sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe Renault Austral, Arkana, Megane. Jak powstają nazwy samochodów Renault?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-07
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
283 9
9
250
UDOSTĘPNIEŃ
834
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy

Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska

Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?

Nadanie nomenklatury nowemu modelowi to bardzo ważny proces dla marki. Nazwa musi mieć własną osobowość, dobrze się kojarzyć w różnych kulturach i nie powinna sprawiać trudności w wymówieniu w wielu językach. Jak wygląda proces tworzenia nazw pojazdów i skąd pochodzi „Renault Austral”?

Gdy marka Renault ujawniła, że nie zamierza kontynuować samochodu o nazwie Kadjar, pojawiło się wiele spekulacji dotyczących oznaczenia. Jedną z możliwości było wykorzystanie nomenklatury z modeli oferowanych w przeszłości lub konceptów, ale producent niespodziewanie zaprezentował coś zupełnie innego. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje Renault Austral i choć marka nigdy wcześniej nie ujawniła pojazdu ochrzczonego w ten sposób, nazwa została zarejestrowana już w 2005 roku.

Skąd biorą się nazwy samochodów? Mogą pochodzić od imion, mitologii lub są kombinacją słów, które najlepiej oddają charakter pojazdu. Za dobieranie odpowiednich słów w Renault odpowiedzialny jest dział nazewnictwa handlowego, który jest bardzo oddany swojej pracy. „Nazwa, którą nadasz pojazdowi, kształtuje jego osobowość” – tłumaczy Sylvia, kierownik ds. strategii nazewnictwa modeli w dziale marketingu Renault. Czy „Austral” zapadnie w pamięć na lata jak Dauphine, Espace, Twingo, czy Clio? Renault z pewnością ma taką nadzieję. 

Zobacz także: Nowe Renault Clio V FL 2023. Co się zmieni w odświeżonym hicie marki?

„R” jak Renault

W ciągu kilku dziesięcioleci symbole stosowane do oznaczenia samochodów marki rozpoczynały się od litery „R” (od od Renault) wraz z liczbą, ale większość pojazdów spod znaku rombu nosiła prawdziwe nazwy. To wywołuje reakcję emocjonalną.

Wymyślanie prawdziwych nazw stwarza okazję do zabawy z różnymi długościami i dźwiękami. „Krótkie, zabawnie brzmiące nazwy, takie jak Clio i ZOE pasują do pojazdów, które są małe, miejskie i zwinne, natomiast długie, efektowne nazwy, takie jak Talisman, dobrze sprawdzają się w przypadku dużych, wyrazistych samochodów” — wyjaśnia Sylvia.

Niektóre symbole prześcignęły nawet koncepcje i przeszły do motoryzacyjnej historii. Tak jest na przykład w przypadku Espace, nazwy, która uosabia przestrzeń na pokładzie. Podobnie jest z Twingo, bardzo „ mocnego”  słowa wyrażającego dynamizm.

Renault Austral razem z Arkaną ujawniają nowy system nazewnictwa modeli o nadwoziu SUV. Schemat polega na zmianie pierwszej litery z „K”, jak w modelu Kadjar, czy Koleos na „A”.

Proces powstawania nazwy

Nazwa, która pojawia się na nadwoziu pojazdu, jest wynikiem wielu lat przemyśleń i badań. Renault koncentruje swoje wysiłki na osiągnięciu właściwej równowagi między nomenklaturą nowego samochodu, tożsamością i rynkiem docelowym, a wartościami i osobowością marki. Zespoły ds. marketingu, projektowania, produktu i działu prawnego Renault ściśle współpracują, a w niektórych przypadkach korzystają z wiedzy agencji nazewniczych.

Podczas całego procesu, Renault korzysta ze swojego ogromnego doświadczenia. Wszelkie nazwy, nad którymi pracujemy, muszą pasować do pojazdów oraz obietnic i korzyści, które im towarzyszą. Duża część naszej pracy koncentruje się na reakcjach emocjonalnych, jakie wywołują nazwy i jak są postrzegane przez odbiorców docelowych – wyjaśnia Sylvia. 

Zobacz także: Renault Mégane Grandtour R.S. Line E-Tech 160 KM 2021; rodzinne kombi z napędem hybrydowym

Renault Austral od 2005 roku

Sylvia wyjaśnia, że ​​istnieją trzy główne sposoby na znalezienie imienia dla samochodu. Pierwszą opcją jest połączenie przeszłości marki z jej przyszłością korzystając z kultowego modelu. Na przykład dla Megane E-TECH Electric, Renault przyjęło nazwę popularnego kompaktu i nadało jej nowoczesny akcent, aby podkreślić nowoczesną technologię i napęd elektryczny. Drugą opcją jest wybranie jednego z listy wielu zarejestrowanych w urzędzie patentowym słów a trzecią – kreatywność.

Wstępna lista, która zawiera dziesiątki nazw jest stopniowo zawężana w ramach prawnego, językowego i kulturowego przeglądu we wszystkich krajach, w których pojazd będzie oferowany. Trzy nazwy znajdujące się na krótkiej liście są przesyłane do kierowników i dyrektora generalnego, który ma ostatnie słowo w sprawie decyzji. Renault Austral, które zdaniem marki najlepiej pasuje do wizji przyszłości modelu, zarejestrowano już w 2005 roku.

Australis – otwarte przestrzenie, kolory i ciepło

Renault Austral wywodzi się z łacińskiego słowa „australis”, kojarzy się z kolorami, ciepłem południa, naturą, a także rozległymi, otwartymi przestrzeniami, przywołującymi nieograniczone możliwości podróży. Austral jest słowem, który występuje w wielu językach europejskich, w tym francuskim, hiszpańskim, angielskim i włoskim. Międzynarodowa nazwa to doskonały wybór dla pojazdu, który będzie sprzedawany w całej Europie i poza nią.

Według Renault, dzięki dwóm literom „a” i spółgłoskom „STR” pośrodku, słowo opiera się na harmonijnej równowadze, spokojnych i łatwych do wymówienia dźwiękach przywołujących charakter SUV-a.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Megane E-Tech
3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AustralClioDauphineEspaceKadjarKoleosMeganeRenaultTwingoZoe
Udostepnij100Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

Używana Dacia Dokker – przede wszystkim prostota i funkcjonalność

Następny

Stellantis zainwestuje 30 mld euro w oprogramowanie. Trzy nowe platformy oparte na sztucznej inteligencji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Stellantis zainwestuje 30 mld euro w oprogramowanie. Trzy nowe platformy oparte na sztucznej inteligencji

Stellantis: nowe partnerstwo pozwoli pokryć 80% zapotrzebowania na półprzewodniki

Jaka może być maksymalna masa ciągniętej przyczepy?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Piotr001 - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Krzysiek - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022
  • Co to jest samochód, dlaczego arkusze ujęte są w chomąty oraz inne ciekawostki o autach z przedwojennej Polski


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.