niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 04/2018

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-29
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
16 1
0
45
UDOSTĘPNIEŃ
48
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nie widziałem jeszcze w punktach sprzedaży prasy kolejnego wydania magazynu CAR, cieszę się więc, że zdążyłem z publikacją przeglądu czwartego numeru pisma. Pisma, na okładce którego pięknie prezentuje się Renault Megane R.S. A to ciekawe auto w naprawdę atrakcyjnej cenie.

 

CAR nr 04 (06) z X-XI.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 9,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 8 groszy
Warto kupić? Można*
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, 5CV, B10, BX, C4 Cactus, C6, C10, CX, DS, GS, H, Saxo, SM, Traction Avant, Tubik, Type A, Xantia, ZX, 208, 402, 4CV, 5 Turbo, R9, 11 Turbo, 19, Megane

 

To, co zaczęło się na okładce, znajduje swoją kontynuację na stronach 10-27. Magazyn CAR wybiera najlepszego hot-hatcha spośród ośmiu modeli. Są w tym gronie zarówno małe autka miejskie, jak i przedstawiciele segmentu B. Są też klasyczne kompakty. Dwa modele pochodzą od Volkswagena i to jedyna marka, która ma zwiększoną reprezentację. Ale i tak żaden model niemieckiej marki niw wbił się do czołowej trójki! Chociaż tyle dobrze.

CAR pisze, że tutaj nie ma żadnych reguł – ani cena, ani wielkość nie mają znaczenia. Cóż, chyba nie do końca, bo w czołowej trójce znalazły się dwa kompakty, więc jednak z tą wielkością coś jest na rzeczy.

Renault Megane zebrało sporo ciepłych słów. Doceniono skrętną tylną oś (system 4Control) i fotele, ale skrytykowano dolną część kabiny. Czy ona naprawdę ma jakieś znaczenie? Za to nie znalazłem choćby słowa krytyki pod adresem wyglądu zewnętrznego – tu chwalono w Megance praktycznie wszystko. Nie spodobała się też manualna skrzynia; napisali, że zamiast niej wolałbyś mieć tylko dwa pedały i dwie łopatki przy kierownicy. Za to praktycznie nie marudzono nawet na wspomaganie gangu silnika przez zestaw audio.

Ostatecznie Megane R.S. zajęło trzecie miejsce. Zwyciężyła mocniejsza Honda Civic Type R, a na drugim miejscu sklasyfikowano Forda Fiestę ST. Ale trudno uznać Megankę za przegraną.
W tekście natrafiłem na wzmiankę o Peugeocie 208 GTi.

Na stronach 78-87 znajdziecie wspaniałą relację z Conservatoire Citroën. To swoiste muzeum, do którego tak naprawdę nie każdy może wejść. Skrywa prawdziwe cuda francuskiej marki, z których całkiem sporo uwieczniono na ilustrujących artykuł zdjęciach. Zresztą nie tylko Citroeny się w tym artykule pojawiły – nie mogło wszak zabraknąć odwołań do Peugeota.

Artykuł jest bardzo ciekawy, a do tego zawiera sformułowania praktycznie niespotykane w innych tytułach prasowych. BX i Xantia były ciekawe, C6 niedoceniany, a C4 Cactus rewolucyjny.

Na stronach 120-123 znajdziecie poradnik kupującego Renault Megane II R26. Cóż – zbyt wielu egzemplarzy na rynku wtórnym nie ma, ale auto niewątpliwie jest ciekawe. Unikatowy model, zwłaszcza w tym obłędnym żółtym kolorze. A gdy jeszcze egzemplarz nie miał przygód, to już naprawdę warto się nim zainteresować. W materiale znajdziecie też odniesienia do starszych modeli – 4CV, 5 Turbo, 9, 11 Turbo, 19, czy gamy Gordini i Alpine. Az po Megane III R.S. i Megane IV R.S.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w czwartym datowanym na 2018 rok numerze magazynu CAR.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: CAR

 

* Subiektywna ocena uwzględniająca ilość materiałów poświęconych francuskim samochodom oraz to, w jakim świetle je zaprezentowano

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 192082CV4024CVB10BXC10C4 CactusC6CARCitroenCXDSGSHMeganePeugeotRenaultSaxoSMT9Traction AvantTubikType AXantiaZX
Udostepnij37Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Citroen 2CV i Renault 4L to wciąż codzienny widok na ulicach Madagaskaru

Następny

Aliansowi nic nie grozi

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Aliansowi nic nie grozi

Citroen DS z własnym szoferem – niezwykła usługa Baccarat Hotel w Nowym Jorku

Citroen C3 nagrodą w XIX Międzynarodowych Mistrzostwach Strzeleckich

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.