Czym różni się linia modelowa francuskiej marki w Brazylii od oferty w Polsce? W brazylijskim salonie dealerskim zamówimy m.in. nowego Peugeot 2008 I generacji, który u nas od paru lat ma już swojego następcę czekającego aktualnie a face lifting, a także niespotykane w Europie wersje samochodów i silniki. Odwiedziliśmy salon Peugeot Le Lac w Kurytybie.
Pierwszym samochodem, który wita klientów zaraz po wejściu do salonu jest nowy Peugeot 208, ale na drogach Kurytyby i Sao Paulo hatchback również jest częstym widokiem. Jeśli lubicie liczby, to dodam tylko, że w ubiegłym roku zarejestrowano w Brazylii aż 29.901 egzemplarzy 208.
Z zewnątrz, mały lew wygląda prawie tak samo, jak w Polsce nie licząc dodatków charakterystycznych dla specjalnych edycji, które mieliśmy okazję zobaczyć w salonie Peugeot Le Lac w Kurytybie. Większe różnice odnajdziemy w gamie silnikowej. Pod maską może znajdować się jednostka 1.0 FireFly stosowana m.in. w Fiacie oraz lokalnie produkowanym Citroenie C3. Moc wynosi 71 KM na benzynie i 75 KM na etanolu. Napęd na przednie koła przekazuje 5-biegowa przekładnia manualna. Nieco lepsze osiągi zapewni 4-cylindrowy silnik wolnossący 1.6 sprzężony z 6-biegowym automatem. Motor generuje 118 KM na etanolu i 115 KM na benzynie. Peugeot w Brazylii nie zdecydował się na wprowadzenie jednostki 1.2 turbo, ale nie brakuje elektrycznego e-208.
Peugeot 208 w wersji Roadtrip i Style
Cena Peugeot 208 w podstawowej wersji Like wynosi na rynku brazylijskim 78.990 reali, co w przeliczeniu daje nam ok. 66 tys. zł. Czy to dużo? W porównaniu do 77.100 zł, które musimy wydać za 208-kę w u polskich dealerów, oferta wydaje się całkiem atrakcyjna. W salonie Peugeot Le Lac spotkaliśmy dwie specjalne wersje Roadtrip i Style, które przeznaczone są wyłącznie na rynek brazylijski i argentyński.
Od standardowych wariantów różnią się głównie emblematami na nadwoziu, ale takie drobiazgi dodają 208-ce szczyptę smaku i nieco oryginalności. Peugeot zastosował charakterystyczne wzory felg, dywaników oraz kontrastujące z kolorem tapicerki przeszycia. Do tego nadwozie 208 Style wykończono lakierem lakier w specjalnym kolorze Artense Grey.
Zobacz także: Peugeot 408 w teście łosia. Jak sobie poradził najnowszy model z logo lwa?
Peugeot 2008 gotowy na odbiór klienta
Salon Peugeot Le Lac jest niewielki, ale nie zabrakło strefy gadżetów, kącika wirtualnej rzeczywistości oraz materiałów promujących pojazdy elektryczne. Obok 208-ek stał Peugeot 2008 I generacji. W Europie następca modelu zadebiutował w 2019 roku, ale i w Brazylii wkrótce nastąpi wymiana pokoleń. Czerwona kokarda na masce oznaczała, że wkrótce nastąpi przekazanie kluczyków nowemu właścicielowi.
Aby stać się posiadaczem Peugeot 2008 w Brazylii trzeba mieć na koncie minimum 102.990 reali, czyli ok. 85 tys. zł. Samochód napędza wolnossący silnik 1.6 flex o mocy 120 KM lub motor 1.6 THP turbo flex o mocy 173 KM, ale II generacja zostanie wyposażona w nowocześniejsze silniki.
Przedstawiciele Peugeot Le Lac zobaczyli nasze zainteresowanie 2008 i zabrali nas na zaplecze, a następnie wyprowadzili bocznym wyjściem, gdzie stała elektryczna wersja nowego modelu. Spalinowy 2008 II zadebiutuje w Brazylii dopiero w przyszłym roku. Za montaż, podobnie jak w przypadku 208 będzie odpowiedzialna fabryka El Palomar w Argentynie, ale tylko wersji z silnikiem spalinowym. Peugeot e-2008 jest importowany z Europy.
W ofercie Peugeota w Brazylii oprócz 208 i 2008 znajduje się również 3008 z silnikiem 1.6 THP oraz dostawcze modele Expert, Boxer i Partner Rapid.
Najnowsze komentarze