„Nowy Citroën C3 Aircross czy Citroën C4 – wolisz SUV-a czy klasyczną limuzynę?” – tym pytaniem francuscy dziennikarze z redakcji „Auto Plus” rozpoczynają porównanie dwóch popularnych modeli marki Citroën. Odpowiedź wcale nie jest oczywista.
Testowane modele mają jednak wiele cech wspólnych: oba wyposażone były w tę samą jednostkę napędową, czyli hybrydowy silnik benzynowy 1.2 Hybrid ë-DCS6 o mocy 136 koni mechanicznych. Również poziom wyposażenia jest identyczny – najwyższa dostępna wersja „Max”. Mimo podobieństw technicznych, różnica cenowa pomiędzy tymi dwoma samochodami jest znacząca: Citroën C3 Aircross zaczyna się od 82.800 zł, natomiast C4 jest droższy i jego cena zaczyna się od 103.300 zł. Który z tych pojazdów oferuje zatem korzystniejszy stosęk jakości do ceny?

Wnętrze – komfort przede wszystkim ale C4 wygrywa
Citroën C3 Aircross oprzekonuje przestronnym i praktycznym wnętrzem. Duże powierzchnie szyb zapewniają dobrą widoczność i poczucie przestrzeni, a wygodne, miękkie fotele sprawiają, że podróżowanie tym SUV-em jest przyjemne nawet na dłuższych dystansach. Atutem będzie też przestrzeń bagażowa – aż 460 litrów, pod warunkiem wybrania wersji 5-osobowej.

Przy bliższych oględzinach dziennikarze odkrywają oszczędności w konstrukcji nowego C3 Aircrossa. Citroën zastosował tu nieco tańszych rozwiązań, które mogą rozczarować wymagających klientów. Zamiast nowoczesnego przycisku start, jest zwykły kluczyk, brakuje także automatycznych szyb z impulsowym domykaniem, a jakość plastików użytych we wnętrzu nie robi najlepszego wrażenia.

Z kolei Citroën C4 wyraźnie wyróżnia się wyższym poziomem jakości wykończenia. Nawet fotele są lepiej wyprofilowane i zapewniają lepsze podparcie, dzięki czemu wygoda jazdy jest jeszcze wyższa. Dodatkowym atutem C4 jest też bardziej skuteczna izolacja akustyczna oraz bardziej miękkie zawieszenie, które świetnie tłumi nawet niewielkie nierówności. Jedynym wyraźnym minusem Citroëna C4 jest mniejszy bagażnik o pojemności zaledwie 380 litrów.
Citroën C4 i C4 X MY2025 – pierwsza jazda. Wielopłaszczyznowy komfort!
Dynamika i ekonomia – pojedynek bez emocji
Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy, obydwa samochody wykazują bardzo podobny poziom osiągów. Zarówno Citroën C3 Aircross, jak i C4 potrzebują dokładnie 30,8 sekundy, aby pokonać dystans 1000 metrów ze startu zatrzymanego. Różnice są ale niewielkie dopiero przy próbach elastyczności. Podczas przyspieszenia od 80 do 120 km/h Citroën C4 jest odrobinę bardziej dynamiczny – osiąga wynik 5,9 sekundy, podczas gdy SUV potrzebuje na to 6,1 sekundy.

Citroën C4 jest jednak oszczędniejszy – zużywa średnio tylko 5,8 litra na 100 kilometrów, podczas gdy C3 Aircross potrzebuje około 6,6 litra.
Podsumowanie – zwycięża Citroën C4
Francuscy dziennikarze jednoznacznie wskazują zwycięzcę tego bratobójczego pojedynku – jest nim Citroën C4. Chociaż limuzyna jest droższa od SUV-a o ponad 5 tysięcy euro, ostatecznie oferuje znacznie lepszy kompromis między ceną a jakością, wygodą jazdy oraz bogactwem wyposażenia standardowego.
Nowy Citroën C3 Aircross i Citroën ë-C3 Aircross 2025 – pierwsza jazda
Citroën C3 Aircross pozostaje rozsądną propozycją dla tych, którzy szukają większej przestrzeni bagażowej, funkcjonalności oraz atrakcyjnej ceny zakupu bo w końcu cena czyni cuda. Jednak osoby ceniące komfort, nowoczesność, jakość wykończenia oraz ekonomię użytkowania znajdą znacznie więcej korzyści, decydując się na droższego, ale znacznie lepiej wyposażonego Citroëna C4.
Niska cena ma więc swoją… cenę.
Skonfiguruj swoje samochody na Citroen.pl
Najnowsze komentarze