Nowy Espace we Francji od 34.200 euro (update)

8 13

Renault podał przed kilkoma dniami informacje związane z cenami i wyposażeniem Nowego Espace na rodzimym rynku. Przewidziano cztery wersje wyposażeniowe, w gamie znajdą się silniki wysokoprężne o mocach 130 i 160 KM oraz 200-konny benzyniak. W przypadku tej ostatniej jednostki napędowej Francuzi doliczyć będą musieli jeszcze dodatkowych 250 euro za emisję dwutlenku węgla.

Nowe Renault Espace trafi na francuski rynek wiosną, ale klienci już mogą się przymierzyć do cennika i sprawdzić, czy zamawiać już, czy oszczędzić jeszcze parę euro i kupić lepszą wersję ;-) My w Polsce jeszcze tego dylematu nie mamy, a ja osobiście nie tylko tego związanego z czasem oczekiwania, ale i z gotówką ;-)

Wszystkie wersje Nowego Espace oferowane będą z siedmioma miejscami na pokładzie. Już podstawowa wersja, dostępna zresztą wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym, będzie bardzo dobrze wyposażona, więc na cenę trzeba patrzeć przez pryzmat wyposażenia. Nie gwarantuję Wam jednak, że specyfikacje na polski rynek będą takie same, jak na francuski.

Standardem (czyli w wersji Life) we Francji będą np. światła Full LED PURE VISION, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, panoramiczna przednia szyba Lumière, funkcja One-Touch umożliwiająca łatwe składanie siedzeń drugiego i trzeciego rzędu, nowy system R-Link2® połączony z systemem multimedialnym z nawigacją TomTom® (z mapami Europy) oraz ekranem o przekątnej 8,7”, złączami Bluetooth®, jack i USB oraz przednie, tylne i boczne czujniki parkowania. Do tego dochodzą takie oczywistości jak ABS, ESC, wspomaganie ruszania pod górę Hill Assist, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, automatyczne światła i wycieraczki, automatycznie ryglowany centralny zamek, mocowania Isofix, elektryczny hamulec postojowy, tempomat, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, monitoring ciśnienia w oponach, zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego. Standardem będą też aktywna kontrola trakcji i ESM (Energy Smart Management). Nie zabraknie automatycznej dwustrefowej klimatyzacji z odrębnym nawiewem na tył, karty Hands Free wzbogaconej o włączanie świateł głównych, gdy auto wykryje kartę w pobliżu, elektrycznie sterowanych, automatycznych szyb w przednich i tylnych drzwiach wyposażonych w blokadę antyprzytrzaskową, automatycznego lusterka wewnętrznego z funkcją dzień/noc, elektrycznie składanych, regulowanych i podgrzewanych lusterek zewnętrznych, niezależnie regulowanych foteli z tyłu, regulowanych na wysokość foteli przednich, czy sterowania podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy. Za dźwięk odpowiadał będzie system Arkamys® z ośmioma głośnikami. O stylistyce nie będę pisał, ale biednie też nie będzie. Nawet dywaników nie trzeba będzie wypraszać u dealerów ;-)

Decydując się na odmianę Zen otrzymacie dodatkowo Pakiet Bezpieczeństwo (system aktywnego hamowania w sytuacji awaryjnej oraz alarm o niebezpiecznym dystansie względem poprzedzającego samochodu), Visio System Pack (m.in. alarm o niezamierzonym przekroczeniu linii, sygnalizacja samochodu w tzw. martwym polu itp.), dwusprzęgłową skrzynię EDC o sześciu, bądź siedmiu przełożeniach, kamerę cofania oraz system Renault Multi-Sense® (o nim za chwilę), slot na kartę SD, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień i funkcją masażu oraz fotel pasażera z regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Renault Multi-Sense®, to ciekawy układ. Oferuje cztery zaprogramowane i jeden indywidualny program dostosowany do nastroju i oczekiwań. Przewidziano tryby ‘Eco’, ‘Comfort‘, Neutral’ oraz ‘Sport’, a także ‘Perso’, który można konfigurować według własnych preferencji. A za co odpowiada Renault Multi-Sense®? Nie tylko za atmosferę wpływającą na komfort, ale i za reakcje samochodu. Można w ten sposób zmieniać reakcje silnika, ustawienia skrzyni biegów (dotyczy tylko EDC), siłę wspomagania układu kierowniczego, kalibrować podwozie 4Control (opcja w wersjach Zen i Intens), a do tego wybierać kolor podświetlenia kabiny (5 wariantów – zielony, niebieski, biały, czerwony, fioletowy), kolorystykę i zawartość wyświetlanych na desce rozdzielczej informacji, dźwięk silnika, intensywność i częstotliwość masażu oraz ustawienia klimatyzacji.

