1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
f1 grand prix emilii romanii 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Nissan Micra
Wiadomości

Nissan udostępni swoje fabryki Chińczykom? „Rozważamy bardziej elastyczny model współpracy”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
guillaume de la giraudiere Wiadomości
Wiadomości

Ambitne plany rozwoju. Nowy dyrektor Fiat, Abarth i Fiat Professional we Francji: Guillaume de La Giraudière

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowe Renault Scenic 2024: pytania i odpowiedzi

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-09
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 5 minut
952
A A
1
renault scenic 03 Wiadomości

Renault Scenic zostało zaprezentowane kilka dni temu. Teraz na pytania dotyczące ochrony środowiska i zarządzania materiałami użytymi do produkcji nowego modelu odpowiada Cléa Martinet, dyrektor do spraw zrównoważonego rozwoju.

Wszystko o nowym Renault Scenic – kliknij tutaj

W jaki sposób Renault przeniosło ambicje zrównoważonego rozwoju zawarte w samochodzie koncepcyjnym, Scenic Vision, do pojazdu produkcyjnego, który będzie poruszał się po drogach, całkowicie nowego elektrycznego Scenica E-Tech?

Warto przeczytać!

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19
Renault Master

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Cléa Martinet: Ujawnienie zupełnie nowego Scenica E-Tech electric było dla nas bardzo szczególne, ponieważ nastąpiło rok po tym, jak zaprezentowaliśmy Scenic Vision – samochód koncepcyjny, który podejmował wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi, ochroną zasobów, bezpieczeństwem użytkowników i dostępnością. Przekształciliśmy tę wizję w rzeczywistość dzięki samochodowi produkcyjnemu, który podziela te same ambicje, zapewniając „żywy” dowód na drogach, że nasze pojazdy są zrównoważone, od „kołyski do grobu”, a nawet od „kołyski do kołyski „*. Uwzględnianie zmian klimatycznych, ochrona naszych zasobów i dbanie o użytkowników to nasze zasady przewodnie, gdy pracujemy nad budową zrównoważonego łańcucha wartości, aby przyszłość była neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Całkowicie nowy Scenic E-Tech electric przenosi mobilność i bezpieczeństwo na nowy poziom. 24% jego materiałów pochodzi z recyklingu, a 90% jego masy – w tym akumulator – nadaje się do recyklingu w zakładach przemysłowych.

renault scenic 02 Wiadomości

Podczas gdy zupełnie nowy Scenic E-Tech electric toruje drogę do mobilności o niższej emisji dwutlenku węgla, jaką strategię wprowadziło Renault jako producent, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto?

Cléa Martinet: Zupełnie nowy Scenic E-Tech electric jest montowany w zakładzie ElectriCity w Douai i korzysta z tego, że jego produkcja jest zlokalizowana – jak najbliżej krajów, w których jest sprzedawany. Grupa Renault dąży do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w swoich trzech zakładach ElectriCity już w 2025 roku, w innych zakładach produkcyjnych w Europie już w 2030 roku, a we wszystkich zakładach na całym świecie do 2050 roku. W związku z tym należy podjąć wysiłki we wszystkich obszarach, koncentrując się na zakładach produkcyjnych, dostawcach i emisjach w trakcie użytkowania pojazdów, a także na zastosowaniach akumulatorów drugiego cyklu życia i recyklingu materiałów. Całkowicie nowy Scenic E-Tech electric toruje drogę do mobilności o niższej emisji dwutlenku węgla, ponieważ każdy szczegół został przemyślany – od użytych zasobów, materiałów i komponentów po zastosowane procesy.

renault scenic 01 Wiadomości

Przede wszystkim ten nowy pojazd rodzinny jest w pełni elektryczny, z zerową emisją podczas użytkowania i bez emisji CO2. Modułowa konstrukcja akumulatora ułatwia jego naprawę – w ponad 20 centrach serwisowych w Europie – i recykling. Gdy akumulator nie nadaje się już do użytku w pojeździe, może otrzymać drugie życie w stacjonarnych systemach magazynowania energii w budynkach mieszkalnych lub biurowych, a nawet w rozwiązaniach mobilnych.

