Polscy dealerzy Fiata rozpoczęli przyjmowanie zamówień na produkowany w fabryce w Tychach model 600e. Jest to kolejny po 500-tce samochód elektryczny w ofercie. Ile kosztuje? Nowy Fiat 600e startuje od 165 tys. zł.
Nowy Fiat 600e to drugi po Jeepie Avengerze model na platformie CMF-B, który zjeżdża z linii montażowej zakładu w Tychach. Elektryk o długości 4,17 m, który swoją nazwą nawiązuje do słynnej 600-tki z lat 50. ubiegłego wieku w końcu jest dostępny na zamówienie u polskich dealerów. Fiat udostępnił klientom dwie wersje: (RED), która kosztuje 165.000 zł oraz La Prima, za którą trzeba zapłacić 190.000 zł. Cena w porównaniu do bliźniaczych modeli Jeepa i Peugeota wydaje się całkiem przystępna. Na Avengera z tym samym silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM musimy przeznaczyć minimum 185.700 zł, z kolei e-2008 kosztuje jeszcze więcej, bo aż 190.250 zł.
Fiat 600e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: eco, normal i sport. Dzięki litowo-jonowym bateriom o pojemności 54 kWh samochód może pokonać ponad 400 km w cyklu mieszanym i dodatkowe 200 km w cyklu miejskim według normy WLTP. Fiat przekonuje, że jest to świetny wybór podczas codziennych dojazdów do szkoły i pracy, jak i dalszych podróży. Szybka ładowarka o mocy 100 kW skraca czas ładowania akumulatora do 80% pojemności nawet do 30 minut.
Zobacz także: Fiat Toro sukcesem. 500.000 egzemplarzy wyjechało z fabryki w Pernambuco
Fiat i organizacja (RED)
Marka z Turynu słynie z udanych kooperacji z topowymi przedstawicielami ze świata mody, np. Fiat 500 by Gucci, symbolami popkultury, jak Fiat 500 Barbie edition, czy legendarną włoską stocznią – Fiat 500 Riva. W Nowym 600e (RED) Fiat rozwija tę tradycję, nawiązując współpracę z organizacją (RED), założoną w 2006 r. do walki z zagrożeniami zdrowia takimi jak AIDS czy Covid. Podobnie jak (RED), właściciele bezemisyjnego Fiata 600e mogą przewodzić zmianom na świecie, aktywnie włączając się w dbałość o naszą planetę.
Nowy model ma bowiem napęd elektryczny, aby chronić środowisko naturalne i przyczyniać się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Adresowana do młodych, świadomych klientów wersja (RED) występuje w kolorze czerwonym, będącym znakiem rozpoznawczym organizacji. Barwne akcenty znajdziemy też w jej wnętrzu – na desce rozdzielczej, tapicerce foteli wykonanych z tkaniny pochodzącej z recyklingu czy osłonie konsoli centralnej.
Alternatywnie klient może wybrać nadwozie wersji (RED) w kolorze czarnym lub białym. Fiat 600e (RED) posiada także bogate wyposażenie. Klienci znajdą w standardzie m.in. światła Full LED, automatyczną klimatyzację, czujniki cofania oraz system multimedialny z ekranem 10”. Fiat 600e w wersji RED jest wyposażony w najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa takie jak monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie czy system rozpoznawania znaków.
Zobacz test: Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM w mieście zimą? Fabryczna instalacja LPG w praktyce
Fiat 600e La Prima – bogactwo wyposażenia
Topowa wersja La Prima, dostępna w radosnym pomarańczu Sun of Italy, niebieskim kolorze Sky of Italy, eleganckim beżu Earth of Italy i szlachetnym turkusie Sea of Italy, przywołuje na myśl włoską przyrodę. Auto oferuje do stu ekskluzywnych i niespotykanych wcześniej funkcji, takich jak masaż w fotelu kierowcy czy otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy, które uzupełniają bogate wyposażenie standardowe 600e, zapewniające kierowcy jazdę wspomaganą na poziomie drugim.
Obejmuje ono adaptacyjny tempomat ACC, system wykrywania pojazdów w martwym polu, awaryjne hamowanie z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, czujniki 360°, kamerę cofania 180° i wiele innych rozwiązań wspierających kierowcę w bezpiecznej i komfortowej jeździe. O łączność na pokładzie dba UConnect z radiem, z 10,25-calowym ekranem z Navi, CarPlay i Android Auto.
Najnowsze komentarze