Nowy Citroen Berlingo – więcej stylu, funkcjonalności i komfortu

17 91

Citroën, który w 1996 r. był pionierem segmentu kombivanów, zaprezentował nowy model Berlingo. Trzecia generacja kontynuuje sagę tego nietuzinkowego, prostego i funkcjonalnego samochodu, który w ciągu lat wprowadził wiele innowacji.

Dzięki nim stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem dla każdej formy wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że Nowy Berlingo jest w pełni spójny z linią ostatnich modeli marki. Jednocześnie podkreślają świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu.

Dotychczas Berlingo znalazł ponad 1,7 miliona nabywców. Nowa generacja, w charakterystycznym dla Citroena stylu, przyciąga wzrok swoim solidnym, a jednocześnie przyjaznym wyglądem. Nowy Berlingo oferuje jeszcze więcej przestrzeni i modułowości. Łatwiejsze użytkowanie na co dzień jest możliwe dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do fotela pasażera z przodu, powierzchni ładunkowej o długości 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika.

Model wpisuje się doskonale w epokę za sprawą nowej platformy, układów napędowych najnowszej generacji, jak nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 1,5 i automatyczna skrzynia biegów EAT8, dzięki nowemu zawieszeniu zapewniającemu komfort oraz ofercie, w której skład wchodzi 19 systemów wspomagania prowadzenia i 4 systemy łączności. Nowy Citroën Berlingo, dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, będzie miał swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2018 r.

NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU

Wprowadzając nowy model Berlingo, marka Citroën dokonuje ewolucji prawdziwej ikony segmentu kombivanów. Segmentu, który Citroën stworzył prawie 22 lata temu. Model stał się odniesieniem dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu, podobnie jak w przypadku marki Adidas. Ten ważny gracz w segmencie kombivanów wprowadził wiele innowacji, dzięki którym zaznaczył swoją odmienność i stał się wyznacznikiem nowych standardów pod względem wszechstronności i funkcjonalności.

Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® lub otwieranej tylnej szyby. Wprowadzone modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 r. sprzedano 165 000 egzemplarzy samochodów osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 r. Wynik ten był lepszy niż w rekordowym 2016 r. W 2017 r. Citroën Berlingo stał się najlepiej sprzedającym się modelem marki w 17 krajach. Dziś jest drugim w rankingach sprzedaży modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.

Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu, którego był twórcą. Wciąż popularny samochód jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest dla nich idealnym partnerem w prowadzeniu aktywnego stylu życia. Odbiorcy ci stanowią grupę społeczną przywiązaną do posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim szukają w nim przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu jednocześnie lepszej stylistyki, komfortu i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo jest odpowiedzią na nowe hasło marki „Inspired By You”.

WYRAZISTY SAMOCHÓD – NOWA LINIA NADWOZIA I STYLISTYKA TYPOWA DLA NOWYCH MODELI CITROËNA

Nowy Citroën Berlingo jest bardziej nowoczesny, ma solidny i imponujący wygląd samochodu, którym można pojechać wszędzie. Nie traci przy tym swojego świeżego i nietuzinkowego charakteru:

– zmieniona sylwetka z wysuniętą przednią szybą, wyższym i krótszym przodem dzięki zastosowaniu platformy EMP2, która umożliwia skrócenie przedniego zwisu,
– przód spójny ze stylistyką marki Citroën z dwupoziomowym układem reflektorów i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi,
– płynna sylwetka o wyprofilowanych bokach, panele Airbump® w dolnej części drzwi czy też linia dachu, która dodaje sylwetce dynamiki,
– minimalistyczne wnętrze, w duchu Citroëna, jakby „zawieszona w powietrzu” deska rozdzielcza i kilka wersji wyposażenia wnętrza,
– możliwości personalizacji za pomocą pakietu XTR i elementów kolorystycznych,
– dwie długości nadwozia M i XL (4,40 m i 4,75 m), dostępnych w wersji 5- i 7-miejscowej.

WIĘCEJ TECHNOLOGII DLA ZAPEWNIENIA ŁATWOŚCI OBSŁUGI I KOMFORTU

Nowy Citroën Berlingo wykorzystuje swoje mocne strony, aby ułatwić użytkowanie:
– wyjątkowa modułowość dzięki trzem niezależnym tylnym fotelom o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat®* umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL.

– dwoje dużych bocznych drzwi przesuwnych wyposażonych teraz w elektrycznie opuszczane szyby,
– wzorcowa w tej klasie pojemność bagażnika, powiększona o 100 l do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Łatwy dostęp do bagażnika dzięki otwieranemu tylnemu oknu i 2-pozycyjnej półce,
– większe i bardziej inteligentne schowki, np. wielofunkcyjny system Modutop® nowej generacji zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza lub schowek Top Box, wyjątkowy dzięki sufitowej poduszce powietrznej Airbag in Roof.

