Wśród siedmiu najważniejszych rynków dla Lancii nie ma naszego kraju. Marka, która w ciągu najbliższych lat wprowadzi trzy zupełnie nowe modele, chce się skoncentrować między innymi na Włoszech.
Lancia, marka premium koncernu Stellantis, chce się skoncentrować na budowie eleganckich, wysokiej jakości samochodów, dzięki którym wróci na rynek i odniesie sukces, który pozwoli jej się rozwijać. Na realizację tego planu otrzymała dziesięć lat. Jako najważniejsze rynki marka wskazała Włochy, Francję, Niemcy, Hiszpanię, Holandię oraz Belgię i Luksemburg.
Z badań, przeprowadzonych przez Lancię wynika, że właśnie na tych rynkach ma ona szansę odnieść największy sukces i dlatego pierwsze kroki kieruje właśnie tam. Włochy są naturalnym rynkiem dla Lancii, Francja pojawia się na tej liście z Niemcami z uwagi na rozmiar rynku, Hiszpanie są w stanie zaakceptować nową markę premium w ofercie, Holandia, Belgia i Luksemburg to z kolei kraje, gdzie część marek Stellantis ma dość silną pozycję i łatwiej będzie budować sieć sprzedaży.
Na liście najważniejszych rynków nie ma na razie Polski. To prawdopodobnie efekt niskich wyników sprzedaży Stellantis Polska w naszym kraju. Łączny udział koncernu w polskim rynku jest niższy niż jeszcze kilka lat temu pojedynczych marek i na razie niewiele się w tej materii zmieni.
Lancia przedstawi swój pierwszy model w 2024 roku.
Najnowsze komentarze