Dacia Spring, która zbliża się już do europejskich salonów, ma być rewolucją w świeci samochodów elektrycznych, przede wszystkim cenową. Nowy, w 100% elektryczny model, projektem nadwozia bazuje na projekcie Renault Kwid, ale został przygotowany z myślą o europejskich klientach.
Zobacz: Dacia Spring – jak wygląda wewnątrz?
Do tej pory strategia produkcyjna Dacii była prosta: znane i sprawdzone komponenty, które zamortyzowały się w innych markach, wykorzystywane są przy tworzeniu nowych samochodów. Podobnie jest w przypadku modelu elektrycznego. Nowa elektryczna Dacia Spring bazuje na projekcie Renault Kwid, ale jest tutaj więcej własnej inwencji projektantów. Dla klientów najważniejsze jest to, że gotowy projekt, który jest modyfikowany i dostosowany do rynku, to mniejsze koszty produkcji. Dla producenta – wyższa marża.
Dacia Spring została zbudowana na platformie aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-A. Platforma ta jest zmodyfikowana i uzupełniona o elementy istotne w Europie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa. W wyposażeniu Springa pojawiły się też nowe elementy, których nie ma w Kwidzie, jak zaawansowane multimedia.
Przygotowując wejście Springa na rynek Dacia korzystała z całego know-how grupy Renault, które od 2012 roku pozyskiwano dzięki sprzedaży Zoe. Według Dacii 82% samochodów segmentu A (w takiej klasie znajduje się Spring) wykorzystywanych jest do zakupów i dojazdów do pracy a średni pokonywany dystans to 31 kilometrów dziennie. Spring oferuje zasięg WLTP wynoszący 225 km i 295 km w ruchu miejskim, co oznacza tydzień jazdy.
Dacia zapowiada stanowczo, że Dacia Spring będzie najtańszym elektrycznym samochodem na rynku. Cena zostanie zaprezentowana dopiero w marcu, eksperci spekulują, że wyniesie między 12 a 15 tys. euro.
Zobacz: ile będzie kosztować Dacia Spring?
Dla marki ma to być trzecia rewolucja, której celem jest szerokie dotarcie do klientów i masowa sprzedaż samochodu elektrycznego. Moment wybrano bardzo dobry: z jednej strony akumulatory, główny koszt samochodu, tanieją, z drugiej zaś jest potężne grono klientów, które poznały Dacię i ufają jej, są więc gotowe do zakupu kolejnego modelu.Co ciekawe, Dacia Spring najpierw trafi do sieci firm zajmujących się car sparingiem. Dopiero potem będzie dostępna w salonach.
Zobacz: Dacia Spring – wszystko o nowym elektrycznym modelu.
Produkcja samochodu odbywa się w Shiyan w Chinach. Stamtąd samochody trafiają do Europy. Produkcja i nadzór odbywa się w całości według norm Sojuszu.
https://www.youtube.com/watch?v=9ByRjiZwAtk
źródło: Les Numériques
Najnowsze komentarze