Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: nowy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM 2025. Hybrydowy SUV

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-04-21
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 19 minut
2.8k
A A
33
peugeot 3008 gt hev 145 km 023 Testy

Stylistyka marki Peugeot ostatnich lat bardzo do mnie przemawiała. To oczywiście kwestia gustu, a każdy ma swój, mi jednak auta sygnowane lwem bardzo się podobały. Ba, podobają mi się nadal, ale już nie wszystkie. Pierwsze zdjęcia nowego Peugeot 3008, tego z nadwoziem w stylu SUV coupe zupełnie do mnie nie przemawiały. A niedawno otrzymałem na kilkudniowy test model Peugeot 3008 GT HEV 145 KM. I co się stało?

Stało się niewiele. Przynajmniej w kwestii moich odczuć na temat wyglądu tego samochodu. Z zewnątrz, owszem, ma on parę elementów, które mogą się podobać, które przykuwają wzrok. Ogólnie jednak bryła nadwozia, szczególnie w tylnej części, ciągle mi się nie podoba. I choć Peugeot 3008 GT HEV 145 KM ma sporo zalet, to jednak urody bym do nich nie zaliczył. Acz na pewno są ludzie, którym to nadwozie się spodoba.

Peugeot 408 – reklama

peugeot 3008 gt hev 145 km 019 Testy

Na szczęście nie tylko uroda samochodu ma znaczenie, a ja cieszę się, że świat jest różnorodny. Wprawdzie jestem zdania, że ów świat mocno przesadza z wszelkiej maści SUV-ami, i przykro mi, iż praktycznie do historii, szczególnie w markach popularnych, mainstreamowych, przechodzą, a w niektórych już przeszły, nadwozia typu cabrio, kombi, czy coupe, z drugiej jednak strony powstają inne, czasem mocno niszowe projekty, jak SUV cabrio, który został wdrożony do produkcji przez zwykle nudnego stylistycznie Volkswagena. To auto jest, moim zdaniem, paskudne, ale fajnie, że jest.

W międzyczasie powstały też SUV-y coupe. Chyba pierwszym było BMW X6. Kiedy zobaczyłem koncept na targach we Frankfurcie bodajże, to oniemiałem – jak można było wymyślić coś takiego!?! A BMW wdrożyło to do produkcji, zaś klienci oszaleli na punkcie tego modelu. Drogie auto o dziwnej wówczas stylistyce sprzedawało się jak świeże bułeczki! Później pojawiły się kolejne modele, ale zawsze w markach premium. Aż przyszło Renault i zrobiło Arkanę.

07. Renault Arkana E Tech Intens 145 – z hybryda na ekspresowkach Testy

Arkana wygląda nieźle, choć w mojej opinii ma nieco zaburzone proporcje – jest trochę za wąska w porównaniu do pozostałych swoich gabarytów. Ale też nie razi mnie w oczy – może po prostu zdążyłem już przywyknąć do tego typu nadwozi ;-) Zresztą Arkana też sprzedaje się nieźle, no ale Renault wciąż ma całkiem rozsądnie skalkulowane ceny.

Peugeot, najwyraźniej chcący dotrzymać kroku konkurencji, też zaprojektował SUV-a coupe. Auto jest pełnoprawnym graczem w segmencie C-SUV, ale nie da się ukryć, że ceny marka ma ostatnimi czasy raczej dość wysokie. Owszem, idzie za tym świetna stylistyka wnętrza, dobre materiały wykończeniowe i wysoka jakość montażu, jest też fajne wyposażenie, ale jednak ceny do najniższych w stawce nie należą.

peugeot 3008 gt hev 145 km 013 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025)

Oczywiście nie widzę powodu, dla którego francuskie samochody miałyby być tańsze od niemieckich, czy japońskich. To kolejny mit. OK, możemy utyskiwać na silniki o niedużej pojemności skokowej, tylko że w dzisiejszych czasach – choć niewiele osób jest w stanie to przyznać – jest to parametr drugo-, jeśli nie trzeciorzędny. Niestety w ostatnim czasie europejskie marki koncernu Stellantis, w tym Peugeot, często borykają się też z – delikatnie mówiąc – niezbyt bogatą gamą silnikową. Są też „dziury” w cennikach, gdy spojrzymy na dostępne moce (jeśli w ogóle jest jakiś wybór…). A magia mocy maksymalnej jest w naszym kraju ogromna.

To nic, że w normalnym użytkowaniu z reguły korzystamy z niewielkiej tylko części dostępnej mocy – Polak lubi mieć ;-) Jestem przekonany, że wiele osób byłoby mocno zdziwionych, gdyby w autach montowano wskaźniki aktualnie wykorzystywanej mocy, i mieliby okazję zobaczyć, jak niewiele jej wykorzystują w codziennym użytkowaniu ;-) Realnie ważniejszy jest moment obrotowy, jego wartość i przebieg w zależności od obrotów, a nie moc maksymalna. Temat jest złożony, ale demonizowanie pojemności skokowej i mocy jest mocno zakorzenione w społeczeństwie.

A jakie jednostki napędowe mamy dostępne w nowym Peugeot 3008 i jak wygląda oferta cenowa na ten samochód? Najlepiej przedstawić to w tabelce:

peugeot 3008 gt hev 145 km ceny aut z produkcji 2025 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – cennik

Nie wiem, jakie są Wasze odczucia, ale według mnie tanio nie jest. Najtańsza odmiana wyceniana na praktycznie 150.000 zł, a realnie na więcej, bo zaraz dojdą jakieś opcje, lakiery itp. Sporo. No, ale to kwestia każdego klienta, na co wydaje swoją kasę. Nie oceniam, przedstawiam fakty. Dodajmy jeszcze tylko, że to ceny na auta z produkcji tegorocznej (2025).

Trzeba jednak przyznać, że już w standardzie oferowany jest metaliczny kolor Niebieski Obsession, który – przynajmniej mi – jakoś mocno kojarzy się z marką Peugeot. Dopiero pozostałych pięć kolorów wymaga dopłaty. Są wśród nich Niebieski Ingaro (metaliczny), Szary Artense (metaliczny), Szary Titane  (metaliczny), Czarny Perla Nera  (metaliczny) oraz Biały Okenite  (metaliczny specjalny). Ten ostatni kosztuje 3.700 zł, pozostałe opcjonalne – po 2.900 zł.

peugeot 3008 gt hev 145 km kolory nadwozia material peugeot Testy

Standardowo Peugeot 3008 opuszcza fabrykę na 19-calowych kołach ze stopów lekkich, jedynie wersja e-3008 Long Range ma seryjnie koła 20-calowe. To też ma wpływ na ceny samochodów, na co niewiele osób zwraca uwagę utyskując jedynie na poziom tych cen.

A jak wygląda kwestia wymiarów Peugeot 3008? Auto ma 4.542 mm długości, 1.895 mm szerokości (samo nadwozie, z lusterkami jest to 2.108 mm) i 1.641 mm wysokości. Rozstaw osi, to 2.739 mm, rozstaw kół przednich 1.630 mm, a tylnych 1.636 mm. Prześwit, to bardzo dobre 198 mm. To wszystko, to dane fabryczne. Jeśli chodzi o wymiary wnętrza, to pomierzyłem je sam i umieściłem w poniższej tabelce:

peugeot 3008 gt hev 145 km wymiary wnetrza Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – wymiary wnętrza

Peugeot 3008 GT HEV 145 KM zapewnia naprawdę niezłą przestronność. Może nie rekordową, ale niezłą. Tutaj możecie porównać powyższe parametry z pomiarami wykonanymi w Renault Australu.

Dodajmy jeszcze w tym miejscu, że Peugeot 3008 mieści – zgodnie z normą VDA 210 – 520 dm³ bagażu w konfiguracji pięciomiejscowej, a po złożeniu kanapy przestrzeń ta wzrasta do 1.480 dm³ (norma VDA 214). Ładowność zależna jest od zespołu napędowego i wynosi 507 kg dla testowanej wersji HEV 145 KM, 515 kg dla wersji plug-in-hybrid, 532 kg dla bazowej wersji elektrycznej i 524 kg dla e-3008 Long Range.

Bagażnik jest dość głęboki i wysoki, ale relatywnie wąski. Wyposażono go, rzecz jasna, w regulowaną podłogę – bardzo funkcjonalne rozwiązanie.

peugeot 3008 gt hev 145 km 046 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – bagażnik

Testowany Peugeot 3008 HEV 145 KM jest w stanie (dane fabryczne) rozpędzić się do 201 km/h, a pierwszą setkę można zobaczyć na czytelnym prędkościomierzu po 10,2 sekundy. Jeśli to dla Was za mało, to możecie wybrać odmianę PHEV osiągającą nawet 220 km/h i zapewniającą sprint do setki w 7,8 sekundy. Wersje elektryczne nie pojadą szybciej, niż 170 km/h, a sprint do setki zajmuje im 8,7-8,8 sekundy.

Peugeot podał też dane dotyczące przyspieszeń w zakresie 60-90 km/h oraz 80-120 km/h. W tym pierwszym przypadku Peugeot 3008 HEV 145 KM osiąga to po 4,0 sekundy, zaś w drugim po 6,9 sekundy.

To jest chyba odpowiedni moment, by przyjrzeć się zespołowi napędowemu w testowanym samochodzie. Bazuje on na benzynowym trzycylindrowym turbodoładowanym silniku o pojemności skokowej 1.199 cm³ generującym 136 KM, który to szczyt mocy osiągany jest przy 5.500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 230 Nm osiągany jest przy 1.750 obr./min., w efekcie czego jazda samochodem z tym silnikiem jest przyjemna i wcale nie wymaga wkręcania jednostki napędowej na wyższe obroty, by zapewnić odpowiednią dynamikę.

peugeot 3008 gt hev 145 km 049 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – komora silnika

Silnik spalinowy wspierany jest przez 21-konną jednostkę elektryczną, która szczytową moc oddaje przy 4.264 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy o wartości 51 Nm dostępny jest w zakresie 750-2.499 obr./min. W efekcie moc systemowa wynosi 145 KM i jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej

Silnik elektryczny czerpie energię z 48-woltowego akumulatora trakcyjnego o pojemności użytecznej 0,4 kWh ważącej jedynie 12,1 kg. To informacja dla tych, którzy obawiają się znacznego wzrostu masy samochodu. Jak widać – niesłusznie. Oczywiście swoje waży też silnik elektryczny, ale nie są to jakieś znaczące masy. Testowany Peugeot 3008 GT HEV 145 KM gotowy do jazdy waży – wg producenta – 1.573 kg. I można do niego podpiąć jednotonową przyczepę z hamulcem.

Generalnie nie słychać, że Peugeot 3008 GT HEV 145 KM jest napędzany przez silnik trzycylindrowy, nie odczuwałem też jakichś wibracji wynikających z tego faktu. W ogóle ten samochód jest dobrze wyciszony. Pomiary zamieściłem, jak zwykle, w tabelce, którą możecie zobaczyć poniżej.

peugeot 3008 gt hev 145 km glosnosc Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – wyciszenie

Subiektywnie auto ma też całkiem niezłe przyspieszenie, ma się wrażenie, że jest nawet lepsze, niż w dokumentacji producenta, ale powtarzam – to odczucie subiektywne. Co więcej – Peugeot 3008 GT HEV 145 KM jest jednym z tych samochodów, w których kompletnie nie czuć prędkości! Trzeba naprawdę uważać, nie tylko w ruchu miejskim, by nie przekroczyć dopuszczalnego limitu, bo o mandat w takiej sytuacji nietrudno. To m.in. efekt tego dobrego wyciszenia, o którym pisałem przed chwilą, ale też właśnie dość skutecznego przyspieszania zespołu napędowego.

W przestrzeganiu przepisów w zakresie prędkości Peugeot 3008 GT HEV 145 KM stara się jednak wspierać kierowcę. Auto ma bowiem – czego wymagają od niedawna przepisy – system „czytania” znaków drogowych w zakresie ograniczeń prędkości, wspiera się też danymi nawigacyjnymi. Niestety szczególnie na drogach lokalnych czasem kompletnie głupieje w zakresie obowiązujących prędkości – nie wiadomo, skąd je bierze. Warto więc mieć oczy szeroko otwarte, zwłaszcza w Polsce, gdzie nagromadzenie znaków drogowych jest ogromne.

peugeot 3008 gt hev 145 km 106 Testy

Warto też zauważyć, że zmienia się kolorystyka czcionki wyświetlającej aktualną prędkość w zależności od tego, „na czym” się jedzie – na prądzie, czy na benzynie. Gadżet, ale też wspiera w zakresie np. walki o oszczędną jazdę, jeśli ktoś to lubi. Bo ta hybryda potrafi jechać na samym prądzie. Wprawdzie tylko przy niewielkich prędkościach, ale potrafi. Peugeot 3008 GT HEV 145 KM może być napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, który służy tu nie tylko do wspierania jednostki spalinowej.

Oczywiście testowany Peugeot 3008 GT HEV 145 KM był wyposażony w tempomat adaptacyjny (standard w wersji GT, w odmianie Allure tempomat jest zwykły) wzbogacony o funkcję Stop&Go. Jest znakomicie skalibrowany, działa bezpiecznie, ale nie w sposób przesadnie defensywny, zatrzymuje się za poprzedzającym samochodem także bardzo dobrze. To element, który warto mieć na pokładzie i trochę się dziwię, że Peugeot nie instaluje adaptacyjnego tempomatu już w bazowej wersji. Która przecież – jak to już wcześnie ustaliliśmy, wcale nie jest tania. OK, rozumiem, że adaptacyjny tempomat wymaga sporo osprzętu, ale jednak mamy rok 2025.

peugeot 3008 gt hev 145 km 111 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025)

Testowany Peugeot 3008 GT HEV 145 KM może się podobać pod wieloma względami, jeśli chodzi o jego wyposażenie. Ma doskonałą nawigację, która nie tylko świetnie prowadzi, ale jest też bardzo aktualna. Do tego ma świetną grafikę i prezentuje z dużą dozą dokładności charakterystyczne budynki w okolicy. Co więcej – informuje o MOP-ach i podaje ich funkcje (dostępne udogodnienia), ale nie zna wszystkich takich miejsc mimo znajomości samych dróg.

Samochód wyposażono w znakomite światła matrycowe z bardzo dobrą automatyką – to chyba najlepiej reagujące na konieczność zmiany świateł z drogowych na mijania, z jakimi miałem dotychczas do czynienia! Niestety nie idzie za tym automatyka wycieraczek – jest zdecydowanie nadwrażliwa. Przynajmniej w moim odczuciu, ale są kierowcy, którzy wolą zdecydowanie częściej wycierać szyby, niż ja to robię :-) Przykładem jest moja żona.

peugeot 3008 gt hev 145 km 034 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025)

Kamera cofania w zasadzie się nie brudzi, a do tego lekko się obraca przy większym skręcie kół. To fajny patent i przydaje się podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. Peugeot 3008 GT HEV 145 KM został też wreszcie wyposażony w prawdziwy system kamer dookólnych, bez aproksymacji tego, co „zobaczą” kamera przednia i tylna – nareszcie są też kamery boczne, więc od razu widać to, co znajduje się wokół samochodu.

Peugeot 3008 GT HEV 145 KM zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, którą te dookólne kamery dodatkowo wspomagają. W obserwowaniu otoczenia pomagają też indeksowane oba lusterka boczne, zaś zewnętrzne zwierciadła – sterowane i składane elektrycznie oraz podgrzewane – mają takie rozmiary, że znacząco wpływają na dobrą widoczność do tyłu. Samochód wyposażono oczywiście w czujniki martwego pola.

peugeot 3008 gt hev 145 km 105 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – nareszcie z prawdziwym zestawem kamer dookólnych

Niestety w mojej opinii lokalizacja sterowania lusterkami jest troszkę niewygodna – znajduje się w lekkim „kącie” i dostęp do tego sterowania jest nieco ograniczony przez profilowanie okładziny drzwi. Jeśli ktoś ma grubsze palce i ogólnie duże dłonie, to może to stanowić pewien problem. Osoby o drobniejszych rękach mogą nawet tej potencjalnej niedogodności nie zauważyć.

Wynika to z ogólnej koncepcji kokpitu i wykończenia wnętrza samochodu. Jest ona bardzo ciekawa i spójna, choć w efekcie przynosi pewne niedogodności, jak ta wspomniana przed chwilą. Ale to nie wszystko. Bo jak można przeboleć nie do końca czytelne z pozycji kierowcy piktogramy na pięknie wystylizowanej konsoli środkowej (tej pomiędzy fotelami), to już dostęp do zamykanego schowka po prawej stronie tejże konsoli zbyt wygodny z miejsca kierowcy nie jest. Podobnie jest z cup-holderami – pasażerowi jest do nich o wiele łatwiej sięgnąć. Co jednak ma zrobić kierowca jadący sam? Na pomoc pasażer nie ma co liczyć.

peugeot 3008 gt hev 145 km 098 Testy

Fotele dobrze podpierają caiło i generalnie są wygodne. A w zasadzie byłyby, gdyby nie ich zdecydowanie zbyt krótkie siedziska. W efekcie pozycja za kierownicą ogólnie dobra, okazuje się niewygodna na dłuższych trasach (takich rzędu 200 km i więcej), szczególnie pokonywanych na tempomacie. Dlaczego? Bo nie wiadomo, co zrobić z prawą nogą! Siedzisko słabo podpiera udo, konsola środkowa też nie ułatwia sprawy. Skutek jest taki, że nie znalazłem żadnego sensownego miejsca dla swojej prawej kończyny.

Problem w dużej mierze znika, gdy nie jedziecie na tempomacie, ale na dłuższych odcinkach jest on naprawdę przydatny. Zwłaszcza, że działa naprawdę dobrze, jest świetnie skalibrowany i potrafi zatrzymać auto, gdy zatrzyma się też samochód poprzedzający Peugeota 3008 GT HEV 145 KM.

Inna sprawa, to obsługa tegoż tempomatu. Wymaga ona przyzwyczajenia, zwłaszcza odejmowanie prędkości (można łatwo wyłączyć go całkiem). Niby przyciski są właściwie opisane, mają nawet plastikowe wypustki, ale jednak zdarzało mi się, że zamiast zmniejszyć prędkość po prostu wyłączałem tempomat. Nie stanowiło to żadnego zagrożenia, ale było po prostu niewygodne i nieoczekiwane.

peugeot 3008 gt hev 145 km 078 Testy

Niezbyt wygodnie obsługuje się również wybór stacji radiowych z poziomu kierownicy. Jakoś nie mogłem się do tego przekonać. Sterowanie pozostałymi funkcjami zestawu audio rozwiązano dobrze, ale ze zmianą rozgłośni ciężko mi się było dogadać. Sam zestaw audio gra przyjemnie i do dźwięku nie miałem zastrzeżeń, acz zaznaczam po raz kolejny nie jestem fanem wyrafinowanych zestawów car audio.

Podobały mi się także ekrany zlokalizowane przed kierowcą – są bardzo fajne, mają ciekawe grafiki, a całość jest czytelna i nie przytłacza informacjami.

Peugeot 3008 GT HEV 145 KM, to kolejne auto z systemem i-Cockpit®. Od początku jestem wielkim fanem tego rozwiązania. Nieduża kierownica testowanego samochodu bardzo przyjemnie leży w dłoniach, daje wrażenie jazdy autem sportowym, zaś sam układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośredni, ale nie absorbujący i nie zmusza kierowcy do walki o życie na każdym metrze. Nie lubię takich aut, bo lubię się za kierownicą zrelaksować, a Peugeot 3008 GT HEV 145 KM na to pozwala. Stanowi świetny kompromis między precyzją prowadzenia, a komfortem jazdy oczekiwanym szczególnie na dłuższych dystansach, gdy przydaje się odrobina relaksu i wypoczynku za kółkiem.

peugeot 3008 gt hev 145 km 075 Testy

Wewnątrz można się poczuć dobrze i komfortowo. Peugeot 3008 GT HEV 145 KM został wykończony ładnie, z polotem, co czasem – jak wspomniałem – odbiło się trochę na ergonomii. Za to materiałom wykończeniowym trudno cokolwiek zarzucić – są przyjemne w dotyku, ładne z wyglądu i świetnie się komponują jako całość. W efekcie trudno jest w tym segmencie znaleźć równie atrakcyjne wnętrze. Pytanie tylko, czy po kilku latach użytkowania wciąż będzie się tak samo podobało, ale myślę, że tak.