Zobacz: Wszystko o nowym Renault Scenic

renault scenic 04 Wiadomości

Jeśli chodzi o zasoby, komponenty metalowe nowego Scenica E-Tech electric (konstrukcja, podwozie, osie, części podwozia itp.) zawierają średnio 37% materiałów pochodzących z recyklingu, podczas gdy obicia siedzeń są wykonane w 100% z tkanin pochodzących z recyklingu, z których część pochodzi z pasów bezpieczeństwa poddanych recyklingowi w naszym systemie zamkniętej produkcji (który dostarcza materiały z powrotem do procesu produkcyjnego). Inne komponenty, widoczne lub dotykane przez pasażerów i kierowcę, również zawierają materiały pochodzące z recyklingu lub odnawialne. Należą do nich deska rozdzielcza, kokpit, kierownica, wykładzina podłogowa i szkło zastosowane w innowacyjnym szyberdachu Solarbay.

Zobacz: Testy samochodów Renault – pomiary, spalanie, plusy, minusy, opnie

W jaki sposób Grupa Renault wcieliła w życie swój priorytet dbania o użytkowników w nowym Scenicu E-Tech electric?

renault scenic 05 Wiadomości

Cléa Martinet: Mając na uwadze dobro użytkowników, wyposażyliśmy samochód w wysoce praktyczne systemy bezpieczeństwa, wsparte innowacyjnymi technologiami mającymi na celu wsparcie osoby siedzącej za kierownicą. Warto zauważyć, że dziewięćdziesiąt procent wypadków drogowych jest spowodowanych błędem człowieka lub warunkami środowiskowymi, takimi jak ruch drogowy, pogoda i infrastruktura.

Zobacz: nowe samochody Renault

Systemy bezpieczeństwa nowego Renault Scenic E-Tech electric (w tym Safety Coach i Safety Score) oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania powypadkowego (QRescue Renault, SD Switch i Fireman Access) zostały opracowane z myślą o eliminowaniu pierwotnych przyczyn wypadków i mogą pomóc zmniejszyć ich częstotliwość nawet o 70%. Narzędzia te informują kierowców o ich obiektywnie ocenionych zachowaniach i nawykach podczas jazdy oraz zapewniają dostosowane porady dotyczące stylu jazdy i korzystania z systemów ADAS.

źródło: Renault

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault scenic 01 Wiadomościrenault scenic 05 Wiadomościrenault scenic 04 Wiadomościrenault scenic 03 Wiadomościrenault scenic 02 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultScenic
Udostepnij348Tweet217Udostepnij61
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3080 udostępnienia
    Udostepnij 1232 Tweet 770
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1383 udostępnienia
    Udostepnij 553 Tweet 346
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4462 udostępnienia
    Udostepnij 1785 Tweet 1116
  • Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

    1197 udostępnienia
    Udostepnij 479 Tweet 299

Testy samochodów

17. Renault Megane CC Floride Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane CC Floride 1.6 dCi Energy 130 KM 2013 – bardzo udany kabriolet na bazie popularnej Meganki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-09-10
001. Test Diesel czy benzyna czyli Renault Capturami po Bałkanach Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur 1.2 TCe kontra 1.5 dCi – diesel czy benzyna, czyli Capturami po Bałkanach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-08
IMG 0807 Wiadomości
Testy

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17
peugeot 208 2012 01 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24
58 Genewa 2013 Peugeot 308 CC Roland Garros Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 CC 1.6 150 KM 2009 – najpiękniejszy kabriolet w klasie kompakt. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-26

Najnowsze komentarze

  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
  • Roman - Najtańszy, 7-miejscowy Citroën C3 Aircross. Cena i wyposażenie na początku maja 2025

Zobacz też

Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

Znakomita jazda Michała Sołowowa

Peugeot Instinct Concept – wolność bez granic

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz