Kilka dni temu odbyła się dziewiąta edycja Fleet Motor Day, wydarzenia dedykowanego Fleet & Mobility Managers organizowanego przez Fleet Magazine przy współpracy z Top Thousand i patronacie Aniasa i Unrae. W dwudniowym wydarzeniu, które miało miejsce pomiędzy Rzymem a Vallelunga, wzięło udział 69 marek, operatorów sektora, ponad 400 menedżerów floty i zgromadziło ponad 900 uczestników.
Stellantis przewodzi transformacji ekologicznej z najszerszą gamą produktów zelektryfikowanych we Włoszech. Grupa Stellantis była ważnym punktem wydarzenia ze swoją zelektryfikowaną gamą, demonstrując, jak szeroki wybór pojazdów każdej z marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, FIAT, Fiat Professional, Jeep®, Lancia, Opel i PEUGEOT gwarantuje innowacyjne rozwiązania w celu zaspokojenia potrzeb klientów B2B, potwierdzając szczególną uwagę na wpływ na środowisko. W centrum uwagi znalazły się główne nowości oraz modele o ugruntowanym sukcesie, zarówno prezentowane na stoisku, jak i dostępne do jazd próbnych: entuzjazm uczestników wyrażał się również poprzez ponad 100 testów przeprowadzonych na torze Vallelunga.
W szczególności operatorzy sektora skupili się na modelach marek premium: Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia, pokazując, że samochód służbowy nie jest już zwykłym towarem, ale wizytówką pozwalającą na wyrażenie swojej osobowości i pasji również w czasie wolnym.
DS 4 to luksusowy kompaktowy sedan firmy DS Automobiles, który ma dwie dusze: elegancką w wersji Business w wersjach Pure Tech 130, Diesel 130 i E-TENSE 224 oraz sportową w DS Performance Line, która dodaje silnik benzynowy o mocy 180 KM, obecny również w wersji CROSS 4X4 dla miłośników przygód. J
eśli chodzi o Alfę Romeo Tonale, bardzo popularnym silnikiem we Włoszech jest 1.6 diesel 130 KM połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów TCT (Twin clutch transmission), która zwiększa jego walory dynamiczne i przyjemność z jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Tonale diesel zachęca klientów biznesowych z ofertą w strategicznym segmencie C-SUV-ów premium, ponieważ jest w stanie zaspokoić potrzeby menedżerów flot i tych, którzy podróżują na długich dystansach.
To samo podejście, ale z bardziej przygodowym niuansem użytkowania, dla marki Jeep®, lidera we Włoszech na rynku niskoemisyjnych SUV-ów. A to nie wszystko: uwaga publiczności skupiła się na nowym Avengerze, pierwszym w 100% elektrycznym SUV-ie Jeepa i pierwszym modelu marki zdolnym do zdobycia prestiżowego tytułu Samochodu Roku, a także innych nagród o znaczeniu międzynarodowym. Avenger, o kompaktowych wymiarach i zerowej emisji spalin, jest w stanie wyrazić całe DNA Jeepa zarówno w użytkowaniu miejskim, jak i na otwartej drodze, a we Włoszech jest również dostępny z zaawansowanym silnikiem termicznym o pojemności 1200 cm3 i mocy 100 KM.
Jeśli chodzi o komfortowe i wyróżniające się a przy tym przystępne cenowo alternatywy dla tradycyjnych modeli średniej wielkości sedanów i SUV-ów, Citroën C4X również łączy elegancję sylwetki fastback z nowoczesnym wyglądem SUV-a i, przy długości 4,60 m, ponadczasowym wyrafinowaniem przestronnego 4-drzwiowego samochodu.
Na czele oferty Opla znajduje się szósta generacja Astry, warto też zwrócić uwagę na Opla Mokkę, który od premiery w 2020 roku będzie reprezentował przyszłość niemieckiego producenta samochodów.
Na koniec, mówiąc o elektryfikacji, nie mogło oczywiście zabraknąć Fiata Nuova 500, ikony elektryfikacji Made in Italy.
„To zaszczyt móc wziąć udział w tak prestiżowym wydarzeniu, jakim jest Fleet Motor Day 2022: naszym powołaniem jest intensyfikacja relacji między bohaterami całego łańcucha dostaw w celu wspólnego rozwijania zyskownych relacji, a możliwości takie jak ta pozwalają nam jasno przekazać ważne komunikaty dotyczące naszej wizji i przyszłości.
W tym roku pojawiło się tak wiele nowych produktów z naszymi markami, które są w stanie odpowiedzieć na każdą potrzebę klientów biznesowych. Pozwolę sobie podać kilka przykładów, wspominając o nowym PEUGEOT 408, wprowadzonym na rynek na początku tego roku. Samochód ten jest połączeniem SUV-a i fastbacka i reprezentuje dla PEUGEOT i samego rynku stworzenie nowego segmentu. Pierwsze opinie, które otrzymujemy, są rzeczywiście bardzo pozytywne: jest to samochód, który, jak się spodziewamy, odniesie sukces na rynku biznesowym.” – powiedział Fabio Mazzeo, Dyrektor Działu Fleet & Business Solutions Stellantis.
Najnowsze komentarze