Produkowany w Vigo w latach 1984-2005 Citroën C15 żyje dzięki swojej reputacji solidnego, niezawodnego i prawie niezniszczalnego pojazdu użytkowego. Cnoty, z którymi utrzymuje się na rynku od ponad dwóch dekad i którymi podbił legion bezwarunkowych fanów.
Citroën C15 to samochód, który można spotkać jeszcze – co prawda rzadko – na polskich ulicach. A w Hiszpanii Citroën C15 Club od 10 lat zrzesza fanów tego modelu. Aby uczcić pierwszą dekadę istnienia, jego członkowie mieli okazję odwiedzić Centrum Vigo i poznać bardziej nowoczesnego i w 100% elektrycznego następcę C15: Citroëna ë-Berlingo, Made in ë-Spain.
Citroën C15 był kluczowym pojazdem dla Vigo Center: był pierwszym modelem, który przekroczył milion wyprodukowanych egzemplarzy w fabryce, stanowił ważny skok technologiczny i położył podwaliny pod produkcję najnowocześniejszych pojazdów użytkowych. takich jak obecna generacja Citroëna Berlingo.
Citroën C15 był montowany w Vigo w latach 1984-2005, osiągając poziom 1.181.407 wyprodukowanych egzemplarzy. Te chłodne liczby kryją w sobie wiele doświadczeń i postępów technicznych, a legenda o solidności i niezawodności przetrwała do dziś. Ten model ma mityczny charakter dla dużej grupy miłośników tego samochodu dostawczego, którzy nadal używają go na co dzień i dołączyli do Citroën C15 Club, inicjatywy, która obchodzi właśnie 10 lat.
Fani C15 mogli przeżyć bardzo szczególny dzień w miejscu, w którym narodził się ten mit: Vigo Center, gdzie mogli uczestniczyć w specjalnym wydarzeniu, podczas którego poznali historię, teraźniejszość i przyszłość fabryki w Galicji, oprócz możliwości zapoznania się z Citroënem AZU, pierwszym samochodem użytkowym produkowanym w tym miejscu, ich ukochanego Citroëna C15 i najnowocześniejszej wersji jego następcy w gamie: „Made in ë-Spain” Citroëna ë-Berlingo, w 100% elektrycznego przedstawiciela najdłużej żyjącego modelu na liniach produkcyjnych Vigo.
Furgon Citroën C15 przybył do Vigo pełen sukcesów i innowacji. Pojazd ten, komercyjna pochodna Citroëna Visa, był pierwszym, w którym fabryka brała udział zarówno w jego projektowaniu, jak i późniejszym rozwoju. Ta praca się opłaciła: był to pierwszy model w historii zakładu, który przekroczył barierę miliona wyprodukowanych egzemplarzy.
Reputacja C15 jako auta mocnego i solidnego uczyniła z niej gwiazdę w swoim segmencie, do czego przyczyniła się również obecność w ofercie silnika wysokoprężnego, co pozwoliło na rozszerzenie sprzedaży. Dzięki temu modelowi produkcja pojazdów użytkowych nabrała historycznej wagi w Vigo, które miało już duże doświadczenie w tego typu autach. W decydujący sposób Citroën C15 przyczynił się do rozwoju Centrum i struktury przemysłowej poddostawców, a także do późniejszego globalnego sukcesu Citroëna Berlingo.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze