Nowy Fiat MEGA PANDA? W dniu premiery targów w Genewie marka przedstawia kilka konceptów, które pokazują nową linię marki.
Mega Panda, Giga Panda, Panda Kamper? Tak, Fiat przedstawia nową wersję konceptów, które mają szansę pojawiać się od przyszłego roku w formie samochodów produkcyjnych.
Fiat Panda City
Pierwszą koncepcją w filmie jest nowy City Car. Większy niż obecna Panda, rodzaj „Mega-Pandy”, jego projekt został również zainspirowany miejscem narodzin marki: kultowym budynkiem Lingotto w Turynie ze słynnym torem testowym na dachu. Projektanci FIAT-a zainspirowali się niektórymi szczególnymi cechami Lingotto podczas tworzenia nowego języka projektowania: w tym lekkością strukturalną, optymalizacją przestrzeni i jasnością. Tymczasem owalny kształt toru „La Pista 500” na dachu odcisnął swoje piętno na niektórych aspektach wnętrza nowego modelu: od deski rozdzielczej po wyświetlacz i fotele.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Fiat Panda Pick-up
Pick-up to druga koncepcja, która pojawia się w filmie. FIAT jest liderem rynku w Ameryce Południowej, a pick-up Strada jest najlepiej sprzedającym się pojazdem na rynku brazylijskim. Idąc dalej, FIAT jest pewien, że ten typ pojazdu może powtórzyć swój sukces na poziomie globalnym, nawet w Europie. Nowa koncepcja pick-upa FIAT-a stawia na funkcjonalność i jest odpowiedzią na globalne odkrycie wolnego czasu jako wartości dla ludzi.
Zabawa i praktyczność z pewnością rozprzestrzenią się na całym świecie dzięki temu modelowi. Pojazd ten łączy koncepcję pick-upa z funkcjonalnością lekkiego samochodu dostawczego i komfortem SUV-a w rozmiarze odpowiednim dla środowisk miejskich na całym świecie. Aktywność na świeżym powietrzu to coś więcej niż hobby, a ten pick-up jest doskonale zaprojektowany, aby jak najlepiej wykorzystać swój styl życia.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
Fiat Panda Fastback
Spadkobierca dwóch największych hitów marki – Fiata Fastback w Brazylii i Fiata Tipo na Bliskim Wschodzie i w Afryce – ten fastback ma na celu pójście w ich ślady i ugruntowanie swojej pozycji na poziomie globalnym w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, a nawet w Europie. Koncepcja ta opiera się na tej samej modułowej platformie i charakteryzuje się sportowym charakterem. Fastback jest dowodem na to, że FIAT może poprawić swoje zrównoważone zaangażowanie, nie rezygnując z osiągów: dynamika sylwetki i naprawdę aerodynamiczne osiągi zapewniają niższe zużycie paliwa oraz dodatkową nowoczesność i młodość w porównaniu z wieloma SUV-ami.
Fiat Giga Panda SUV
Czwarta koncepcja w filmie to przestronny rodzinny SUV, swego rodzaju „Giga-Panda”. Zgodnie z rolą Fiata jako pioniera dostępnej, innowacyjnej i zrównoważonej mobilności, pojazd jest kolejnym potwierdzeniem szczególnego nacisku, jaki marka kładzie na potrzeby transportu rodzinnego.
Koncepcja SUV-a FIAT-a spełnia najwyższe potrzeby klientów w zakresie bezpieczeństwa, wszechstronności i wzornictwa, zapewniając rodzinom na całym świecie przestronność i solidność.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Fiat Panda Kamper
Ostatnia zaprezentowana koncepcja to pojazd uniwersalny, który charakteryzuje się nowym stylem dolce vita i ponownie łączy ludzi ze sobą i naturą. Ta koncepcja oddaje hołd „fun-ctionality” Pandy z lat 80-tych, przypominając wszechstronność samochodu stworzonego do miasta z cechami SUV-a i duszą wiernego towarzysza.
