Białoruski magazyn ABW.by przetestował najnowszą odsłonę Renault Duster dla tamtejszego rynku z silnikiem 1.5 dCi i napędem na cztery koła. Dziennikarz chwali samochód za komfort jazdy, niskie zużycie paliwa i bardzo dobre parametry jezdne. Krytykuje m.in. za brak tempomatu. Oto wybrane fragmenty testu:
„To, co jest w nim zdecydowanie dobre, to sprawdzona konstrukcja, zarówno jeśli chodzi o silnik 1.5 dCi, jak i prostą, manualną skrzynię biegów. Warto wiedzieć, że używane auta z tymi dieslami przyjeżdżają z Europy ze skręconymi licznikami (naprawdę mają ponad 300.000 km) i tu przejeżdżają sporo więcej […] Ten samochód jest crossover jest nadal wytrzymały i stosunkowo prosty w konstrukcji a druga generacja stała się bardziej cywilizowana. Tak, wnętrze nadal nie błyszczy luksusem, prawie wszędzie jest twardy plastik, ale wizualnie wszystko wygląda dużo porządniej i jest tu wygodniej. Nawet górny panel z twardego plastiku wygląda dobrze.
Kiedy rano wsiadasz do SUVa i ruszasz w drogę, stopniowo zaczynasz lubić Dustera. Diesel jest super! Zapewnia zarówno dobrą trakcję, jak i niskie zużycie paliwa. Jadąc autostradą z niewielką prędkością, zużycie wyniosło około 4,5 litra. Cały dzień jeździłem tym samochodem, zaczynając z pełnym bakiem – pod koniec jazdy zniknęła tylko jedna kreska na wskaźniku poziomu paliwa. To bardzo dobry wynik, bo przecież to SUV z napędem na wszystkie koła! Zużycie paliwa wyszło poniżej 5 litrów na 100 kilometrów.
Parametry diesla? 109 KM i 240 Nm – dynamika przyspieszenia również jest wystarczająca. Biegi są bardzo krótkie, przełączane precyzyjnie. Klik, klik, klik – i już jesteś z przodu. Krótki pierwszy bieg pełni rolę reduktora, którego nie używasz podczas zwykłej jazdy – jedziesz z drugim biegiem. Zawieszenie można chwalić – trudno je pokonać, jest w miarę komfortowe. Do miasta ten samochód też jest bardzo dobry: kierownica pracuje lekko, a skręt kół jest duży.
Minusy? Tylna kanapa nie ma podłokietnika, brakuje lepszego oświetlenia, nie ma portów USB. Brakuje mu tempomatu, przydałaby się klasyczna hydrauliczna skrzynia biegów. Ale to wszystko nie ma większego znaczenia przy tej cenie.
Ten samochód jest interesującą opcją dla rynku, ponieważ ma wszystko, czego potrzebują kierowcy: niezawodność, oszczędność, niesamowitą zdolność do jazdy w terenie i praktyczność. Możliwe jest zarówno wjechanie w dziewicze tereny jak i wystarczająco komfortowa jazda w mieście. Cena nie jest wygórowana, to w końcu samochód budżetowy.”
Renault Duster 1.5 dCi w wersji 4×4 kosztuje na Białorusi (wg. magazynu ABW.by) około 19 tysięcy dolarów. Samochód można obejrzeć i skonfigurować na białoruskiej stronie Dacii.
źródło: ABW.by
Najnowsze komentarze