Ponadto Nowy Citroën Berlingo poszerza funkcjonalność dzięki:

– platformie EMP2, która pozwala na zwiększenie zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizowanie masy oraz na dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia.
Część tylna platformy pozostaje bez zmian w celu uzyskania większej ładowności i zachowania dotychczasowej szerokości między nadkolami,
– 19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak: kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy,
– czterem technologiom usług łączności, takim jak CITROËN Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona,
– nowemu zawieszeniu stanowiącemu kwintesencję know-how Citroëna w zakresie komfortu,
– szerokiej gamie wydajnych układów napędowych, takich jak nowy silnik BlueHDi 1.5 lub automatyczna skrzynia biegów EAT8, a także jednostki PureTech 1.2.

* Indywidualne, składane fotele dostępne już w chwili wejścia modelu do sprzedaży, system Magic flat® dostępny na wiosnę 2019 r.

Informacja prasowa Citroen Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
yetiAlessandroToJaWaldiPoi Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ryjas
Gość
ryjas

słupek A olbrzymi

toughluck
Gość
toughluck

Że będzie o nowym Partnerze, to oczywiste, ale czy zrobicie też materiał o nowym Oplu Combo (choćby tylko wspólny z Citroenem i Peugeotem, albo porównanie, bo pewnie technicznie będzie to samo)?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Wszystko zależy od Was – jeśli uznacie, że o Oplach też powinniśmy pisać, to tak będzie :-)

toughluck
Gość
toughluck

Opel w Polsce ma bardzo silną pozycję, ale nikt nie pisze o nim w kontekście francuskich właścicieli (a przynajmniej nie pozytywnie).
Ja byłbym za. Ale tylko w odniesieniu do nowych modeli, opartych o te same technologie (lub choćby płyty podłogowe), co Peugeoty i Citroeny.
Dla samego Opla też byłaby to niemała nobilitacja, więc może jest szansa na dobrą współpracę?

Slawo
Gość
Slawo

Też jestem za jeśli chodzi o bliźniacze modele.

Red
Gość
Red

póki co, Ople są ciosane siekierą – gdzie im do subtelnej francuskiej linii… o wnętrzu już nie wspominam, a wskaźniki na deskach rozdzielczych Opli to już katorga dla oglądającego.
DSy, Peugeoty, Citroeny, Renault, Alpine – to są marki francuskie. Warunkowo można wrzucić Dacię.
Oplom, jako auto francuskim mówię zdecydowanie NIE. Podobnie jak Nissanom i Mitsubishi. Francuskie auta muszą mieć to coś w sobie, że nie ocenia się je przez pryzmat techniczny, a raczej walory wizualne, jakieś smaczki stylistyczne.

Opel Crossland X to nic innego, jak Peugeot 3008 z popsutym wnętrzem i spaskudzoną karoserią.

Piotr001
Gość
Piotr001

@Red jeszcze te karoserie można przeżyć, ale wnętrze to dramat ?

Slawo
Gość
Slawo

Grandland X to 3008. Co w takim razie z Kadjarem? To przebrany Nissan z mało francuskim wnętrzem. Za parę lat będzie więcej takich przebierańców.

ToJa
Gość
ToJa

A ja jestem przeciw Oplowi na tej stronie. Wspólna technika nie czyni z niego auta francuskiego.

Dacia jest tutaj gdyż jej modele są sprzedawane jako Renault na wielu rynkach.

Ale jednocześnie nie piszemy o Nissanach, Mitsubishi, Infiniti czy Ładzie.

Mateusz
Gość
Mateusz

Ciekawe czy w przyszłości zrobią z niego suva lub crossovera ?

Piotrek
Gość
Piotrek

dzięki nowemu zawieszeniu zapewniającemu komfort ?
tzn. nowe te poduszki hydrauliczne ?

Poi
Gość
Poi

Dlaczego nie ma 2,0 Hdi??? 1,5 to trochę mało dla wymagających, No chyba, ze jesteś emerytem.

Waldi
Gość
Waldi

Zdecydowanie wyrazisty i do tego różniący się od poprzedników czego nie można powiedzieć o Vw Caddy.

Alessandro
Gość
Alessandro

Citroen poszedł śladem Niemców. Zmienił kilka rzeczy i nazywa nowym modelem. I dobrze – po co zmieniać cos dobrego. Zmiany poszły w telematyke i mam nadzieje bezpieczeństwo. A światła czy kierownice z innych modeli – taki retusz. Ale bardzo pozytywny.

Kto mi wyjaśni dlaczego w cywilnych samochodach jak C3 Aircross czy 3008 albo Picasso nie ma EAT8 a w dostawczaku jest?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To realnie dopiero zapowiedź modelu. W Genewie go pokażą, do sprzedaży wejdzie z +5 miesięcy. Wówczas na pewno EAT8 będzie już i w 3008.

Alessandro
Gość
Alessandro

Sprawdziłem przed chwilą konfigurator 3008. Jest już EAT8:) Widzę, że to skrzynia dedykowana do diesli. W benzynie zostaje EAT6.

yeti
Gość
yeti

Mnie z tych trojaczków(rifter, combo, berlingo) najbardziej przypadł do gustu ten ostatni. Ciekawe jak z cenami, bo w przyszłym roku zmieniam auto i jestem poważnie zainteresowany.