Nowy Peugeot 308 już oficjalnie! Francuski producent zaprezentował nowy kompakt, który zmierzy się na rynku z Volkswagenem Golfem i Toyotą Corollą.
II generacja Peugeot 308 zadebiutowała w 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Udany kompakt, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2014 właśnie doczekał się następcy. Peugeot kompletnie odnowił 308, stosując język stylistyczny znany z modeli 208, 508 a przede wszystkim najnowszego 3008 po face liftingu. Mamy więc duży grill i reflektory w kształcie zębów drapieżnika. Na osłonę chłodnicy trafiło nowe logo producenta, które zastępuje znak stosowany przez markę od 2010 roku. Sylwetka stała się smuklejsza, bardziej aerodynamiczna dzięki wydłużonej masce i obniżonemu o 20 mm dachowi. Linię kończy delikatny spoiler.
Dla bardziej dynamicznego wyglądu Peugeot pochylił i przesunął o 10 cm przednią szybę. Samochód jest dłuższy od poprzednika, mierzy teraz 4,36 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,44 m wysokości. Zwiększono również rozstaw osi o 55 mm uzyskując 2675 mm, co poprawi przestrzeń w kabinie.
Na pokładzie nowego 308 znajdziemy i-Cockpit z wirtualnymi zegarami oraz ekranem dotykowym o przekątnej 10-cali. Francuski producent dodał klawiszowy system obsługi multimediów, ale nie zdecydował się na manualną obsługę klimatyzacji. Przy zmianie temperatury wciąż będziemy klikać w ekran. W kabinie pojawił się nowy selektor zmiany biegów.
Nowy Peugeot 308 powstał na ulepszonej platformie EMP2, którą dzieli z DS 4 i nadchodzącym Oplem Astrą. Płyta podłogowa umożliwiła instalację napędu hybrydowego typu plug-in o mocy 180 oraz 225 KM. Oprócz hybryd, Peugeot przewiduje dwa silniki benzynowe 1.2 Pure Tech o mocy 110 KM i 130 KM oraz diesla 1.5 Blue HDi o mocy 130 KM.
308 zadebiutuje w salonach dealerskich we wrześniu 2021 roku. Ceny poznamy w czerwcu. Peugeot planuje oczywiście wersję SW, która dołączy do oferty pod koniec roku.
https://www.youtube.com/watch?v=8u-LSmwJCVA
Najnowsze komentarze