Renault Scenic zostało zaprezentowane kilka dni temu. Teraz na pytania dotyczące ochrony środowiska i zarządzania materiałami użytymi do produkcji nowego modelu odpowiada Cléa Martinet, dyrektor do spraw zrównoważonego rozwoju.
Wszystko o nowym Renault Scenic – kliknij tutaj
W jaki sposób Renault przeniosło ambicje zrównoważonego rozwoju zawarte w samochodzie koncepcyjnym, Scenic Vision, do pojazdu produkcyjnego, który będzie poruszał się po drogach, całkowicie nowego elektrycznego Scenica E-Tech?
Cléa Martinet: Ujawnienie zupełnie nowego Scenica E-Tech electric było dla nas bardzo szczególne, ponieważ nastąpiło rok po tym, jak zaprezentowaliśmy Scenic Vision – samochód koncepcyjny, który podejmował wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, ochroną zasobów, bezpieczeństwem użytkowników i dostępnością. Przekształciliśmy tę wizję w rzeczywistość dzięki samochodowi produkcyjnemu, który podziela te same ambicje, zapewniając “żywy” dowód na drogach, że nasze pojazdy są zrównoważone, od “kołyski do grobu”, a nawet od “kołyski do kołyski “*. Uwzględnianie zmian klimatycznych, ochrona naszych zasobów i dbanie o użytkowników to nasze zasady przewodnie, gdy pracujemy nad budową zrównoważonego łańcucha wartości, aby przyszłość była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Całkowicie nowy Scenic E-Tech electric przenosi mobilność i bezpieczeństwo na nowy poziom. 24% jego materiałów pochodzi z recyklingu, a 90% jego masy – w tym akumulator – nadaje się do recyklingu w zakładach przemysłowych.
Podczas gdy zupełnie nowy Scenic E-Tech electric toruje drogę do mobilności o niższej emisji dwutlenku węgla, jaką strategię wprowadziło Renault jako producent, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto?
Cléa Martinet: Zupełnie nowy Scenic E-Tech electric jest montowany w zakładzie ElectriCity w Douai i korzysta z tego, że jego produkcja jest zlokalizowana – jak najbliżej krajów, w których jest sprzedawany. Grupa Renault dąży do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w swoich trzech zakładach ElectriCity już w 2025 roku, w innych zakładach produkcyjnych w Europie już w 2030 roku, a we wszystkich zakładach na całym świecie do 2050 roku. W związku z tym należy podjąć wysiłki we wszystkich obszarach, koncentrując się na zakładach produkcyjnych, dostawcach i emisjach w trakcie użytkowania pojazdów, a także na zastosowaniach akumulatorów drugiego cyklu życia i recyklingu materiałów. Całkowicie nowy Scenic E-Tech electric toruje drogę do mobilności o niższej emisji dwutlenku węgla, ponieważ każdy szczegół został przemyślany – od użytych zasobów, materiałów i komponentów po zastosowane procesy.
Przede wszystkim ten nowy pojazd rodzinny jest w pełni elektryczny, z zerową emisją podczas użytkowania i bez emisji CO2. Modułowa konstrukcja akumulatora ułatwia jego naprawę – w ponad 20 centrach serwisowych w Europie – i recykling. Gdy akumulator nie nadaje się już do użytku w pojeździe, może otrzymać drugie życie w stacjonarnych systemach magazynowania energii w budynkach mieszkalnych lub biurowych, a nawet w rozwiązaniach mobilnych.
Zobacz: Wszystko o nowym Renault Scenic
Jeśli chodzi o zasoby, komponenty metalowe nowego Scenica E-Tech electric (konstrukcja, podwozie, osie, części podwozia itp.) zawierają średnio 37% materiałów pochodzących z recyklingu, podczas gdy obicia siedzeń są wykonane w 100% z tkanin pochodzących z recyklingu, z których część pochodzi z pasów bezpieczeństwa poddanych recyklingowi w naszym systemie zamkniętej produkcji (który dostarcza materiały z powrotem do procesu produkcyjnego). Inne komponenty, widoczne lub dotykane przez pasażerów i kierowcę, również zawierają materiały pochodzące z recyklingu lub odnawialne. Należą do nich deska rozdzielcza, kokpit, kierownica, wykładzina podłogowa i szkło zastosowane w innowacyjnym szyberdachu Solarbay.
Zobacz: Testy samochodów Renault – pomiary, spalanie, plusy, minusy, opnie
W jaki sposób Grupa Renault wcieliła w życie swój priorytet dbania o użytkowników w nowym Scenicu E-Tech electric?
Cléa Martinet: Mając na uwadze dobro użytkowników, wyposażyliśmy samochód w wysoce praktyczne systemy bezpieczeństwa, wsparte innowacyjnymi technologiami mającymi na celu wsparcie osoby siedzącej za kierownicą. Warto zauważyć, że dziewięćdziesiąt procent wypadków drogowych jest spowodowanych błędem człowieka lub warunkami środowiskowymi, takimi jak ruch drogowy, pogoda i infrastruktura.
Zobacz: nowe samochody Renault
Systemy bezpieczeństwa nowego Renault Scenic E-Tech electric (w tym Safety Coach i Safety Score) oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania powypadkowego (QRescue Renault, SD Switch i Fireman Access) zostały opracowane z myślą o eliminowaniu pierwotnych przyczyn wypadków i mogą pomóc zmniejszyć ich częstotliwość nawet o 70%. Narzędzia te informują kierowców o ich obiektywnie ocenionych zachowaniach i nawykach podczas jazdy oraz zapewniają dostosowane porady dotyczące stylu jazdy i korzystania z systemów ADAS.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze