Samochody osobowe
W lutym bieżącego roku sprzedano 1.393 osobowe Peugeoty. To dobry wynik, słabszy jedynie od rezultatów pięciu marek. Niestety jednocześnie jest to o 170 sprzedanych aut mniej, niż w styczniu. I nie ma znaczenia, że luty był miesiącem krótszym… W stosunku miesiąc do miesiąca Peugeot odnotował sprzedaż niższą o 10,88%. Z kolei w odniesieniu do lutego’2006 sprzedaż wzrosła o 15,41%, czyli o 186 samochodów.
Renault zajmuje siódme miejsce pokonując np. Volkswagena. Francuski koncern sprzedał w lutym br. 1.277 samochodów, co stanowi spadek w stosunku do miesiąca poprzedniego o 12,89%, a więc w liczbach bezwzględnych – o 189 aut. Również w odniesieniu do lutego’2006 odnotowano spadek. Niewielki, bo tylko o 12 samochodów, co stanowi 0,93%, niemniej jednak tendencja spadkowa istnieje.
Dziewiąty pod względem lutowej sprzedaży Citroën sprzedał w ubiegłym miesiącu 1.074 auta, co w stosunku do sprzedaży styczniowej stanowi spadek o 14,56% (183 samochody). W odniesieniu do lutego’2006 stanowi to jednak i tak 6,23% wzrost (o 63 pojazdy).
Samochody dostawcze
W przypadku aut dostawczych sprzedanych w lutym wśród marek francuskich dominuje Renault. Jest to jednocześnie trzecia pozycja w Polsce! Sprzedano 511 samochodów dostawczych tej marki, co stanowi przeszło 35-procentowy wzrost w stosunku do stycznia br., kiedy to klienci odebrali 378 tego typu aut. Jeszcze lepsza dynamika wychodzi przy odniesieniu wyników rok do roku – w lutym’2006 sprzedano jedynie 360 dostawczych Renaultów, co daje wzrost na poziomie 41,94%.
Drugie miejsce wśród francuskich marek (i jednocześnie czwarte ogólnie) w zakresie sprzedaży aut dostawczych należało w lutym do Peugeota. Do klientów trafiło w ubiegłym miesiącu 395 dostawczych aut z lwem na masce. Oznacza to dynamikę w stosunku do stycznia na poziomie 186,23%! Również w odniesieniu do sprzedaży w lutym’2006 dynamika jest imponująca – sięga 163,33%!
Piąte miejsce w rankingu lutowej sprzedaży (i trzecie wśród francuskich marek) wywalczył Citroën. Sprzedano 282 samochody dostawcze, co oznacza wprawdzie spadek o 10,76% w stosunku do rekordowego stycznia, gdy do klientów trafiło 316 dostawczych Cytrynek, ale jest jednocześnie ogromnym wzrostem w stosunku do lutego’2006. Przed rokiem klienci zamówili tylko 176 aut, a więc dynamika w ujęciu rok do roku wynosi w przypadku Citroëna 60,23%.
A jak wygląda udział w rynku aut dostawczych trzech francuskich marek licząc sprzedaż narastająco od początku roku? Otóż trzecie miejsce należy do Renaulta, który posiada 13,53% udziału (wzrost w stosunku do ub.r. o 0,72%) i ustępuje w tym względzie tylko Fiatowi i Volkswagenowi. Czwarty jest Citroën posiadający 9,10% (wzrost w stosunku do roku ubiegłego o 1,14%). Peugeot plasuje się w tej dziedzinie na szóstej pozycji posiadając udział w wysokości 8,11%, ale jest to wynik lepszy od ubiegłorocznego o 2,23%.
Na podstawie danych IBRM Samar
opracował KG
Najnowsze komentarze