest aż 20 kilometrów.

Dzięki kreatywnej idei Renault pozycjonuje się jako lider trendu elektromobilności i udowadnia, że każdy może przyczynić się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości, nawet w tak odizolowanych regionach. Inicjatywa została we Francji uhonorowana wieloma nagrodami: trzema nagrodami w konkursie Grand Prix Brand Content, złotą i brązową nagrodą Klubu Dyrektorów Kreatywnych oraz brązową nagrodą w konkursie w Grand Prix Strategii Reklamowych.

„Elektryczna wioska” przyniosła Renault międzynarodowe wyróżnienia: dwie srebrne nagrody w konkursie Clio Awards, nagrodę Graphite Pencil na festiwalu D&AD, „brąz” w konkursie One Show Awards, Grand Prix oraz złotą i brązową nagrodę na festiwalu branży reklamowej Cannes Lions, srebrną nagrodę w konkursie Gerety Awards i wreszcie trzy brązowe, jedną srebrną i jedną złotą w konkursie London International Awards.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioFuegoMeganeRenaultZoe
Udostepnij185Tweet116Udostepnij32
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.