Nowe Renault Scenic zdobyło nagrodę Car of The Year 2024. To prestiżowe wyróżnienie pomoże marce zdobywać klientów nie tylko na Scenica, ale też na inne samochody. W rozmowie z francuskimi mediami Ivan Segal, dyrektor sprzedaży Renault we Francji opowiada, jak przyjęto nagrodę i co firma planuje dalej.
Nowe Renault Scénic zdobyło niedawno nagrodę „Samochód Roku 2024”: co to oznacza?
Ivan Segal: Dla całego zespołu Renault to powód do dumy. Cieszą się wszyscy, projektanci, inżynierowie, menadżerowie. Motywacja rośnie, chęć do pracy również, każdy potrzebuje, żeby go docenić i ta nagroda właśnie taką pozytywną ocenę nam daje. Dla klientów Car of The Year 2024 to sposób na upewnienie się, że Scenic to bardzo dobry wybór!
Zobacz: aktualności i wiadomości ze świata marki Renault
Czy nowe Renault Scenic będzie miało wyższą sprzedaż niż Megane?
Dla nas Renault Scenic to zupełnie nowe grono klientów, osób, które oczekują lepszych osiągów, większego zasięgu, praktyczności i komfortu. Ten samochód to trochę jak klasa biznes w samolotach, zarówno pod kątem miejsca jak i oferowanych cech. Oprócz rodzin widzimy też tu duże grono potencjalnych nabywców z sektora B2B, dla których liczy się TCO, czyli całkowity koszt zakupu i używania samochodu w czasie. Dla Scenica powinien być bardzo korzystny.
Zobacz: testy samochodów Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Jak będą wyglądać wartości rezydualne nowego Scenica i samochodów elektrycznych w ogóle?
Zacznijmy od tego, że w marcu 2023 r. rynek całkowicie się zmienił się a ceny samochodów elektrycznych znacząco spadły. Wartości rezydualne pojazdów na prąd zostały zniekształcone z powodu wojny cenowej. Nie oznacza to jednak, że w nadchodzącym czasie pojazdy elektryczne będą miały problem z wartością rezydualną. Myślę, że pozostaną na stabilnym poziomie. Kształt rynku powoli się wyłania się z tych wszystkich zmian i to powinno ułatwić nabywcom decyzję o zakupie.
Co pan sądzi o samochodach definiowanych programowo, czyli SDV
Jesteśmy dopiero na początku tej technologii, ale jest to część spółki Ampère, części grupy Renault, która aktywnie pracuje nad wdrożeniem platformy oprogramowania. Wierzymy, że SDV jest częścią przyszłości świata motoryzacji. Pierwsze efekty pokażemy za około 3 lata i myślę, że dla wielu osób będzie to zaskoczenie. Moim zdaniem część graczy na rynku nie zdaje sobie sprawy ze znaczenia tych innowacji.
Nowe samochody Renault. Promocje 2024, wyprzedaż
Jakie przyszłe projekty i partnerstwa wyobraża sobie pan dla Renault?
Mamy zaplanowany szereg premier kolejnych samochodów, więc dzisiaj skupiamy się na nich, chociaż oczywiście w przygotowaniu są już kolejne. Dlatego jesteśmy otwarci na partnerstwa, szczególnie te związane z pojazdami przyszłości. Naszym celem jest przede wszystkim pojawienie się w głowach klientów z pomysłem na ich kolejne auto. A co przyniesie przyszłość? Zobaczymy!
źródło: L’Automobile
Najnowsze komentarze