Nowy Citroën C5 X to duży samochód: modne nadwozie typu crossover, aktywne ultrakomfortowe zawieszenie, bardzo wygodne i obszerne wnętrze oraz spory bagażnik. Jak wypada w bezpośrednim porównaniu z konkurencją?
Zanim będziemy mogli wykonać pierwsze jazdy testowe, przyjrzyjmy się, co producent obiecuje i co oferuje w porównaniu do konkurencji. Do porównania wybraliśmy kilka dużych samochodów podobnej klasy. W szranki z nowym komfortowym Citroënem C5 stają więc Volkswagen Passat, Toyota Camry i Skoda Superb.
Zacznijmy od długości. Nowy Citroën C5 X jest tutaj w środku stawki: jest dłuższy od Passata, natomiast nieco krótszy od Superba (6 cm) oraz od Camry (8 cm). Wszystkie te auta plasują się jednak w pobliżu 5 metrów, co czyni je wyjątkowo długimi.
Jeśli chodzi o szerokość to tutaj nowy Citroën C5 X wygrywa porównanie. Jest najszerszy (1.865 mm), chociaż goni go Superb (1.864 mm). Toyota i Volkswagen są węższe. Camry jest węższa o 2,5 cm, natomiast Passat o 3,3 centymetra.
Pod względem wysokości nowy Citroën C5 X, jako crossover, ponownie wygrywa z wynikiem 1.485 mm. Niewiele niższy jest co ciekawe Passat (2 mm różnicy), natomiast zarówno Skoda jak i Toyota są już wyraźnie niższe.
Rozstaw osi jest zaledwie milimetr mniejszy od Passata, ustępując nieco Toyocie i Skodzie. Pod względem pojemności bagażnika Citroën C5 jest lepszy od Toyoty, oferując 545 l (Camry 525 l), natomiast ma mniejszy bagażnik od Passata (586 l) oraz Superba (625 l).
Jakie wnioski można wyciągnąć z tych danych? Citroën C5X powinien oferować bardzo przestronne wnętrze, wygodne zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu jak i pasażerów z tyłu. Dodajmy do tego bardzo wygodne fotele nowej generacji, wykonane z pianek o różnej gęstości, świetnie izolowane wnętrze, które dobrze trzyma ciepło i izoluje od chłodu, które jest dobrze wyciszone i otrzymujemy bardzo przyjazny dla podróży i wygodny samochód. Komfort to w Citroënie najważniejszy parametr, model otrzymał najnowszej generacji ultrakomfortowe zawieszenie.
Jest to więc bardzo ciekawa propozycja i pozostaje nam żałować, że pojawi się w salonach Polsce dopiero na przełomie roku. Cennika i rozpoczęcia zamówień możemy spodziewać się nieco wcześniej. W oczekiwaniu na C5X warto zajrzeć do oferty komfortowego kompaktu C4.
Porównanie danych technicznych:
Citroën C5X |
Volkswagen Passat |
Toyota Camry |
Skoda Superb |
|
długość |
4.805 mm |
4.775 mm |
4.885 mm |
4.869 mm |
szerokość |
1.865 mm |
1.832 mmm |
1.840 mm |
1.864 mm |
wysokość |
1.485 mm |
1.483 mm |
1.445 mm |
1.469 mm |
rozstaw osi |
2.785 mm |
2.786 mm |
2.825 mm |
2.841 mm |
bagażnik |
545 l |
586 l |
525 l |
625 l |
https://www.youtube.com/watch?v=1sHFYG9vMcw
Najnowsze komentarze