Nowe Renault Arkana pojawiło się na rynku francuskim na początku marca tego roku, miesiąc później model zadebiutował również w Polsce. Początkowo producent proponował klientom jedynie dwie wersje napędowe z zapowiedzią rozszerzenia oferty o mocniejszy wariant w przyszłości. We Francji zadebiutował właśnie trzeci silnik o mocy 160 KM.
Gama napędów Renault Arkana do tej pory składała się z silnika benzynowego 1.3 TCe o mocy 140 KM oraz 145-konnej hybrydy E-Tech. Do cennika we Francji dołączył właśnie nowy silnik a właściwie nowa wersja silnika. Trzecia opcja to ta sama jednostka TCe o pojemności 1.3 litra, która znajdowała się w ofercie wcześniej, ale o większej mocy i momencie obrotowym. Najmocniejsza Arkana generuje 160 KM oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Napęd działa w układzie mikrohybrydy w połączeniu z rozrusznikiem-alternatorem oraz 12V akumulatorem. Według Renault, technologia pozwala na ograniczenie średniego zużycia paliwa o 8% oraz zmniejszenie emisji CO2 o 8,5%. Producent informuje, że apetyt na paliwo Arkany TCe 160 wynosi 5,7 l/100 a emisja CO2 to 130 g/km.
Zobacz test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – czy to paliwo kiedyś się skończy? Sprawdzamy zasięg
Marka Renault dodała do Arkany nową funkcję Sailing Stop, która ma przyczynić się do zmniejsza emisji CO2 nawet o 4 dodatkowe gramy, dzięki wykorzystaniu swobodnego toczenia się pojazdu podczas zwalniania. Ustawienie znajduje się w samochodach z silnikami TCe o mocy 140 i 160 KM i działa przy prędkościach od 30 do 140 km/h. Kierowca może samodzielnie aktywować lub dezaktywować Saling Stop za pośrednictwem systemu Multi-Sense.
160-konna wersja Arkany jest dostępna we francuskim cenniku w wersji Intens i RS Line. Cena pojazdu wynosi 33.050 euro (ok. 148 tys. zł), jest więc niższa od wersji E-Tech o 300 euro. Aby zamówić samochód w Polsce musimy poczekać do jesieni.
Najnowsze komentarze