Czy Peugeot RCZ powinien powrócić do oferty marki? Takiego zdania jest francuski portal L’automobiles Magazine, który za pomocą programu graficznego opracował koncept elektrycznej wersji coupe, specjalnie na targi motoryzacyjne w Paryżu.
Poznaliśmy już skład samochodów Peugeota, które wezmą udział w tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu. Zobaczymy model e-208 o zwiększonym zasięgu, e-Expert z napędem wodorowym, 508 PSE, który jest najmocniejszą wersją flagowca, a także bolid wyścigowy 9X8. Obok samochodów, Peugeot wystawi także elektryczny skuter e-Streetzone, ale największą gwiazdą stoiska będzie nowy 408, który marka zaprezentuje w kilku egzemplarzach zarówno w tradycyjnej, jak i nieco mniej konwencjonalnej formie. Jeden z pojazdów znajdzie się w obrotowej sferze zawieszonej nad ziemią, aby ułatwić oglądanie auta z każdej strony. Francuska marka raczej nie ma w planach niespodzianek, ale portal motoryzacyjny L’automobiles Magazine dostrzega potencjał w jeszcze jednym ciekawym modelu – Peugeot e-RCZ. Czy elektryczne coupe spod znaku lwa to dobry pomysł?
Zobacz także: Nowy Peugeot 408 – znamy cennik. Jest droższy niż 508
Peugeot RCZ to seryjna wersja konceptu 308 RCZ, który zadebiutował w 2007 roku. Coupe z dachem w stylu „double bouble” był produkowany od 2010 do 2015 roku. Karierę modelu ze sprzedażą na poziomie ok. 70 tys. sztuk zakończyła nowa strategia marki polegająca na poprawienie rentowności i ograniczeniu gamy do najczęściej wybieranych przez klientów pojazdów.
Niestety w planach Peugeota na przyszłość nie znajdziemy nowego RCZ, ale redaktorzy francuskiego portalu uważają, że w ramach „recyklingu” samochodów koncepcyjnych Stellantis, DS E-Tense powinien przerodzić się w nowoczesną wersję coupe, oczywiście z napędem elektrycznym. Prototyp DS Automobiles w charakterystycznym zielonym kolorze miał łącznie 400 KM i rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. W Paryżu zobaczymy jeszcze mocniejszą wersję DS E-tense Performance, ale coupe z lwem w logo również prezentowałoby się znakomicie. Wystarczyłoby przenieść kody stylistyczne z 408 do konceptu DS Automobiles i mielibyśmy udany powrót RCZ.
Źródło: L’automobiles Magazine
Najnowsze komentarze