Nowy wygląd, nowa platforma i nowa jakość wykończenia wnętrza. Dacia Sandero III generacji jest nowa właściwie pod każdym względem i ma szansę zdobyć dużą popularność na rynku. Rozpoczynamy pierwsze jazdy testowe najtańszym modelem w segmencie B!
Dacia Polska zaprosiła redakcję Francuskie.pl na pierwsze jazdy testowe nowym hatchbackiem. Do dyspozycji dziennikarzy są dwie wersje modelu: Sandero i Sandero Stepway w dwóch wersjach silnikowych: z jednostką TCe 100, która pracuje zarówno na benzynie, jak i LPG oraz z 90-konnym benzyniakiem. Trasa testowa, podczas której postaramy się jak najlepiej poznać nowe modele Dacii, wiedzie z salonu Renault i Dacia na ul. Puławskiej w Warszawie w kierunku Płońska.
Pierwszy kontakt z pojazdami sprawia bardzo pozytywne wrażenie, zarówno jeśli chodzi o design nadwozia, jak i układ oraz wykończenie kabiny. Dacia w większym stopniu niż u poprzednika zadbała o to, by Sandero przyciągało klientów przemyślanym i wpisującym się w nowoczesne trendy wyglądem a nie tylko i wyłącznie ceną.
Kierownica, zegary, drążek zmiany oraz panel klimatyzacji pochodzą od Dustera II generacji, pozostałe elementy są nowe. W kabinie dominują poziome linie, nawet kształt nawiewów zmieniono z okrągłego na podłużny, co poszerza optycznie wnętrze. Zmieniło się również położenie wyświetlacza systemu multimedialnego. W nowej Dacii Sandero powędrował wysoko na deskę rozdzielczą, aby mniejsza odległość dzieliła wzrok kierowcy od ekranu. Materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza sprawiają wrażenie niedrogich, prostych, ale jednocześnie wytrzymałych na długotrwałe użytkowanie. Na plus możemy wymienić także przestrzeń w kabinie.
Na początku tygodnia poznaliśmy cennik nowej Dacii Sandero. Mimo wielu zmian, jakie wprowadzono, samochód wciąż pozostaje najbardziej przystępnym samochodem w klasie. Podczas gdy konkurenci startują z poziomu ok. 50 tys. zł, przygodę z Sandero rozpoczniemy od 40.900 zł. W podstawowej cenie otrzymamy model napędzany jednostką SCe o mocy 65 KM. Sandero Stepway kosztuje minimum 53.400 zł.
Po pierwszych godzinach z Sandero jednego jesteśmy pewni – auto jest dużo lepsze, niż poprzednia generacja.
Już wkrótce na łamach Francuskie.pl opublikujemy szczegółowy test nowego Sandero oraz Sandero Stepway. A my jedziemy dalej!
Najnowsze komentarze