Wciąż czekamy na możliwość zobaczenia nowego Opla Mokki z bliska. Aby umilić czas oczekiwania niemiecka marka przygotowała ciekawą funkcję dzięki której już dziś możemy postawić swój pojazd przed domem.
Opel przygotował filtr rzeczywistości rozszerzonej (AR) do wykorzystania na Facebook i Instagram Stories. Filtr nakłada trójwymiarowy obraz nowej Mokki na zdjęcia lub filmy użytkowników wyświetlane na smartfonie i przedstawiające na przykład podjazd przed domem, miejski plener lub parking przed ulubioną kawiarnią. Użytkownicy mogą udostępniać swoje dzieła na Facebooku i Instagramie z hasztagami #OpelMokka, #MokkaAR i wzmianką @Opel lub @OpelPL. Opcję „Mokka” można łatwo znaleźć w funkcjach filtra.
Oprócz pomysłowości potrzebny jest tylko filtr AR z Mokką, smartfon i połączenie z internetem. Można po prostu sfotografować się obok Mokki albo — tak jak w przykładowym filmie Opla na YouTube — nagrać zaawansowany technicznie materiał wideo.
Swoją kreatywność można sprawdzić, korzystając z filtra dostępnego na dwóch platformach:
Facebook Stories http://s.opel.com/FB_MokkaAR
Instagram Stories http://s.opel.com/IG_MokkaAR
Zarówno w przypadku ujęć w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz najlepsze efekty można uzyskać, gdy plan zdjęciowy jest dobrze oświetlony. Nie ma ograniczeń co do miejsca zaparkowania samochodu. Można go umieścić przed sobą lub bawić się rozmiarem i perspektywą — nawet tak, by wydawało się, że auto stoi na… kawiarnianym stoliku! Dotykając obrazu, można powiększać i zmniejszać oraz obracać Mokkę.
W celu zapoznania fanów i zainteresowanych użytkowników z filtrem Mokka AR firma Opel udostępnia samouczki i treść wytworzoną przez innych użytkowników oraz inspiruje ujęciami Mokki zamieszczonymi w mediach społecznościowych przez profesjonalnych fotografów.
Z technicznego punktu widzenia filtr Mokka AR jest oparty na Spark AR, czyli autorskim pakiecie rzeczywistości rozszerzonej Facebooka. Główne wyzwanie polegało na uzyskaniu wizualnie przekonującego efektu w ramach ograniczeń platformy dotyczących rozmiaru pliku i liczby wielokątów — przy czym sam produkt musi być poprawnie wyświetlany i atrakcyjnie się prezentować. Ważną kwestią było również zapewnienie maksymalnej płynności działania filtra na różnych modelach smartfonów z systemami iOS i Android.
Najnowsze komentarze