Nowy Citroën C3 IV generacji już wkrótce zadebiutuje w salonach. Samochód otrzyma wersję elektryczną, ale klientów bardziej interesują klasyczne napędy spalinowe. Jakie jednostki pojawią się pod maską?
Citroën C3 IV to nowoczesny samochód miejski, oferujący wygodne, obszerne jak na swoją klasę wnętrze oraz komfortowe zawieszenie i wygodne fotele. Jego sylwetka nawiązuje do aut typu SUV a sam producent bardzo liczy na dużą sprzedaż i chociaż promuje wersje elektryczne, to realnie liczy na dużą sprzedaż wersji spalinowych.
Zobacz: wiadomości o marce Citroën. Codziennie aktualne, ciekawe, na bieżąco
Citroën zrezygnował z oferowania diesla. Nie będzie więc jednostek 1.5 blueHDi o mocy 100 KM, które oferowały bardzo niskie zużycie paliwa. Zamiast tego nowy Citroën C3 będzie początkowo oferowany z silnikami benzynowymi turbo 1.2 o mocy 100 KM i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Później do gamy powinna zostać dodana bazowa jednostka o mocy 82 KM a pod koniec 2024 roku zadebiutują napędy hybrydowe, również o mocy 100 KM, które będą dostępne z automatem.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Na razie nie wiadomo nic na temat ceny – a ten element wydaje się być kluczowy z punktu widzenia sukcesu nowego modelu. Schodzącą trzecią generację można kupić na wyprzedaży za około 60 – 65 tysięcy złotych w najtańszej wersji z klimatyzacją, co jak na dzisiejszy poziom ofert jest bardzo atrakcyjną propozycją. Nowy model będzie jednak wyceniony nieco wyżej.
Citroën otworzył już zamówienia we Francji (cena wersji elektrycznej od 22.300 euro), Niemczech (23.300 euro), Hiszpanii (23.800 euro), Włoszech oraz Szwajcarii. Polski nie ma na razie liście krajów, które oferują nowy model.
Najnowsze komentarze