Nowy Citroën C3 to samochód, który ma napędzić sprzedaż, a jego konkurentami są Dacia Sandero, Spring, Renault 5 oraz Twingo – twierdzi szef marki w wywiadzie. Zdradza też strategię promocyjną.
Nowy Citroën C3, który już wkrótce zadebiutuje w salonach, ma konkurować z Dacią Spring i Sandero oraz najnowszą propozycją Renault, czyli modelem 5. Może przekonać także nabywców Twingo. Jest komfortowy, nowoczesny i ma bardzo dobry stosunek ceny do możliwości. Będzie dostępny w wersji spalinowej a także elektrycznej.
Zobacz: wiadomości o marce Citroën. Codziennie aktualne, ciekawe, na bieżąco
„Jesteśmy w pełni zaangażowani w tworzenie popularnych samochodów, bezpośrednio konkurujących z Dacią” – powiedział Thierry Koskas w wywiadzie, którego udzielił francuskiemu dziennikowi Challenges. „Nasze samochody są praktyczne, komfortowe i przystępne cenowo a przy tym bardzo nowoczesne.”
W wersji spalinowej nowy C3 ma rywalizować z Dacią Sandero, Renault Clio i najtańszymi wersjami Peugeota 208. W przyszłym roku pojawi się nowy rywal z Grupy Stellantis, bazujący na tej samej konstrukcji – będzie nim Fiat Panda, który – jak mówi Koskas – „jest technicznie jest bardzo zbliżony„.
Citroën C3 jest produkowany na Słowacji, w Trnavie. Jeden samochód zjeżdża z linii produkcyjnej co 58 sekund. „Czas montażu został skrócony o 25% w porównaniu z poprzednim C3, bo samochód ma o 15% mniej komponentów, ponieważ gama została uproszczona„. Niższe koszty produkcji mają pomóc w uzyskaniu bardzo niskiej ceny. To także efekt globalizacji produkcji: „Niektóre komponenty są wspólne z C3 produkowanym i sprzedawanym w Indiach. Są to elementy układu kierowniczego i hamulcowego, kierunkowskazy i wycieraczki przedniej szyby, otwory wentylacyjne i elementy oszklenia, mimo że dostawcy są różni w Indiach i Europie 30% komponentów jest identycznych” – ujawnia Koskas.
Zobacz: Testy aut Citroën. Pomiary, spalanie, opinie
„Naszym celem jest osiągnięcie różnicy w kosztach wynoszącej od 2.000 do 3.000 euro między pojazdami elektrycznymi a spalinowymi, bez uwzględnienia dotacji państwowych, które będą stopniowo zmniejszane” – mówi szef marki. „Chcemy, aby niższe koszty eksploatacji samochodu elektrycznego zrekompensowały różnicę w cenie zakupu w porównaniu z wersją benzynową w ciągu zaledwie dwóch lub trzech lat„.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje, wyprzedaże
Citroën C3 będzie dostępny zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej. W pierwszym przypadku pod maską pojawi się nowa hybryda MHEV z silnikiem 1.2 PureTech bazującym na łańcuchu rozrządu. Ponad 40% części i podzespołów tej jednostki zaprojektowano na nowo, aby zwiększyć niezawodność i obniżyć spalanie.
Byliśmy na premierze nowego C3. Pozytywnie opinie, komfort i przestrzeń
Ceny wersji spalinowych nie są jeszcze znane.
źródło: Challanges France
Najnowsze komentarze