Organizacja Euro NCAP opublikowała najnowsze wyniki testów zderzeniowych. Wśród rozbitych pojazdów znalazł się flagowy model spod znaku szewronów. Citroën C5 X zdobył cztery gwiazdki. Czego zabrakło do maksymalnej noty?
Wraz z rozwojem sfery bezpieczeństwa w samochodach osobowych organizacja Euro NCAP podniosła poprzeczkę w kryteriach oceny. Restrykcyjne wytyczne sprawiają, że najwyższa punktacja jest coraz trudniejsza do osiągnięcia i nawet nowy Citroën C5 X zdobył „tylko” cztery gwiazdki. Na ostatecznej ocenie Euro NCAP w dużej mierze zaważyły elektroniczne systemy bezpieczeństwa.
Ochrona dorosłych i dzieci produkowanego przez spółkę Dongfeng Peugeot-Citroën Automobil modelu została oceniona odpowiednio na 82% i 87%. Podczas testu konstrukcja dobrze chroniła prawie wszystkie części ciała pasażerów z wyjątkiem klatki piersiowej dorosłych osób przy niektórych scenariuszach zderzenia. C5 X umożliwiał prawidłowy montaż wszystkich fotelików, dla których został zaprojektowany.
Zobacz także: Nowy Citroën C4 X już w sprzedaży. Jaka cena?
Nowy Citroën C5 X stracił gwiazdkę za niedostateczną ochronę pieszych (69%) oraz braki w systemach asystujących kierowcę. W komentarzu do wyniku testu organizacja Euro NCAP wymieniła przede wszystkim niedostateczną reakcję systemu autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) na inne pojazdy. Układ lepiej poradził sobie z unikaniem pieszych i rowerzystów oraz łagodzeniem potencjalnej kolizji z niechronionymi uczestnikami dróg.
W C5 X zastosowano „aktywną” maskę chroniącą pieszych, pojazd posiada również system wykrywający zmęczenie kierowcy oraz system utrzymywania pasa ruchu, który delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli pojazd zjeżdża ze swojego pasa oraz interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach.
Najnowsze komentarze