Dacia Duster to praktyczny budżetowy SUV, bazujący na rozwiązaniach Renault. Co jednak zrobić, gdy chcesz mieć nie SUV’a a hot-hatcha i nadal ma to być Duster? Tym razem za tuning samochodu wzięła się ekipa Top Gear. Efekt jest zaskakujący.
Pomysł, by Duster przestał być SUVem a stał się samochodem sportowym nie jest nowy. Jakiś czas temu pisaliśmy o szalonym projekcie Dacii Duster, którą przygotował Rostislav Prokop, ale wtedy to był rendering. Dzisiaj macie przed sobą jeżdżący samochód, który szokuje wyglądem. Tuning kosztował 3.500 funtów a osiągnięty efekt to rozszerzone ze zdumienia oczy przechodniów. Bo rzeczywiście, drugiego takiego samochodu nie ma.
Zobacz: Test Dacii Duster 1.3 150 KM 4×4
Co zmieniono w Dusterze? Przede wszystkim zawieszenie. Zamontowano w nim zestaw Eibach RS, pierwotnie zaprojektowany dla Forda Fiesty mk7. Wymagało to pewnych przeróbek, ale finalnie samochód został mocno obniżony. Zamontowano 17″ stalowe koła, które przygotowała firma Weller Wheel. Według pomysłodawcy Duster jeździ teraz pięć razy lepiej – typowa brytyjska przesada – ale zapewne nie jest tu mowa o komforcie jazdy a raczej o zachowaniu w zakrętach i sportowym prowadzeniu.
Nie był to jednak koniec zmian. Auto otrzymało, jakże by inaczej, specjalnie zaprojektowane pasy wzdłuż nadwozia. Kolory – żółty, pomarańczowy i czarny – kojarzą się nieco z niemiecką flagą. Na końcu na dachu pojawił się bagażnik z panelem słonecznym i reflektorem.
A oto efekt końcowy. Czy było warto wydać 3.500 funtów? Oceńcie sami.
Przed konwersją była to zwykła Dacia Duster Comfort z silnikiem 1.3 TCE.
źródło: Top Gear
Najnowsze komentarze