Wiadomości

Kilkadziesiąt klasycznych Citroënów na promie w Świnoujściu. „Niezapomniany widok”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-09
Wiadomości

Maj 2023 – coraz większa popularność użytkowych Citroënów w Austrii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-06
Wiadomości

Alpine A110 R Le Mans: 100 ekskluzywnych egzemplarzy na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans®

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-07
Wiadomości

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team po Grand Prix Hiszpanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Polska policja notuje tam bardzo wiele wypadków

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Jürgen Klopp elektryzuje ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-08
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Polska daleko w tyle w zakresie elektromobilności i wodoru. Najnowszy raport ACEA mówi o Europie dwóch prędkości

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-30
w Wiadomości
Czas czytania 3 minut
115 8
A A
3
sdr

sdr

Najnowszy raport Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) nie pozostawia wątpliwości. Polska jak i pozostałe kraje Europy Środkowej, Wschodniej i Południowej muszą teraz podjąć intensywne działania w celu poprawy swojej infrastruktury e-mobilności. W przeciwnym razie możemy zostać pozostawieni w tyle.

Zobacz: Citroën eC4 – ultrakomfortowy kompakt elektryczny. Test w warunkach rzeczywistych

Brak infrastruktury, takiej jak punkty ładowania i stacje wodorowe w Europie Środkowo-Wschodniej, zagraża regionowi w realizacji celów polityki zeroemisyjnej oraz zmniejsza szanse na szybki rozwój tych regionów w oparciu o nowe technologie.

ACEA, która reprezentuje 15 największych europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów, pisze w swoim raporcie, że istnieje nierównowaga w europejskiej sieci ładowania pojazdów elektrycznych. 70 procent wszystkich stacji ładowania w Unii jest skoncentrowanych w zaledwie trzech krajach Europy Zachodniej. Są to:

  • Holandia (66 665),
  • Francja (45 751)
  • Niemcy (44 538)

ACEA podkreśla, że Rumunia, kraj sześć razy większy niż Holandia, ma zaledwie 493 punkty ładowania, czyli 0,2% wszystkich ładowarek w Unii.

Istnieje wyraźna linia podziału między bogatszymi państwami członkowskimi UE w Europie Zachodniej a krajami o niższym PKB w Europie Wschodniej, Środkowej i Południowej. Kraje o znacznej powierzchni, ale niższym PKB, takie jak Polska (0,8 proc. ładowarek w UE), są mocno w tyle – ostrzega ACEA w swoim raporcie.

Zobacz: Renault Zoe zimą z Warszawy do Krakowa

Jak na ironię, Polska ma w planach wprowadzenie na rynek własnego pojazdu elektrycznego, Izery, podczas gdy rumuński producent samochodów Dacia rozpoczęła sprzedaż swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu, Dacii Spring. Mimo to infrastruktury brak.

„Każdy, kto chce kupić samochód elektryczny lub na ogniwo paliwowe, zależy od niezawodnej infrastruktury do ładowania lub tankowania – czy to w domu, w pracy, czy w podróży” – podkreśla dyrektor generalny ACEA Eric-Mark Huitema.

Stowarzyszenie wskazuje, że potrzebne są intensywne działania rządowe, które zmienią ten stan rzeczy i wzywa Komisję Europejską do ustanowienia wiążących, twardych celów dla stacji ładowania ale i punktów tankowania wodoru. Co ciekawe, w Polsce oficjalnie nie ma żadnej, chociaż jedną stacją dysponuje Zygmunt Solorz, który mocno inwestuje w ten typ paliwa i che docelowo uruchomić 30 punktów w całej Polsce.

Zobacz: elektryczny Peugeot 2008 kontra Toyota C-HR

Prace nad uruchomieniem stacji wodorowych prowadzi też Orlen, ale wciąż mowa o zaledwie kilku stacjach. Wciąż również nie wiadomo skąd ten wodór będziemy brać. Jego produkcja jest na razie bardzo droga i samo wytwarzanie oznacza miliardowe inwestycje dla pokrycia zapotrzebowania transportu miejskiego.

źródło: Emerging Europe / ACEA / własne


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Zagłosuj na najlepszy artystyczny przód nowego DS 3 marki DS Automobiles

2023-06-09
Nowy Peugeot e-208. Zasięg 400 km

Carlos Tavares nie chce produkować Peugeot e-208 we Francji. „Koszty są za wysokie”

2023-06-09

A424_β: Alpine ujawnia swój przyszły Hypercar do czołowej kategorii wyścigów długodystansowych

2023-06-09

Wnuk Andre Citroëna sceptyczny wobec elektromobilności. „Będzie nas to drogo kosztować”

2023-06-09
Udostepnij42Tweet26Udostepnij7
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    2289 udostępnienia
    Udostepnij 916 Tweet 572
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1871 udostępnienia
    Udostepnij 748 Tweet 468
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    915 udostępnienia
    Udostepnij 366 Tweet 229
  • Dacia na LPG: ile kosztują najtańsze wersje z fabryczną instalacją gazową? Maj 2023

    517 udostępnienia
    Udostepnij 207 Tweet 129

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM – kompakt, klasyka, niezawodność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-02
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C2 1.6 VTS 122 KM 2006 – czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-04
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera
  • Anonimowo - Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes
  • Voldzwagen Derby - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Michał - Wnuk Andre Citroëna sceptyczny wobec elektromobilności. „Będzie nas to drogo kosztować”
  • Anatolly - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

Zostało 4 dni do pierwszego wyścigu PEUGEOT 9X8

Citroen CXperience jako zapowiedź wyglądu nowego C5

PSA inwestuje w chińskiego dystrybutora części Jian Xin

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.