Citroën C4 Picasso I generacji zadebiutował na rynku w 2006 roku. Siedem lat później jego najtańsza wersja kosztowała 73.900 zł. W standardzie miała klimatyzację i silnik benzynowy.
W czerwcu 2013 roku w Polsce wiedzieliśmy już, że wkrótce zadebiutuje nowa generacja C4 Picasso. Premiera prasowa zaplanowana była na wrzesień,
w redakcji cieszyliśmy się, że odwiedzimy krainę Pana Samochodzika. Wtedy właśnie Citroën zaktualizował swoje ceny na I generację C4 Picasso. Cennik z dnia 17 czerwca 2013 roku pokazuje, jak wyglądała wtedy oferta napędów i jak kształtowały się koszty za poszczególne wersje.
Najtańsza wersja kosztowała 73.900 zł. Wtedy za te pieniądze można było mieć już rodzinny i bardzo praktyczny samochód. W podstawowej najtańszej wersji nie oferował zbyt wiele, ale był 120-konny silnik benzynowy, klimatyzacja i to wystarczało by cieszyć się jazdą. Dla miłośników diesli oferowany wersję za o siedem tysięcy sto złotych droższą, z 90-konnym silnikiem.
Automaty nie były wtedy jeszcze popularne a Citroën oferował jedynie skrzynię zrobotyzowaną. Był to manual z dołożonym mechanizmem przełączania biegów. Rozwiązanie niedrogie (dopłata do manuala 4.400 zł) ale wymagające od czasu do czasu serwisu, zwłaszcza przyuczenia skrzyni do zużywającego się sprzęgła.
Wersja Seduction, która oferowała m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, była wyceniona bardzo dobrze – 77.400 zł w najtańszej wersji. Miała tez automatyczne światła i automatyczne wycieraczki oraz reflektory przeciwmgielne.
Topowy Exclusive, który oferował m.in. kamerę cofania, lusterka składane, nawigację, radar parkowania tyłem, dostęp bezkluczykowy, fotele z masażem, radar parkowania przodem, park assist, kontrolę martwego pola, światła LED z efektem 3D a nawet gniazdko 230V, to wydatek co najmniej 106.900 zł. Dopłaty wymagały reflektory ksenonowe (3000 zł), panoramiczny dach (3000 zł), ogrzewane fotele (800 zł), audio hi-fi JBL (2500 zł), 18” felgi (1400 zł) i lakier metallic (2000 zł).
Citroën C4 Picasso – cennik 06.2013
Citroën C4 Picasso |
Attraction |
Seduction |
Intensive |
Exclusive |
Benzyna |
||||
Citroën C4 Picasso 1.6 Vti 120 KM |
73 900 zł |
77 400 zł |
– |
– |
Citroën C4 Picasso 1.6 THP 155 KM |
– |
86 200 zł |
94 900 zł |
106 900 zł |
Diesel |
||||
Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 90 KM |
81 000 zł |
84 500 zł |
– |
– |
Citroën C4 Picasso 1.6 HDi 90 KM ETG6 |
85 400 zł |
88 900 zł |
– |
– |
Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 KM ETG6 |
85 500 zł |
89 000 zł |
97 700 zł |
109 700 zł |
Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 KM ETG6 |
– |
92 400 zł |
101 100 zł |
113 100 zł |
A jak to wyglądało później? Przez długi czas ceny rosły bardzo powoli W styczniu 2019 r. Citroën C4 Spacetourer (z nazwy Picasso zrezygnowano) kosztował ze 130-konnym silnikiem 78.240 zł. W październiku 2020 r. Grand Spacetourer kosztował już w najtańszej wersji blisko 100.000 zł. Ceny zaczęły szybko iść do góry….
Najnowsze komentarze