Wręczane od niedawna, ale już prestiżowe nagrody Öko Globe, przyznawane są przez wspomniany Ökoglobe Institute Uniwersytetu Duisburg-Essen, firmę DEVK oraz AVC Auto Klub. Otrzymuje się je za wyjątkowe osiągnięcia w dziedzinie koncepcji oraz technologii ograniczających wpływ motoryzacji na środowisko naturalne, bądź oferowanie innowacyjnych rozwiązań mobilnych. Tegoroczne obrady jury, któremu przewodniczył Ferdinand Dudenhöffer, profesor ekonomii oraz ekspert motoryzacyjny, zakończyły się wczoraj wydaniem oświadczenia, które doceniło m.in. Peugeota 3008 HYbrid4.
W kategorii masowej produkcji samochodów zapewniającej zrównoważony rozwój Öko Globa przyznano francuskiej konstrukcji. Już w przyszłym tygodniu na Salonie Samochodowym we Frankfurcie będzie można obejrzeć seryjne egzemplarze Peugeota 3008 HYbrid4, pierwszej na świecie masowo produkowanej hybrydy z silnikiem wysokoprężnym. Takie rozwiązanie umożliwia radykalne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla oraz szeregu innych zanieczyszczeń, a pamiętać trzeba także o innych rozwiązaniach dających taki efekt, jak choćby montowanych przez PSA Peugeot Citroën od przeszło filtrach cząstek stałych (FAP).
Pierwszych 300, jeszcze przedseryjnych egzemplarzy Peugeota 3008 HYbrid4, sprzedano „na pniu” wczesną wiosną, a w zasadzie późną zimą br. 300 sztuk wyprodukowanych dla uczczenia 81. Salonu Samochodowego w Genewie rozeszło się w ciągu 9 dni, mimo dość wysokiej ceny wynoszącej we Francji 41.500 euro. Ten samochód otrzymał też tytuł „innowacji Roku” od niemieckiego miesięcznika „Autobild Allrad”, czołowego europejskiego medium specjalizującego się w problematyce związanej z samochodami napędzanymi na cztery koła.
Peugeot 3008 HYbrid4 trafi do salonów sprzedaży w Europie w ostatnim kwartale br. Łączna moc dostępna w tym samochodzie wynosi 200 KM, przy czym 163 KM pochodzi z 2-litrowego silnika HDi i jest przekazywane na koła przednie, zaś 37 KM zapewnia silnik elektryczny napędzający koła tylne. W efekcie otrzymujemy samochód z napędem na cztery koła, co zauważalnie poprawia trakcję auta, o znikomej emisji CO2 (średnio 99 g/km) i średnim zużyciu oleju napędowego na poziomie 3,8 l/100 km. Oznacza to emisję dwutlenku węgla niższą o ok. 35% w stosunku do silników spalinowych o podobnej mocy.
KG
Najnowsze komentarze