Gdyby Renault chciało reaktywować nie tylko model 4 oraz 5, to można by sięgnąć po projekt Renault 8. Współczesną wersję z napędem o mocy 384 KM zaprojektował w ramach swojej pracy dyplomowej inżynier z Hiszpanii.
„Ten projekt, który kończy moją pracę na Uniwersytecie w Valladolid. Proponuje w nim reinterpretację kultowego Renault 8, zgodnie z logiką zaproponowaną w przypadku Renault 5 i Renault 4-ever. Uwzględniłem szereg warunków brzegowych, aby uzasadnić jego wykonalność przemysłową:
Zaproponowałem wykorzystanie platformy CMF-EV, dzielenie wnętrza kabiny z Megane E-Tech, a także ustrukturyzowanie gamy za pomocą akumulatorów i układów napędowych już istniejących w Grupie Renault, odpowiednio od 63 do 87 kWh i od 218 KM (napęd na tylne koła) do 394 KM (napęd na wszystkie koła), zgodnie z logiką gamy. Najbardziej bezpośrednimi konkurentami pod względem wymiarów, kształtu nadwozia i aspiracyjnego designu będą: Polestar 2, Peugeot e-3008, CUPRA, Smart #3… i nie tylko!” – pisze o swojej pracy Pablo Celestino.
„Jest to nowa nisza rynkowa i chociaż urzeczywistnienie tego projektu wiązałoby się z ogromną inwestycją, może być tego warte, jeśli rentowność uzyskana dla każdej wyprodukowanej jednostki zrównoważy koszty dostosowania fabryki i koszty wszystkich faz rozwoju w metodologii V3P.” – podsumowuje.
Najnowsze komentarze