Segment pick-upów jest na rynku brazylijskim bardzo popularny, dlatego nowy model mógłby przyciągnąć do salonów sprzedaży większe grono klientów. Aktualnie francuska marka oferuje w Brazylii tylko Renault Duster Oroch, ale Niagara Concept pokazuje, że potencjał na modny samochód z paką jest bardzo duży.
W ramach prezentacji swojej strategii Renaulution 2027 francuska marka zaprezentowała model Kardian oraz niespodziankę w postaci koncepcyjnego pick-upa. Czyżby Renault zamierzało odciągnąć klientów od powiększającej się oferty Fiata? Seryjna wersja Niagary mogłaby z powodzeniem stawić czoła modelowi Toro.
Niagara Concept jest większa od Renault Oroch mierzącego 4,72 m. Długość konceptu to 4,90 m, a rozstaw osi wynosi 2,95 m. Dla porównania konkurent włoskiej marki mierzy 4,91 m długości a osie rozstawione są na 2,99 m.
Zobacz także: Nowy Fiat Ducato (2024) zaprezentowany. Co nowego u konkurenta Renault Master?
„Niagara Concept uosabia styl przyszłej międzynarodowej gamy Renault. Ta odkrywcza koncepcja to solidny i mocny projekt, o przerysowanych i żywiołowych liniach, która jest jednocześnie wyrafinowana i bogata w technologię. Zapowiada podróż bez ograniczeń.” – podsumowuje Gilles Vidal, szef designu grupy.
Renault Niagara Concept z napędem hybrydowym 4×4
Koncept jest kierowany do młodego odbiorcy ponieważ ma sportowy design, który na pewno nie umknie niczyjej uwadze. Jego zadanie to jednak nie tylko przykuwać spojrzenia, ale również poradzić sobie tam, gdzie zwykłe pojazdy z napędem na przód nie mają szans. Niagara Concept wjedzie w piasek i błoto, a wzmocnienia zabezpieczą nadwozie przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Renault Niagara Concept jest pokryty kamuflażem inspirowanym liniami i motywami logo marki. Grafika podkreśla wszechstronność pojazdu. Każdy kolor ma tu znaczenie. Zielony – przygoda, żółty – sportowy charakter i jasnoszary – wyrafinowaną technologię. Wszystkie barwy umieszczono na czarnym tle, które jest tutaj synonimem mocy. Napęd pojazdu pochodzi od układu E-Tech Hybrid, czyli łagodnej hybrydy 48V. Tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym.
Pick-up zbudowany jest na platformie modułowej CMF-B, która posłuży do produkcji modelu Kardian. Architektura zostanie wykorzystana łącznie w 8 nowych pojazdach przeznaczonych na rynek globalny.
Najnowsze komentarze