Nowy Peugeot 308 SW to oszczędne kompaktowe kombi, które w wersji z silnikiem diesla zostało przetestowane przez szwajcarski magazyn Blick. Dziennikarze chwalę nowe auto za dynamikę, oszczędność, design oraz bardzo wysoką jakość.
Pierwsze zaskoczenie po wejściu do Peugeota to maksymalny zasięg. Po zatankowaniu do pełna komputer pokazuje prawie tysiąc kilometrów. To bardzo dużo, szczególnie w obliczu napędów elektrycznych, które realnie pozwalają przejechać trzy razy mniej. Peugeot 308 SW z dieslem jest więc świetną ofertą dla tych, którzy lubią jeździć daleko i oszczędnie. Oprócz tego w Peugeot można wybrać napędy benzynowe (130 KM) lub hybrydowe z możliwością ładowania o mocy 180 lub 225 KM. Diesel wydaje się jednak być najlepszym wyborem na długie trasy.
Zobacz: Peugeot 308 w teście redakcyjnym Francuskie.pl
Szwajcarscy dziennikrze chwalą wyrazisty i nowoczesny charakter wizualny. Peugeot 308 SW zdecydowanie przyciąga wzrok na ulicach a wnętrze jak na klasę rozpieszcza wręcz jakością, designem i nowoczesnością – trójwymiarowe zegary robią ogromne wrażenie. Bardzo spodobał się i-cockpit, czyli rozwiązanie, w którym zegary są nad kierownicą. Nieco mniejsza niż zwykłe kierownica daje wrażenie sportowego charakteru auta. Przednie fotele są świetne i niemal sportowe dzięki małej kierownicy, siedzenia są bardzo obszerne i wygodne.
Miejsca z tyłu jest wystarczająco – nie najwięcej, ale i nie najmniej w klasie. Jedynie bagażnik mógłby być nieco większy, twierdzą Szwajcarzy. Chwalą nowy system multimedialny, który można w pełni dostosować do swoich upodobań, łącznie z programowanie roli przycisków. Interfejs użytkownika oferuje wiele opcji, raj dla miłośnika nowych technologii. Można też skorzystać z predefiniowanych ustawień, które ucieszą osoby niezbyt zainteresowane gadżetami.
Zobacz: nowe samochody Peugeot
Szwajcarscy dziennikarze chwalą też szlachetne materiały wykończeniowe i rozwiązania, które stawiają Peugeot 308 znacznie ponad konkurencją w rodzaju Volkswagena Golfa Varianta. Nie spodobało się za to sterowanie głosowe funkcjami.
„Na drodze jesteśmy zaskoczeni tym, jak dobrze Grupie Stellantis udaje się zróżnicować marki pod względem odczuć z jazdy. Opel Astra jest zauważalnie niemiecki i bardziej twardy, podczas gdy 308 jest francuskim samochodem o komfortowej jeździe. Mimo tego samochód dobrze sobie radzi z pokonywaniem zakrętów i kołysaniem. Układ kierowniczy też do siebie przekonuje a istotą całego samochodu jest komfort” – piszą dziennikarze.
Zużycie testowe paliwa wyniosło 5,1 litra na 100 kilometrów, ale da się bez problemu mniej.
„Jesteśmy zaskoczeni tym, jak dojrzały i wysokiej jakości 308 czuje się i jak dobrze. Diesel to właściwy wybór dla bardzo ładnego, a zarazem praktycznego 308 SW to taki, który bardziej ceni sobie komfort. Solidny samochód, wysoka jakość.” – podsumowują dziennikarze.
Najnowsze komentarze