Dzisiejszego newsa zatytułowałem niemal dokładną puentą jednego z kawałów, którego jednakże nie przytoczę, bo przecież na nasze łamy zaglądać mogą także osoby nieletnie. I choć nazwa wortalu niektórym kojarzy się nie z samochodami, tylko innymi przyjemnościami, to właśnie dlatego kawału owego cytował nie będę.
O czystość chodzi w przypadku nowej kampanii reklamowej Citroëna w Brazylii. W roli głównej Citroën Aircross, bardzo popularny w Ameryce Południowej. Taki crossover zbudowany na bazie naszego C3 Picasso. W sensownej, jak na tamtejsze warunki cenie, funkcjonalny i niebrzydki – nic dziwnego, że klienci chętnie decydują się na to auto.
Citroën, jak zwykle niebanalny w swoich działaniach reklamowych, nie chciał się skupiać na tym, co podkreślają inne marki. Mnóstwo jest reklam traktujących o cenach, rabatach, możliwościach finansowania, czy cechach samochodów, które są w gruncie rzeczy oczywiste. Citroën chciał czegoś innego.
Pokazano – możecie to zobaczyć na filmie poniżej – jak istotne dla miłośników motoryzacji jest utrzymanie samochodu w nienagannym stanie. Odwołano się oczywiście do czystości – to najłatwiejsze, najbardziej oczywiste, najprostsze do przekazania w krótkim filmie reklamowym. Ale drugie dno też istnieje – Citroën odwołuje się także do potwierdzanej w badaniach wysokiej niezawodności. A to cecha w Ameryce Południowej szczególnie pożądana. I Citroën wciąż wykazuje wzrost tejże niezawodności.
Miłośnik – wcale nie właściciel nawet! – samochodów jest gotów zasłonić własnym ciałem świeżo umyte auto przed zachlapaniem przez przejeżdżający pojazd. Czyni to zarówno pracownik myjni, jak i zwykły przechodzień, najwyraźniej poruszony urodą Aircrossa. Obaj czynią to tak skutecznie, że Citroën pozostaje nieskazitelnie czysty. Nieskalany. Piękny, sprawny i niezawodny, bo nawet przypadkowi ludzie o niego dbają ;-)
Jak widać, humoru twórcom reklamy nie zabrakło. To dobrze, bo w dzisiejszych czasach, gdy reklamy zalewają nas zewsząd, w pamięć zapadają klipy, które są oryginalne, ciekawe, odmienne, i nie zobowiązują odbiorcy do konsultacji z lekarzem bądź farmaceutą ;-)
A Citroën znowu potraktował temat z przymrużeniem oka, a jednocześnie dynamiki akcji nie zabrakło.
KG; video i zdjęcie: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze