Nowa Dacia Duster jest jednym z najchętniej kupowanych w Polsce samochodów w salonach. Klienci najczęściej wybierają oszczędne w eksploatacji wersje 1.0 100 KM z LPG, ale jest jeszcze jedna odmiana silnikowa, która cieszy się bardzo dużą popularnością. Jaka?
Nowa Dacia Duster to budżetowy SUV, który przeszedł w ciągu ostatnich lat sporą metamorfozę: od taniego samochodu, z uproszczonym wnętrzem i minimalnym wyposażeniem do w pełni prawnego samochodu, który stał się niezwykle popularny w Polsce ale i w całej Europie. Dzisiaj Dustera można zamówić z wyposażeniem, którego nie powstydziłyby znacznie droższe marki. Dacia Duster oferuje też bardzo dobre właściwości terenowe i dostępna jest z napędem na cztery koła, może bez problemu zjechać z asfaltu i ruszyć na trudne leśne czy górskie drogi.
Rozmawialiśmy z kilkoma sprzedawcami Dacii, którzy dość zgodnie twierdzą, że największą popularnością cieszy się Dacia Duster wyposażona w fabryczną instalację gazową. Ma 100-konny silnik a dzięki LPG jej eksploatacja jest wyjątkowo tania. Są jednak klienci, którzy szukają nieco więcej mocy i wtedy bezkonkurencyjna okazuje się inna wersja. Wyposażona w bardzo dobry silnik benzynowy TCE o mocy 130 KM oferuje najlepszy chyba stosunek możliwości do ceny.
Dacia Duster 1.3 TCE 130 KM kupowana jest bardzo często w wersji Prestige, która ma w zasadzie wszystko to, co potrzebne kierowcy: jest radio z nawigacją, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania. Pełna lista wyposażenia obejmuje:
Zobacz: Nowa Dacia Duster – sprawdź oferty finansowania
-
relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
-
szyby tylne przyciemniane
-
felgi ze stopu metali lekkich 17″ – Tergan
-
mapa Europy Wschodniej – wersja podstawowa
-
kamera cofania
-
funkcja replikacji telefonu komórkowego (bezprzewodowo, przewodów),
-
nawigacja i radio Media Nav
-
tapicerka materiałowa z białymi przeszyciami i logiem Duster
-
centralny zamek
-
szyby tylne regulowane elektrycznie
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
-
oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
-
kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ekologiczną
-
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
-
nawiew powietrza na tył
-
konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
-
fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
-
automatycznie włączane światła
-
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
-
światła przeciwmgłowe
-
światła do jazdy dziennej LED
-
kryterium techniczne
-
komputer pokładowy
-
kryterium techniczne dotyczące pasów
-
wskaźnik zmiany biegów
-
tryb ECO
-
system wspomagania parkowania tyłem
-
opony letnie o niskim oporze toczenia „Green Tires”
-
kryterium techniczne do pakiet klimatyzacja
-
klimatyzacja automatyczna
-
ABS
-
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
-
czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
-
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
-
poduszki przednie boczne i kurtynowe
-
system monitorowania martwego pola (BSW)
-
ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
-
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
-
regulator-ogranicznik prędkości
-
system kontroli ciśnienia w oponach
-
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
Najnowsze komentarze