W Stellantis Heritage Hub, Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia i Roberto Giolito, szef Stellantis Heritage, przekazali certyfikat autentyczności samochodowi, który przeszedł do historii motoryzacji, a zwłaszcza sportów motorowych: Lancia Delta 4WD z 1986 roku, należąca do Massimo „Miki” Biasiona, jednego z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych wszechczasów.
Lancia Delta, w swoich różnych wersjach, zdominowała świat sportów motorowych od końca lat 80. do początku lat 90., zdobywając sześć światowych tytułów konstruktorów, cztery tytuły kierowców i ponad 40 indywidualnych zwycięstw, potwierdzając swoją pozycję najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych wszechczasów. Również dzięki Delcie, z 15 Rajdowymi Mistrzostwami Świata, trzema Rajdowymi Mistrzostwami Świata Konstruktorów, jednym zwycięstwem w 1000 Miglia, dwoma Targa Florio i jednym Carrera Panamericana, Lancia jest nadal najbardziej utytułowaną marką wszechczasów w rajdach.
Miki Biasion jest ważną postacią w historii sportów motorowych Lancii, dzięki kolejnym zwycięstwom w Mistrzostwach Świata w 1988 i 1989 roku z Deltą w zespole Martini Racing.
Uzyskany certyfikat weryfikuje autentyczność pojazdu i jest wynikiem dokładnego badania technicznego i historycznego przeprowadzonego przez producenta. Proces ten obejmuje ścisłą współpracę między technikami Heritage i Brand w celu ostatecznego ustalenia tożsamości pojazdu. Właściciele samochodów, które pomyślnie przejdą to badanie, otrzymują szczegółową dokumentację, w tym „Certyfikat Autentyczności”, tabliczkę certyfikacyjną „Lancia Classiche” oraz broszurę zawierającą historię pojazdu, kryteria interwencji i zdjęcia ocenianych komponentów.
Lancia Delta to jeden z najbardziej kultowych samochodów w historii marki, także z perspektywy designu. Jego podstawowe elementy weszły do zbiorowej nieświadomości i ukierunkowały projektowanie przyszłych samochodów Lancii: brutalne, wydajne kształty pierwotne i radykalne geometrie, z których wszystkie stanowią część historii projektowania marki.
W ramach 10-letniego planu strategicznego Lancia wprowadzi na rynek trzy nowe modele, jeden co drugi rok, począwszy od 2024 roku z nowym Ypsilonem. Od 2026 r. Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od pojawienia się Delty w 2028 r. będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne. Plan strategiczny będzie przywiązywał dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, o czym świadczy wykorzystanie innowacyjnych materiałów: 50% powierzchni dotykowych będzie ekologicznych.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze