Z dniem 1 lipca 2023 roku Laurent Diot został mianowany dyrektorem marki Citroën na rozszerzoną Europę . Będzie podlegał Uwe Hochgeschurtzowi, dyrektorowi operacyjnemu Stellantis Enlarged Europe, a funkcjonalnie Thierry’emu Koskasowi, dyrektorowi generalnemu marki Citroën i dyrektorowi ds. sprzedaży i marketingu Stellantis.
Laurent Diot ma ponad 25-letnie międzynarodowe doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Rozpoczynał swoją karierę w grupie Renault, do której dołączył w 1997 roku i pełnił tam szereg funkcji w zakresie sprzedaży, marketingu i rozwoju biznesu, a także zajmował stanowiska kierownicze w różnych krajach i regionach: Europie, Azji, Chinach, Ameryce Południowej i Afryce.
Pracował jako dyrektor zarządzający w Maroku, a następnie powrócił do Europy w 2020 r. jako dyrektor marketingu Renault Group France. Jego poprzednie stanowiska obejmowały zastępcę dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu w Dongfeng-Renault Automotive Co. w Chinach oraz dyrektora generalnego Renault Portugal.
Laurent Diot dołączył do grupy Stellantis w październiku 2021 r. jako Globalny Dyrektor Marketingu i Komunikacji FIAT Abarth w Turynie we Włoszech. 1 lipca 2023 r. Laurent Diot został dyrektorem Citroëna na Europę. Laurent Diot ukończył l’École Centrale Paris z tytułem magistra zarządzania inżynierią.
W swojej nowej roli dyrektora Citroëna na Europę, Laurent Diot będzie odpowiedzialny za rozwój i wdrażanie strategii marki w całej Europie.
„Jestem naprawdę szczęśliwy i podekscytowany, że mogę powitać Laurenta Diota w rodzinie Citroëna. Jego międzynarodowa kariera, doświadczenie w sprzedaży i rozwoju biznesu to mocne atuty, które są zgodne ze strategią naszej marki. Jestem przekonany, że Laurent pozytywnie przyczyni się do rozwoju Citroëna w Europie i na świecie” – powiedział Thierry Koskas, dyrektor generalny marki Citroën i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Stellantis.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze