Peugeot zorganizował jazdy testowe nowym modelem 308 we Francji. Wśród ok. 500 zaproszonych dziennikarzy znalazła się również reprezentacja z Polski. Jak wypadł francuski kompakt?
W internecie znajdziemy pierwsze opinie na temat nowego Peugeot 308 i to nie tylko w zagranicznych mediach. Testy z pierwszych jazd opublikowały również polskie tytuły motoryzacyjne. Prześledziliśmy pierwsze publikacje skupiając się nie na danych technicznych i liście zmian, o których wspominaliśmy już w niejednym artykule, ale na opinii dziennikarskiej.
Szałowy wygląd
Auto Świat na wstępie opisu wrażeń z pierwszej jazdy zaznacza, że nowy model ma szansę namieszać na rynku kompaktów i choć stawia głównie na wygląd, jest zarówno większy, jak i wygodniejszy od swojego poprzednika.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308 SW w najtańszej i najdroższej wersji. Konfigurator już dostępny
Aparycja nowego Peugeot 308 została określona mianem „szałowej”. Do tego dochodzi „akceptowalna przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń”, ale zdaniem Auto Świata profilowanie kanapy sprawia, że mamy kolana podciągnięte trochę nienaturalnie ku brodzie. Francuski kompakt ma znacznie lepsze, płynnie działające multimedia. Grafika i rozdzielczość 10-calowego ekranu dotykowego stoją na bardzo wysokim poziomie, pochwalono również dostępność bezprzewodowego połączenie z Apple CarPlay i AndroidAuto. Lekkiej poprawy mogłaby wymagać jedynie sama struktura menu.
Autor nie jest zadowolony z i-Cockpitu i uważa, że niektórzy będą mieli problem ze znalezieniem właściwej pozycji i choć prawie cały akapit skupia się na narzekaniu na ustawienie małej kierownicy i fotela względem zegarów, „voila”, w końcu udało znaleźć się właściwą. Jak widać, wszystko jest kwestią przyzwyczajenia… Pochwalono fotel z certyfikatem AGR, wygłuszenie kabiny, cichszą pracę zawieszenia oraz pracę układu kierowniczego.
Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice
Nowy Peugeot już nie uderza w Golfa
W teście portalu Autokult przeczytamy, że 308 już nie uderza bezpośrednio w Golfa, ale pojazd próbuje konkurować z wyższymi i droższymi pozycjami. I-Cockpit opisano jako bardzo wygodną opcję, która eliminuje np. potrzebę używania wyświetlaczy przeziernych, ale autor zdaje sobie sprawę, że niektóre osoby nie są w stanie zaakceptować takiego pomysłu na wnętrze i to chyba słówko o redaktorze Auto Świata 😉
W nowym Peugeot 308 cieszy rezygnacja z taniego plastiku piano black, który znajduje się tylko w nielicznych miejscach oraz logiczne i płynne działanie elektroniki. Wyjątkiem od tej płynności są lekkie zacięcia wskazań działania układu hybrydowego. Peugeot ma świetne wykończenie a kabina to „bardzo przyjemne miejsce do spędzania czasu”. Zwrócono uwagę na poprawioną kamerę cofania oraz niezbyt dużą ilość miejsca z tyłu. Niskie ułożenie kanapy może sprawić, że dłuższe podróże będą niewygodne. Graniczny wzrost dla podróżujących na tylnych fotelach to zdaniem autora 1,80 m.
Koniec Peugeot 308 II. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki w Sochaux
Zaskakująco dużo frajdy z jazdy
W teście portalu Wybór Kierowców przeczytamy, że wyrazisty design jest jednym z największych atutów najnowszej odsłony 308, ale nie jedynym. Nowy Peugeot nie rozczarowuje przestrzenią w kabinie a fotele przyjemnie otulają ciało zapewniając dobre podparcie boczne.
Ilość miejsca z tyłu jest w pełni wystarczająca dla dwóch dorosłych osób. Może doskwierać jedynie ograniczona przestrzeń na stopy oraz nad głowami (pasażerom o wzroście powyżej 185 cm). Bardzo pozytywne wrażenie zrobił nowy system multimedialny Peugeot i-Connect. Interfejs jest przejrzysty, intuicyjny i szybki w obsłudze.
A jak jeździ nowy kompakt? „Peugeot 308 w najnowszym wcieleniu bardzo przyjemnie się prowadzi i daje zaskakująco dużo frajdy z jazdy po zakrętach, w czym zasługa szybkiego układu kierowniczego i sprawnie, ale nie natarczywie, reagującego ESP. Nawet podczas pokonywania górskich serpentyn auto zachowuje się stabilnie i bezpiecznie, a przy tym zachwyca lekkością – oczywiście o ile mówimy o wersji benzynowej lub wysokoprężnej” – przekonuje Wybór Kierowców.
Hybryda wcześniej wykazuje tendencję do podsterowności i zmusza ESP do działania, ale nawet wtedy kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad sytuacją. Zwrócono także uwagę na komfort jazdy zapewniony przez dobre wyciszenie kabiny oraz wysokiej jakości nagłośnienia Focal.
Najnowsze komentarze