Jeśli klient zdecyduje się na wspomnianą przed chwilą wersję Intens, to otrzyma dodatkowo do tego, co w Zen, Pakiet Miejski (Asystent Parkowania i elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika) oraz Pakiet Technologiczny (aktywny tempomat i head-up display). Do tego dochodzą podgrzewane siedzenia przednie, elektrycznie sterowany fotel pasażera z funkcją masażu oraz skórzana tapicerka.

Topowa wersja Initiale Paris wyposażona będzie dodatkowo w układ 4Control (cztery koła skrętne, aktywne tłumienie nierówności), zagłówki ‘Relax’, rolety w drzwiach przy drugim rzędzie siedzeń, dziesięć różnych ustawień foteli przednich (w tym osiem ustawianych elektrycznie), w tym zmiennej długości siedzisko, laminowane szyby boczne poprawiające komfort akustyczny, system audio Bose® Surround System z dwunastoma głośnikami i aktywną kontrolą szumów, skórzaną tapicerkę i 19-calowe felgi o wzorze Initiale Paris.

No a teraz czas na cennik:
Life Energy dCi 130 ze skrzynią manualną 6-biegową – 34.200 euro
Zen Energy TCe 200 EDC7 – 37.700 euro
Zen Energy dCi 160 EDC6 – 39.200 euro
Intens Energy TCe 200 EDC7 – 40.800 euro
Intens Energy dCi 160 EDC6 – 42.300 euro
Initiale Paris TCe 200 EDC7 – 44.800 euro
Initiale Paris Energy dCi 160 EDC6 – 46.300 euro

 

I jeszcze ceny opcji:
– Pakiet Miejski – dla wersji Zen – 770 euro;
– Pakiet 4Control – dla wersji Zen i Intens – 1.700 euro;
– Pakiet Skórzany* – dla wersji Zen – 2.500 euro;
– Pakiet Zimowy** – dla wersji Intens i Initiale Paris – 550 euro;
– Visio System Pack – dla wersji Life – 500 euro;
– Pakiet Bezpieczeństwo – dla wersji Life – 500 euro;
– Pakiet Technologiczny – dla wersji Zen – 850 euro;
– roletki przeciwsłoneczne w drugim rzędzie – dla wersji Life, Zen i Intens – 180 euro;
– 19-calowe felgi ze stopów lekkich z efektem diamentowym- dla wersji Zen i Intens – 700 euro;
– kamera cofania – dla wersji Life – 250 euro;
– Bose Surround System – dla wersji Zen i Intens – 800 euro;
– panoramiczny elektrycznie sterowany szklany dach z zasłoną przeciwsłoneczną – dla wersji Zen, Intens i Initiale Paris – 1.100 euro;
– lakier metalizowany – dla wszystkich wersji – 720 euro;
– lakier metalizowany specjalny – dla wersji Initiale Paris – 900 euro;
– koło zapasowe – dla wersji Initiale Paris – 120 euro.

* W skład Pakietu Skórzanego wchodzą: tapicerka skórzana Riviera, sterowany elektrycznie na sześć sposobów fotel pasażera z funkcją masażu oraz podgrzewane przednie fotele.
** W skład Pakietu Zimowego wchodzą: podgrzewana przednia szyba, podgrzewane zewnętrzne fotele w drugim rzędzie i spryskiwacze reflektorów przednich.

 

 

KG; zdjęcie: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
Bartiigigant2009KrzysztofRomanAntonio Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
henieq
Gość
henieq

A nie wiadomo nic o nowym Alpine? Espace zapowiada się na rewelację, która pokaże, że VANy wciąż mają sens. Model sportowy to jednak najciekawsza z premier planowanych na ten lub przyszły rok.

Antonio
Gość
Antonio

@Krzysztof, a te 200 kucy karmionych benzyną z jakiej pojemności? 1,6? A klekoty też 1,6?

Roman
Gość
Roman

Standardem (w wersji Life) "…180 calowe felgi ze stopów lekkich…" to chyba większe niż w wywrotkach pracujących w kopalniach odkrywkowych!?

gigant2009
Gość
gigant2009

Osiągi nowego Espace
benzyna 147 kW 200 KM maksymalny moment obrotowy 260 przy 2500
prędkość max 215 8,5 do setki
zużycie paliwa cykl mieszany 6,2
diesel 118 kW 160 KM maksymalny moment obrotowy 380 przy 1750
prędkość max 200 9,7 do setki
zużycie paliwa cykl mieszany 4,7

diesel 96 kW 130 KM maksymalny moment obrotowy 320 przy 1750
prędkość max 187 9,7 do setki
zużycie paliwa cykl mieszany 4,5
Cenniki w Polsce od 18-01-15r.

Bartii
Gość
Bartii

gigant2009 Skąd masz te dane? Silniki 130 i 160km i to samo przyśpieszenie? Coś tu chyba się nie zgadza.