Nowa koncepcja samochodów Fiat
Na stale zmieniającym się globalnym rynku mobilności są tacy, którzy marzą o lepszej przyszłości i tacy, którzy podejmują konkretne kroki w kierunku bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego jutra. FIAT udowodnił, że przyszłość już tu jest, prezentując nową rodzinę koncepcji inspirowanych Pandą.
Pierwszy nowy produkt zostanie zaprezentowany w lipcu przyszłego roku, a następnie co roku do 2027 roku będzie wprowadzany na rynek nowy pojazd. Nowy zestaw modeli został zaprojektowany, aby podbić ulice całego świata i uzupełnić ofertę marki. Dzięki Stellantis, FIAT ma dostęp do nowej globalnej platformy, do której dodał swoją charakterystyczną markę włoskiej kreatywności: przepis łączący piękno i proste rozwiązania.
Nowa globalna propozycja została dziś ogłoszona w filmie – dostępnym na końcu artykułu lub pod tym linkiem – w którym Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny CMO Stellantis, prezentuje nadchodzące premiery marki z włoskiej „Genewy”, wykorzystując wesołą Pandę: model, który od ponad czterdziestu lat odgrywa dużą rolę w sposobie, w jaki doświadczamy samochodu. Ten symbol włoskiej kreatywności stał się inspiracją dla nowej rodziny konceptów.
„FIAT jest globalną marką z 1,3 miliona sprzedanych samochodów w ubiegłym roku i solidną pozycją lidera w wielu częściach świata. Jesteśmy w globalnej grze, a naszym następnym krokiem będzie przejście od lokalnych produktów do globalnej oferty, która może przynieść korzyści wszystkim naszym klientom na całym świecie. Cieszymy się, że możemy podzielić się tym spojrzeniem w naszą przyszłość; a właściwie bardzo bliską przyszłość, ponieważ pierwszy samochód zostanie zaprezentowany za 4 miesiące podczas obchodów 125-lecia marki. Następnie co roku pojawiać się będzie jeden nowy model” – powiedział Olivier Francois.
Nowe samochody będą miały tę samą filozofię – Funkcjonalność nigdy nie powinna istnieć bez Zabawy – i tę samą technologię – jedną globalną platformę, na której nowe modele będą mogły być produkowane w oparciu o lokalne znaczenie. Niezależnie od tego, gdzie powstaną nowe modele, będą one mogły być produkowane w dowolnej części świata i docierać do klientów na całym świecie. Unikalna platforma multi-energetyczna pozwoli również na wyposażenie kolejnych modeli FIAT we wszystkie rodzaje układów napędowych (elektryczne, hybrydowe i ICE). Co więcej, nowa rodzina będzie charakteryzować się efektywnym wykorzystaniem przestrzeni i zrównoważonymi materiałami. Każdy z nowych modeli będzie unikalną i oryginalną interpretacją integracyjnego, dostępnego i pomysłowego ducha, który pozwolił marce tworzyć pojazdy o modułowych wnętrzach, niepowtarzalnym wyglądzie i odważnych osobowościach.
FIAT podejmuje wyzwanie produkcji bardziej zrównoważonych i przystępnych cenowo samochodów z podejściem „mniej znaczy więcej”, usuwając zbędne części i redukując materiały zanieczyszczające środowisko, takie jak chrom, stopy, skóra i pianki w siedzeniach; ponadto ponownie skupiono się na osiągach aerodynamicznych, co widać w koncepcji fastback, oraz na „modułowości” nieodłącznie związanej z włoską pomysłowością FIAT-a. Temu ostatniemu sprzyja poprzeczna platforma i wspólne wykorzystanie do 80% wspólnych części w zależności od modelu – takich jak wnętrze – co skutkuje bardziej wydajną produkcją i korzyściami dla klientów, takimi jak przystępna cena i odrębność.
źródło: FIAT
Najnowsze komentarze