Minusem jest odbijająca się w przedniej szybie deska rozdzielcza – doskwiera to szczególnie w słoneczne dni. Na zdjęciu poniżej trochę to przerysowałem, żeby było wyraźniej widać tę niedogodność, ale jednak było to na tyle problematyczne, że postanowiłem szczególnie temat podkreślić.

peugeot 3008 gt hev 145 km 101 Testy

Niektórzy pewnie będą narzekali na brak wycieraczki tylnej szyby. Faktycznie – może się to wydawać dziwne, ale podczas kilkudniowego testu przekonałem się, że spokojnie można bez niej żyć. Po prostu aerodynamika – w tym ciekawie ukształtowany spojler nad tylną szybą – zapewnia, że szyba się nie brudzi. Gorzej, kiedy auto stoi, zmoknie w czasie deszczu, albo przysypie je śnieg. Wówczas musimy sami pozbyć się tego, co zalega na szybie, albo zwyczajnie oczyścić ją z brudu.

peugeot 3008 gt hev 145 km 040 Testy

Na szczęście dostęp do tej szyby jest bezproblemowy. Oczyszcza się ją łatwiej, niż w przeciętnym sedanie. A jakoś nie słyszałem, by użytkownicy Passatów, albo innych BMW z nadwoziami sedan utyskiwali z tego powodu. Czasem mam wrażenie, że to na Francuskie.pl pojawia się najwięcej malkontentów narzekających na wszystko, czepiających się dosłownie najdrobniejszych rzeczy, a gdzie indziej ludzie aż tak nie narzekają ;-)

Znacznie większym problemem – i tu narzekanie jest uzasadnione – jest brak Auto-Holda. Mamy 2025 roku i Peugeot najwyraźniej wciąż nie ogarnął tego tematu. Zastanawiam się tylko, dlaczego. Technika nie jest tu problemem, więc musi to być kwestia decyzji. Kto i dlatego podejmuje takie decyzje, że Auto-Holda wciąż nie ma? Skoro skrzynie automatyczne, to dziś w zasadzie standard, można śmiało uznać, że są wybierane przez większość klientów marki, a w gamie 3008 w ogóle nie ma przekładni manualnych.

peugeot 3008 gt hev 145 km 081 Testy

Peugeot 3008 GT HEV 145 KM jest też samochodem, którego zawieszenie nie jest zbyt „francuskie”. Wiele osób kojarzy auta francuskich marek z komfortem, niektórzy wręcz z bujaniem. Tutaj jest inaczej: zawieszenie jest dość sztywne, ale sprawia wrażenie „zwartego”. W ogóle cały ten samochód takie wrażenie wywołuje, przez co wydaje się tak naprawdę mniejszym autem, niż jest w rzeczywistości. I to akurat jest fajne. Na tyle, że ten braki w miękkości zawieszenia można mu wybaczyć.

Tłumienie nierówności jest skuteczne i szybkie, ale właśnie z tego powodu Peugeot 3008 GT HEV 145 KM wydawać się może autem sztywnym. Jednakże naprawdę da się nim jeździć zarówno w trasie, jak i w ruchu miejskim, a wysiadając po dłuższym przejeździe, na przykład po dwóch czy trzech godzinach, nie czuje się zmęczenia, znużenia, czy dyskomfortu.

Spalanie też jest dość rozsądne. Zużycie benzyny w mieście (Warszawa, piątkowe godziny szczytu) niezłe, choć przy hybrydzie mogłoby być lepsze. W takich warunkach Peugeot 3008 GT HEV 145 KM potrzebował 8,0 l/100 km. Spalanie z całego testu na dystansie 738 km wyniosło ostatecznie 7,2 l/100 km przy średniej prędkości wynoszącej 59 km/h (ok. 500 km testu przypadło na drogi ekspresowe). Wynik całkiem znośny, biorąc pod uwagę masę samochodu – blisko 1.600 kg.

