Światowa premiera Peugeot Inception Concept odbyła się 5. stycznia podczas targów CES w Los Angeles, ale wizja przyszłości marki w końcu została zaprezentowana także w Europie. Dziennikarze mieli okazję przyjrzeć się modelowi z bliska na premierze w Paryżu. Wydarzenie było również okazją do ogłoszenia partnerstwa z projektantem mody Emericem Tchatchou.
Nowy model koncepcyjny Peugeot Inception niestety nigdy nie pojawi się w salonach dealerskich, ale jest zapowiedzią nowego języka stylistycznego marki. Pierwsze modele narysowane w oparciu o prototyp zobaczymy w 2025 roku. Ma to być dla Peugeota nowa era skupiona w głównej mierze na elektryfikacji.Elektryczny model o długości 5 m nawiązuje do modelu 505 w szczególności projektem grilla. Jest to także ewolucja prototypu e-Legend z 2018 roku. Inception daje nam przedsmak tego, jak w przyszłości będzie wyglądało wnętrze Peugeota a więc kolejna generacja i-Cockpitu.
Kierownica przyjmie bardziej kanciaste kształty a wszystkie elementy sterujące znajdą się w zasięgu naszych palców. Informacje na temat jazdy w Inception dostarcza centralnie umieszczony owalny ekran. W seryjnych modelach spodziewamy się jednak bardziej konwencjonalnego rozwiązania.
Peugeot łączy siły ze światem mody
Europejski debiut Peugeot Inception był okazją do nawiązania współpracy z młodym francuskim projektantem Emericem Tchatchoua, założycielem marki 3.PARADIS.
Emeric Tchatchoua zaprezentował inspirowany modelem Inception projekt odzieży, która korzysta z iluzji optycznej. Dzięki soczewkowemu nadrukowi 3D materiał zmienia kolor w zależności od kąta padania światła.
Materiał, z którego jest wykonana nadaje się do recyklingu i korzysta z tej samej technologii 3D, która znajduje się na podłodze pojazdu. Druk 3D powstał we współpracy z STRATASYS i France dyes.
„Cieszę się, że Peugeot rozpoczyna serię kreatywnej współpracy z Emericem Tchatchoua, który wprowadzając na rynek markę 3.PARADIS 10 lat temu, stał się jednym z najbardziej obiecujących młodych talentów świata mody. Jego podejście do innowacji, które stawia emocje i czynnik ludzki w sercu kreacji, doskonale wpisuje się w wartości Peugeot” – powiedziała Linda Jackson, dyrektor generalna marki.
Matthias Hossan, dyrektor projektowy Peugeot: „Praca Emerica Tchatchoua dla 3.PARADIS wokół wolności, nadziei i jedności odzwierciedla jego pragnienie wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo. Jego projekt szczególnie rezonuje z filozofią Peugeot Inception Concept, w której wykorzystanie materiałów w połączeniu ze światłem wyraża te same wartości. Ta współpraca to opowieść o bardzo pięknym spotkaniu”
Zobacz także: Peugeot i-Cockpit® ma już 10 lat. Historia śmiałego wynalazku, który odniósł sukces
„Podczas mojej pierwszej rozmowy z zespołami Peugeot od razu zdałem sobie sprawę, że mamy ze sobą wiele wspólnego, jak na przykład wykorzystywanie wzornictwa do wywierania pozytywnego wpływu na otaczający nas świat, a także jako chęci inspirowania poczucia wolności. To dla mnie zaszczyt i ogromny przywilej, że mogę współpracować z Peugeot i ich niesamowitym zespołem, aby szerzyć nasze przesłanie i nasze wspólne wartości” – powiedział Emeric Tchatchoua, założyciel 3.PARADIS.
Najnowsze komentarze