Nowa Alfa Romeo Junior, miała burzliwy start na rynku motoryzacyjnym, co tylko bardziej przyciąga uwagę do nowego modelu. Zmiana nazwy z Milano na Junior może więc przynieść więcej korzyści niż strat. Crossover wkracza na kolejne rynki. Niemiecki oddział Alfy rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień.
Alfa Romero Junior jest obecnie najbardziej znana z tego, że jeszcze niedawno nazywała się Milano ponieważ z powodu protestu włoskiego polityka, dostosowano nomenklaturę do tego co wolno, a czego nie z włoskimi nazwami miejscowości. „Junior” nie każdemu się podoba, ale przecież wszystkim dogodzić nie sposób a poza tym, afera skupiła na modelu zainteresowanie mediów, które zawsze chętnie publikują informacje o tym, że coś poszło nie tak. Teraz każdy kto, nawet w nieznacznym stopniu jest zainteresowany motoryzacją, wie że Alfa Romeo zaprezentowała nowy model i w dodatku ma świadomość, że auto jest produkowane w Polsce, co tym bardziej powinno nas cieszyć.
Junior jest już dostępny we Francji w cenie 29.500 euro za wersję hybrydową. We Włoszech model kosztuje o 2400 euro więcej. Właśnie poznaliśmy również niemieckie ceny. Bogato wyposażona wersja premierowa Junior Special Ibrida kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 31.500 euro (137 tys. zł). Juniora Elettrica Special na rynku niemieckim zamówimy za 41.500 euro (ok. 180 tys. zł).
Alfa Romeo Junior Special – bogate wyposażenie
Skoro Special, to i wyposażenie specjalne na pokładzie znajdować się musi. Alfa Romeo Junior Specjal ma na liście m.in. 18-calowe felgi ze stopów lekkich, skórzaną kierownicę, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją masażu, elektrycznie sterowaną klapę tylną sterowaną gestami oraz bezkluczykowy dostęp i rozruch silnika. Szyba tylna i tylne szyby boczne są przyciemnione. Eleganckie oświetlenie otoczenia, regulowane w ośmiu kolorach, podkreśla również dysze wentylacyjne ozdobione historycznym logo Alfa Romeo.
Łączność i rozrywkę na pokładzie Juniora Special zapewnia system informacyjno-rozrywkowy Alfa TM Connect, obsługiwany za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej ekranu 10,1 cala z systemem nawigacji. Sześć głośników zapewnia przyjemność słuchania muzyki w doskonałej jakości hi-fi.
Zobacz także: Elektryczny Fiat 600e z Polski, z zasięgiem nawet 600 km
Alfa Romeo Junior Elettrica otrzymała akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh. Pojazd dysponuje mocą 115 kW (odpowiednik 156 KM) i potrafi pokonać do 410 kilometrów w cyklu WLTP lub do 592 kilometrów w mieście.
Junior Ibrida łączy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym. Alfa Romeo wykorzystała jednostkę o pojemności 1,2 litra, która generuje moc 100 kW (136 KM). W określonych sytuacjach na drodze wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 21 kW, który zasilany jest z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Alfa Romeo przekonuje, że to rozwiązanie pozwala uzyskać zużycie na poziomie 5,2 litra (w cyklu WLTP).
Po wersji Specjale przyjdzie kolej na wersje nielimitowane, które będzie można zamawiać od czerwca tego roku. Do sprzedaży trafi wówczas także Junior Elettrica 240 VELOCE.
Najnowsze komentarze