peugeot 3008 gt hev 145 km 116 Testy
Peugeot 3008 GT HEV 145 KM (2025) – testowe zużycie benzyny

Ogólnie rzecz ujmując Peugeot 3008 GT HEV 145 KM wydaje się być ciekawym samochodem. Jest dość przestronny, ma wyjątkową stylistykę wnętrza, na zewnątrz też jest dość oryginalny, nawet wśród SUV-ów coupe, wyposażenie testowanej wersji też może się podobać. Niestety jest relatywnie drogi, ale to stanowi pewne pole do popisu dla dobrych negocjatorów ;-)

Peugeot 3008 GT HEV 145 KM może się okazać fajnym autem rodzinnym, a wątpliwości rozwiewa 8-letnia gwarancja ograniczona przebiegiem 160.000 km. To jest jednak poważna zaleta aut sygnowanych lwem. Może więc warto dać im szansę? Odwiedźcie jakiegoś dobrego dealera francuskiej marki i przejedźcie się – kto wie, czy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM nie chwyci Was za serce!

 

Dziękuję Firmie Stellantis Polska za udostępnienie samochodu do testu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 3008 gt hev 145 km 001 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 002 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 003 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 004 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 005 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 006 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 007 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 008 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 009 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 010 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 011 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 012 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 013 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 014 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 015 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 016 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 017 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 018 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 019 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 020 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 021 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 022 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 023 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 024 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 025 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 026 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 027 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 028 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 029 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 030 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 031 TestyPeugeotpeugeot 3008 gt hev 145 km 033 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 034 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 035 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 036 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 037 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 038 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 039 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 040 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 041 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 042 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 043 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 044 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 045 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 046 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 047 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 048 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 049 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 050 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 051 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 052 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 053 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 054 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 055 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 056 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 057 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 058 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 059 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 060 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 061 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 062 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 063 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 064 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 065 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 066 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 067 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 068 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 069 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 070 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 071 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 072 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 073 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 074 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 075 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 076 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 077 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 078 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 079 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 080 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 081 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 082 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 083 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 084 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 085 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 086 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 087 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 088 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 089 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 090 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 091 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 092 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 093 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 094 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 095 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 096 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 097 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 098 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 099 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 100 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 101 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 102 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 103 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 104 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 105 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 106 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 107 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 108 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 109 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 110 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 111 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 112 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 113 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 114 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 115 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km 116 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km ceny aut z produkcji 2025 Testypeugeot 3008 gt hev 145 km glosnosc Testypeugeot 3008 gt hev 145 km kolory nadwozia material peugeot Testypeugeot 3008 gt hev 145 km wymiary wnetrza Testy
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 2008 Vigo, Stellantis,

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16
ds 7 crossback

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

TOP 10 marek samochodowych z największą ilością ofert na Otomoto

2025-11-16
Tagi: Peugeot3008
Udostepnij964Tweet602Udostepnij169
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3609 udostępnienia
    Udostepnij 1444 Tweet 902
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3685 udostępnienia
    Udostepnij 1474 Tweet 921
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2537 udostępnienia
    Udostepnij 1015 Tweet 634
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5341 udostępnienia
    Udostepnij 2136 Tweet 1335

Testy samochodów

Citroen C4 X Hybrid 136
Wiadomości

Test: Citroën C4 X Hybrid 136 ëDCT6 po pokonaniu 1200 km. Komfort i oszczędna jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-03
ds7crossback 6 scaled Testy
Testy

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
12. Druga generacja Citroëna C4 Cactusa w teście Francuskie.pl Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 110 KM PureTech – druga generacja. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-07-08
Nowa Dacia Duster 1.2 TCe, test, pierwsza jazda
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.2 TCe 130 Journey ma zadatki na hit! Jeździliśmy po polskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-12
002. Opel Crossland – po liftingu wyglada lepiej Testy
Testy

Test: Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM – po liftingu wygląda lepiej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-29

Najnowsze komentarze

  • Mariusz - Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami
  • Boozer - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic

Zobacz też

Nowy Peugeot 3008 GTi 375 KM 4×4?

Maxi Sylwester Konrada Bieli i Ryszarda Ciupki

Citroen na zawodach Ogień Na Ogień

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
33
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz