Na polskim rynku debiutuje nowy Fiat 600 z silnikiem MHEV 1.2T o mocy 100 KM i 6-stopniową przekładnią automatyczną. Jak wyceniono produkowany w Tychach model?
Nowy Fiat 600 jest już dostępny w dwóch wersjach napędowych: elektrycznej i hybrydowej. Importer właśnie rozpoczął przyjmowanie zamówień na skierowaną do szerszego odbiorcy wersję MHEV 1.2T o mocy 100 KM. Marka poetycko określa hybrydowy układ napędowy jako „pomost między dawnymi przyzwyczajeniami, a w pełni zelektryfikowanym światem siostrzanego modelu 600e”. Cena hybrydowej 600-tki startuje od 108.000 zł. Jest to poziom porównywalny z Oplem Mokką, za którą trzeba zapłacić 107.900 zł w podstawie. Zakup drugiego z kuzynów Stellantis Peugeot 2008 wiążę się już z nieco większym wydatkiem 112.800 zł.
Silnik MHEV oferuje zwiększoną moc, wydajność i dynamikę przy jednoczesnym obniżonym spalaniu i niższej emisji CO2. Najnowszy crossover Fiata pozwala swojemu właścicielowi cieszyć się elektryczną jazdą w mieście do prędkości 30 km/h, szczególnie podczas jazdy w korku, czy parkowania.
Zobacz także: Nowy Fiat Pandina zastępuje Pandę. Produkcja zapewniona do 2027 roku
Płynna, cicha jazda w mieście
Charakterystyczna dla modelu 600 Hybrid płynna jazda jest zasługą zastosowanego rozrusznika z napędem paskowym, który umożliwia ciche i sprawne przechodzenie między silnikiem spalinowym a elektrycznym. Między pracą 100-konnego, 3-cylindrowego silnika spalinowego, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i nowej 6-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni panuje pełna harmonia. Skrzynia biegów obejmuje silnik elektryczny 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania, optymalizujące rozmiar i masę całego układu napędowego.
Technologia hybrydowa dla kierowcy oznacza wysoką elastyczność jazdy przy niskich obrotach, cichy rozruch i przyspieszoną reakcję pojazdu na ruch pedału gazu. Technologia hybrydowa pozwala też na odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości. Silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i w normalnych warunkach jazdy zaoszczędzić do 15% emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Oto Nowy Fiat MEGA PANDA oraz inne propozycje marki na lata 2025-2027
Fiat 600 Hybrid – wersje wyposażenia
Podstawowa wersja Fiata 600 Hybrid, dostępna od 108.000 zł, oferuje w standardzie m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25” kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto i Apple Car Play, reflektory przednie oraz tylne światła w technologii LED, tylne czujniki parkowania, klimatyzację manualną oraz kierownicę pokrytą skóra ekologiczną.
Najwyższa wersja wyposażenia – La Prima, w cenie od 128.000 zł dodatkowo oferuje m.in. aluminiowe felgi 18”, tapicerkę z ekologicznej skóry, fotel kierowcy z opcją masażu, bezprzewodową ładowarkę czy otwieraną bezdotykowo klapę bagażnika.
Zamówienia na Fiata 600 Hybrid można już składać u autoryzowanych dealerów marki. Produkcją modelu zajmuje się zakład Stellantis w Tychach.
Najnowsze komentarze