Po licznych zapowiedziach, przeciekach i bardziej lub mniej oficjalnych wzmiankach, marka Renault w końcu zaprezentowała model Kardian w pełnej okazałości. Choć nie spodziewamy się, że trafi na Stary Kontynent, ma z pojazdami oferowanymi w Europie wiele wspólnego. Renault Kardian korzysta z pewnych rozwiązań Dacii Sandero i Renault Clio po ostatnim face liftingu. Ale po kolei.
Renault Kardian ożywi ofertę modelową francuskiego producenta w Brazylii i rozpocznie przemianę mającą na celu wprowadzenie na rynek 8 samochodów. Wszystkie powstaną na zmodyfikowanej platformie CMF-B. Stylistyka nowego modelu to efekt współpracy francuskiego i brazylijskiego studia projektowego marki i choć nie znajdziemy drugiego takiego samochodu na żadnym rynku, dostrzeżemy wpływy z obu stron. Sylwetka crossovera z modułowymi relingami dachowymi może budzić skojarzenia z Dacią Sandero Stepway a przedni pas to, dzięki nowemu logo i osłony chłodnicy wyraźne odniesienie do odświeżonej gamy Renault w Europie, a w szczególności do Clio i Australa.
Zobacz także: Dacia Sandero Stepway Extreme i Dacia Spring 65 KM – to może Cię zainteresować
A gdzie akcent brazylijski? Podzielone na dwie części reflektory to ewolucja świateł Renault Kwid. Do tego dochodzą tylne lampy będące nowym sposobem na dobrze znany w modelach francuskiej marki schemat litery C. Efekt końcowy tych kombinacji projektowych daje nam świetnie wyglądający samochód w obleganym segmencie crossoverów i trochę żałujemy, że nowość spod znaku diamentu ominie Europę.
Renault Kardian o długości 4,12 m
Renault Kardian mierzy 4,12 m i jest minimalnie dłuższy od Sandero Stepway 4,09 m i podobnie jak u Dacii miejsca zarówno na pokładzie, jak i w bagażniku nie powinno zabraknąć. Pojemność pod tylną klapą wynosi 410 litrów. Oba pojazdy mają również ten sam rozstaw osi wynoszący 2,60 m. Na zdjęciach promocyjnych możemy dostrzec egzemplarz w nowym kolorze pomarańczowym Energy z czarnym dachem i 17-calowymi aluminiowymi felgami. Renault pozwoli swoim klientom wybrać także inne odcienie: biały Glacier, szary Étoile, szary Cassiopeia oraz czarny Nacré.
Zobacz także: Nowa Dacia Duster III nadjeżdża! Znamy oficjalną datę premiery
Producent nie pokusił się o zastosowanie pionowego ekranu znanego z modeli Renault w Europie. W zamian, Kardian otrzymał na desce rozdzielczej 8-calowy wyświetlacz Dacii. System multimedialnym możemy połączyć bezprzewodowo z naszym smartfonem za pomocą systemu Android Auto i Apple CarPlay. Za kierownicą znalazł się 7-calowy cyfrowy wyświetlacz.
Automatyczna skrzynia EDC
Klienci raczej nie powinni narzekać na braki w wyposażeniu. Kardian będzie oferowany z elektrycznym hamulcem postojowym, indukcyjnym ładowaniem smartfona oraz czterema gniazdkami USB. Aby dostosować charakter pojazdu do warunków będzie można zmienić tryb jazdy (Eco, Sport i MySense) za pośrednictwem systemu Multi-Sense.
Koncern Renault zadbał również o bezpieczeństwo za pomocą sześciu poduszek powietrznych i 13 elektronicznych pomocników prowadzenia. Na pokładzie znajdziemy m.in. : ostrzeganie o martwym polu, adaptacyjny tempomat, czy automatyczne hamowanie awaryjne.
Kardiana napędza silnik 1.0 o mocy 125 KM oraz momencie obrotowym 220 Nm, który pracuje na benzynę oraz etanol. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią EDC, którą możemy sterować łopatkami zza kierownicy.
Produkcją Renault Kardian zajmie się fabryka zlokalizowana w pobliżu Kurytyby w Brazylii. Montaż rozpocznie się w styczniu a rynkowy debiut odbędzie się w marcu przyszłego roku. Oprócz Brazylii samochód jest przeznaczony na inne rynki Ameryki Południowej, trafi również do rozwijających się krajów Afryki i Azji.
Najnowsze komentarze